Allsvenskan 2012/13

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
David1891
Säsongskort: Ja

Sv: Allsvenskan 2012/13

Inlägg av David1891 »

"Derbyt" imorgon måste allvarligt talat vara det mest pinsamma hockeyarrangemanget någonsin i Sverige. Jävla bondejippo. Kul att Jihde kallar skiten för Stockholmsderby...
Man föds som Djurgårdare, allt annat är förlossningsskador!
Användarvisningsbild
minalman
Medlem: Ja, vanlig medlem

Sv: Re: Sv: Allsvenskan 2012/13

Inlägg av minalman »

David1891 skrev:"Derbyt" imorgon måste allvarligt talat vara det mest pinsamma hockeyarrangemanget någonsin i Sverige. Jävla bondejippo. Kul att Jihde kallar skiten för Stockholmsderby...
Jag tycker det är ett bra bevis för att ES suger utan DIF.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
BaronVonDif

Re: Sv: Allsvenskan 2012/13

Inlägg av BaronVonDif »

David1891 skrev:"Derbyt" imorgon måste allvarligt talat vara det mest pinsamma hockeyarrangemanget någonsin i Sverige. Jävla bondejippo. Kul att Jihde kallar skiten för Stockholmsderby...
Betalar Leksands kommun polis-notan i morgon?
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Användarvisningsbild
BaronVonDif

Re: Sv: Re: Sv: Allsvenskan 2012/13

Inlägg av BaronVonDif »

minalman skrev:
??
Vad har Mora-Leksand med ES att göra?
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Användarvisningsbild
minalman

Sv: Re: Sv: Re: Sv: Allsvenskan 2012/13

Inlägg av minalman »

BaronVonDif skrev:
minalman skrev:
??
Vad har Mora-Leksand med ES att göra?
Att intresset är så mycket större fattar du väl? Ingen bryr sig om ES längre.
Användarvisningsbild
Nyberabb

Re: Allsvenskan 2012/13

Inlägg av Nyberabb »

Vad fan hände egentligen, uppenbarade sig messias precis
Först och Främst- ALLTID OAVSETT
Användarvisningsbild
elklingo

Re: Sv: Allsvenskan 2012/13

Inlägg av elklingo »

BaronVonDif skrev:
Betalar Leksands kommun polis-notan i morgon?
Om Leksand drivs som AB.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

Det är Mora som arrangerar matchen och dom är inte AB.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
minalman

Allsvenskan 2012/13

Inlägg av minalman »

Mattias_87 skrev:Det är Mora som arrangerar matchen och dom är inte AB.
Stockholms skattebetalare pröjsar. Jag hoppas verkligen alla masjävlar som jobbar här är skrivna här!
kaminor

Inlägg av kaminor »

Almtuna tar ledningen borta mot Malmö. Kom igen, Ragge och Ludde!

Edit: Fudge.
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Jag har inte reflekterat så mycket om gårdagens segers innebörd förrän nu, och med facit i hand, vilka jävla möjligheter denna segern ger oss.
Första frågeställningen, vill vi att Leksand slår Mora ikväll? Jag vet inte om jag vill det, för att en Moraseger hade öppnat upp ännu en dörr i denna helt oförutsägbara serien.

Ta en titt på tabellen, där samtliga lag spelat 34 matcher:
1. Leksand 70 poäng
2. Karlskoga 68
3. Södertälje 65
4. Västerås 63
5. Djurgården 58
6. Malmö 58
7. Mora 56
8. Örebro 52

Av en snabb titt så känns det som att Mora och Örebro kommer få slåss om sjundeplatsen. Sedan så känns ju Södertälje som det laget som ska passeras i tabellen om man ska bli top tre. Men jag är inte så säker. Med deras NHL-spelare, och Nylander x2 så tror jag det kommer bli svårt att ta in poäng på Södertälje, inte minst med tanke på det förhållandevis enkla spelschemat som dom har framför sig de sju kommande matcherna.

Asplöven borta
Tingsryd hemma
Malmö hemma
Almtuna borta
Troja hemma
Mora hemma
Oskarshamn borta

Det spelschemat kan jämföras med det som Leksand och i synnerhet Karlskoga har framför sig, och det är då inte enkelt.

Leksand
Mora (i Globen)
Djurgården hemma
Västerås hemma
Örebro borta
Karlskoga hemma
Malmö borta

Karlskoga
Malmö borta
Karlskrona hemma
Leksand borta
Örebro hemma
Asplöven borta
Tingsryd hemma
Västerås borta

Med andra ord, jag tror faktiskt att Södertälje innehar förstaplatsen i hockeyallsvenskan inom ett par omgångar. Leksand och Karlskoga har börjat tappa på sistone, och Karlskoga med bl.a. sin poängkung i Henrik Björklund borta för en lång framtid, så tror jag på att det blir fler förluster. Oddsen talar inte för att vi ska nå en plats inom top tre, men om vi ska göra det så känns det rent spontant som att det är på Karlskogas bekostnad som det kan ske. Men likväl kan det bli på Leksands bekostnad, men då ska givetvis marginalerna vara med oss nu den kommande veckan. Matchen på måndag blir sanslöst viktig, och kan vi där få med oss en seger (vilket inte känns helt omöjligt, känns ändå rätt positivt inför matchen), samt att Mora kanske kan slå Leksand ikväll, då kan det helt plötsligt skilja sex ynka poäng till Leksand som vi dessutom ska möta hemma en gång till den här säsongen.

Givetvis är det som vanligt många om och men, men bara att vi har möjligheten att själva påverka vår utgång i serien till fullo nu är förbaskat skönt. Leksand och Karlskoga kändes för 5-6 omgångar helt omöjliga att komma ikapp, likaså Västerås, men det är helt annorlunda nu. Västerås är snart uppätna i serien, och Karlskoga och Leksand känner för första gången den här säsongen lite flåsande andetag bakifrån från hotande lag, då avståndet till fjärdeplatsen minskat, liksom avståndet till femte- och sjätteplatsen.

Vi får nog se flera positionsförändringar i allsvenskan innan grundserien är över. Ingenting känns omöjligt längre. Skulle NHL dessutom komma igång nu kommande vecka, då talar ännu mer för oss, inte minst för att Södertälje skulle tappa enormt mycket spets i laget. Så kort och gott, håll tummarna för att NHL sätter igång, för att det kan mycket möjligt bli en stor nyckel till att vi ska kunna utmana om en elitserieplats i slutet av den här säsongen.
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Bild
Herregud.. Undrar om skämskuddarna räcker till idag.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Men herrejävlagud. Vilka jävla bönder. Smutsar ned Globen. Kan det bli den sämsta klackstämningen i ett Globen-derby någonsin? Hahaha...
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Jim Morrison skrev:Men herrejävlagud. Vilka jävla bönder. Smutsar ned Globen. Kan det bli den sämsta klackstämningen i ett Globen-derby någonsin? Hahaha...
Är det bara jag som tycker att det är lite småkul med det här eventet?

Ett riktigt styrkebesked att två allsvenska lag från långt norrut fyller globen, tror det är bra för hockeyn nu när elitserien är så trist. Ser det som en positiv sak mitt i allt elände och problem som hockeyn har i övrigt.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

sensei skrev:
Jim Morrison skrev:Men herrejävlagud. Vilka jävla bönder. Smutsar ned Globen. Kan det bli den sämsta klackstämningen i ett Globen-derby någonsin? Hahaha...
Är det bara jag som tycker att det är lite småkul med det här eventet?

Ett riktigt styrkebesked att två allsvenska lag från långt norrut fyller globen, tror det är bra för hockeyn nu när elitserien är så trist. Ser det som en positiv sak mitt i allt elände och problem som hockeyn har i övrigt.
Erik Hanses håller med dig.

"– Det är bara vi som kan arrangera sådana här matcher, säger Leksands Erik Hanses."
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 6022440.ab
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Skriv svar