Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
DIFRobbex

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av DIFRobbex »

Rirre skrev:
DIFRobbex skrev:Jag vill ha Espen, är han för gammal tro? 8)
La av för 5 år sen så han lär ju vara lite rostig :lol:
Jag vet, var mest ironisk. Men ger man honom några träningar, så kommer han kanske i form ;)
m0ng00se

Inlägg av m0ng00se »

han blev väl "hockeyinvalid" har jag för mig?
Användarvisningsbild
warrant
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av warrant »

Nu kommer silly seson bli extra intressant att följa.
Berra

Inlägg av Berra »

Jag drömmer om en tröstnyhet från sportchefen nu, förlängning med Mackan och Josefson och in med Tjärnqvist och Ekman. Då skulle jag sova gott trots allt.
Sörensen gör ett fantastiskt mål på egen hand då han trycker sig fram, dribblar av en leksing innan han sprätter upp pucken högt bakom Alsenfelt.
Användarvisningsbild
tdk
Säsongskort: Ja

Inlägg av tdk »

Berra skrev:Jag drömmer om en tröstnyhet från sportchefen nu, förlängning med Mackan och Josefson och in med Tjärnqvist och Ekman. Då skulle jag sova gott trots allt.
Jag tror inte det kommer ikväll, vi har en jävligt bra säsong att fira först..
Alltid Oavsett - För evigt Djurgården
Användarvisningsbild
warrant

Inlägg av warrant »

Hoppas även på Staffan Kronwall..
Användarvisningsbild
Rirre

Inlägg av Rirre »

warrant skrev:Hoppas även på Staffan Kronwall..
Han har väl kontrakt även nästa säsong dock?
Not a shred of evidence exists in favor of the idea that life is serious.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Åhh vad det skulle sitta fint med förlängningar på matte och mackan nu. I övrigt så hoppas jag på härliga Ossi och som alla andra, Nisse.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
Stanowski

Inlägg av Stanowski »

Jag tycker vi ska vara skit nöjda med säsongen! All heder åt våra hjältar!
All heder som sagt, Dock tycker ja att valet av årets MVP, som gick till JD i hv var fel!!!
Vesslan var den största hjälten iår,

Men visst ja lär säkert bli sågad vid fotknölarna nu, Men ja tycker "Ragge" var en stor andledning till att vi torska i final 5,
Man märker på honom att säsongen varit grymt lång då han inte hinner med å gör felaktiga beslut! Älskar Ragge men dom som skullde på lill honken i final 5 hade fel,

Men skit samma, Allt vi gör är för laget, GRYM SÄSONG AV DIF
Sen är jag troligen den enda? som tycker vi ska förlänga med Nicke D, Ge han tid att utvecklas!

Det sista är att jag vill tacka alla DIF fans, ni har bidragit till en grym säsong! Vi ses nästa år!
(Undantag för dom som skrev massa könsord till JD i hv under interjuven! Vi är bättre än så!!!)
Alltid, Oavsett
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Stanowski skrev:Jag tycker vi ska vara skit nöjda med säsongen! All heder åt våra hjältar!
All heder som sagt, Dock tycker ja att valet av årets MVP, som gick till JD i hv var fel!!!
Vesslan var den största hjälten iår,

Men visst ja lär säkert bli sågad vid fotknölarna nu, Men ja tycker "Ragge" var en stor andledning till att vi torska i final 5,
Man märker på honom att säsongen varit grymt lång då han inte hinner med å gör felaktiga beslut! Älskar Ragge men dom som skullde på lill honken i final 5 hade fel,

Men skit samma, Allt vi gör är för laget, GRYM SÄSONG AV DIF
Sen är jag troligen den enda? som tycker vi ska förlänga med Nicke D, Ge han tid att utvecklas!

Det sista är att jag vill tacka alla DIF fans, ni har bidragit till en grym säsong! Vi ses nästa år!
(Undantag för dom som skrev massa könsord till JD i hv under interjuven! Vi är bättre än så!!!)
Fel tråd?
Expert.
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Nu blir det ju intressant att följa utvecklingen med våra egna Young Guns, vilka går och vilka stannar?

Enqvist ser jag tyvärr som förlorad. Men det ska bli spännande att se hur Über Krüger och Josefson väljer att göra.

Cehlin och Brodin räknar jag med att dom är i truppen även nästa år.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
henka83

Inlägg av henka83 »

Underbar säsong som nämnts tidigare av flertalet, men vi får inte på något sätt överskatta årets upplaga. Man ska komma ihåg att Wesslau har spelat över sin förmåga. Någonting saknas helt klart.

Som jag vid flertalet ggr varit inne på så är det kvalitèen som inte håller på framförallt våran första lina för att vinna ett sm-guld. En första-lina ska bära ett lag likt HIVs. Vi har tyvärr alldeles för bra bredd och för få kvalitè spelare i truppen. Vi behöver ett par riktiga spettsar till våran första lina, får vi det är detta lag alla dagar i veckan ett topplag. Tyvärr kan vi inte vara säkra på att vara det nästa år om inte de kommer in.

Ekman och Tjärna är ju givetvis drömmen. Laine i HV tror jag skulle vara perfekt i en DIF tröja. Även Falk skulle vara perfekt till en 2:a femma hos oss. Killen är dessutom djurgårdare och säljer i stort sätt sin HV-själ i denna artikel :http://hockey.expressen.se/elitserien/1 ... djurgarden

Några som jag tycker är överflödiga i dagens upplaga är: C.Eklund, N.Danielsson, M.Holmqvist och Falk. Känns som att de platserna borde ersättas även om jag verkligen älskar dem alla fyra. För att vi ska ta nästa steg så bör de lämna. Backuppsättningen kommer Hardy drilla ännu starkare med puck nästa år, där behövs bara Tjärnqvist med dagens uppsättning. Målvaktssidan är klockren, låt Wesslau vara given första målvakt nästa år så kommer han växa ut till seriens främsta.

Till sist, längesen man kände sig så tom inombords. Jag har verkligen blivit ordentligt kär i denna upplaga av DIF :!: Säsongen är nu tyvärr slut, jag kommer följa varenda dag med spänning. Nu får man återgå till vardagen. :cry:
Highwind

Inlägg av Highwind »

http://hockey.expressen.se/elitserien/1 ... djurgarden

Andreas verkar sugen på att komma hem. Vet inte när hans kontrakt går ut men vi ska nog se till att hans dröm blir verklighet snarast möjligt.
Soulsic

Inlägg av Soulsic »

Highwind skrev:http://hockey.expressen.se/elitserien/1 ... djurgarden

Andreas verkar sugen på att komma hem. Vet inte när hans kontrakt går ut men vi ska nog se till att hans dröm blir verklighet snarast möjligt.
Han har kontrakt ett år till där.
Användarvisningsbild
Rirre

Inlägg av Rirre »

henka83 skrev:Underbar säsong som nämnts tidigare av flertalet, men vi får inte på något sätt överskatta årets upplaga. Man ska komma ihåg att Wesslau har spelat över sin förmåga. Någonting saknas helt klart.

Som jag vid flertalet ggr varit inne på så är det kvalitèen som inte håller på framförallt våran första lina för att vinna ett sm-guld. En första-lina ska bära ett lag likt HIVs. Vi har tyvärr alldeles för bra bredd och för få kvalitè spelare i truppen. Vi behöver ett par riktiga spettsar till våran första lina, får vi det är detta lag alla dagar i veckan ett topplag. Tyvärr kan vi inte vara säkra på att vara det nästa år om inte de kommer in.

Ekman och Tjärna är ju givetvis drömmen. Laine i HV tror jag skulle vara perfekt i en DIF tröja. Även Falk skulle vara perfekt till en 2:a femma hos oss. Killen är dessutom djurgårdare och säljer i stort sätt sin HV-själ i denna artikel :http://hockey.expressen.se/elitserien/1 ... djurgarden

Några som jag tycker är överflödiga i dagens upplaga är: C.Eklund, N.Danielsson, M.Holmqvist och Falk. Känns som att de platserna borde ersättas även om jag verkligen älskar dem alla fyra. För att vi ska ta nästa steg så bör de lämna. Backuppsättningen kommer Hardy drilla ännu starkare med puck nästa år, där behövs bara Tjärnqvist med dagens uppsättning. Målvaktssidan är klockren, låt Wesslau vara given första målvakt nästa år så kommer han växa ut till seriens främsta.

Till sist, längesen man kände sig så tom inombords. Jag har verkligen blivit ordentligt kär i denna upplaga av DIF :!: Säsongen är nu tyvärr slut, jag kommer följa varenda dag med spänning. Nu får man återgå till vardagen. :cry:
Håller med dig på det mesta. Dock vet jag inte om jag skulle klara av att ha en filmande hora som Laine i laget.
Not a shred of evidence exists in favor of the idea that life is serious.
Låst