Tråden som rör allt runt vårt U16,J18 samt J20 lag

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Jepe
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Tråden som rör allt runt vårt U16,J18 samt J20 lag

Inlägg av Jepe »

SirDIFalot skrev:
Rix skrev:Varför tar vi inte upp Bohman i A laget? Han är väl rightare och verkar kunna producera en hel del poäng. Han kan gå in och lira som sjunde back och i PP. Eller han kanske inte är tillräckligt bra för att peta Arnesson/Falk just nu?
Jag är rätt förvånad över att Arnesson inte hålls högre med tanke på hur högt han verkar hållas av vissa scouter och hur högt han väntas gå i draften.
Det lilla jag har sett av Arnesson är att han påminner lite om Hjalmarsson i spelstilen. Bra skridskoåkning och relativt pucksäker. Korrekt?
2014-04-07, vad hände?
Rix

Re: Tråden som rör allt runt vårt U16,J18 samt J20 lag

Inlägg av Rix »

Jepe skrev:
SirDIFalot skrev:
Rix skrev:Varför tar vi inte upp Bohman i A laget? Han är väl rightare och verkar kunna producera en hel del poäng. Han kan gå in och lira som sjunde back och i PP. Eller han kanske inte är tillräckligt bra för att peta Arnesson/Falk just nu?
Jag är rätt förvånad över att Arnesson inte hålls högre med tanke på hur högt han verkar hållas av vissa scouter och hur högt han väntas gå i draften.
Det lilla jag har sett av Arnesson är att han påminner lite om Hjalmarsson i spelstilen. Bra skridskoåkning och relativt pucksäker. Korrekt?
Ja fast Arnesson är väl en defensiv back, nu har ju han ersatt Granath de senaste två matcherna. Men vi behöver väl få in en bra PP back, därför tänkte jag att Bohman kanske skulle vara aktuell.

Arnesson kan fortsätta spela om Granath blir borta något mer, verkar ju onekligen inte helt bra efter smällen mot Asplöven. Bohman kommer väl säkert också han få speltid framöver och jag hoppas han kan komma in och lira lite PP i laget, kanske är det som behövs.
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Inlägg av seppuko »

När Arnesson kör en en-mot-en situation är han bombsäker. I alla fall det jag sett. Han är helt klart bättre än många av våra backar för tillfället. Troligtvis har han inte vaggats in i osäkerheten som verkar råda.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

På juniornivå har Linus varit mer av en tvåvägsback. Hur han blir på seniornivå är ju svårt att säga, men det är väl inte otroligt att man tar en mer defensiv roll till en början. Jag tycker att han var helt ok igår igen även om han hade ett par misstag.

Skrev ihop en hafsig rapport om våra olika "kullar" som är ute i juniorleden just nu. Inte direkt spelare för spelare utan mer kull för kull. Kanske kan intressera någon.

http://difprospects.wordpress.com/2012/ ... -kullarna/
Född till sportchef.
kaminor

Inlägg av kaminor »

J20 vann iaf idag. 8-6 mot Timrå.

3p och +2 av Marcus Bohman. Borde få chansen i A-laget snart.
fidyekcoh

Inlägg av fidyekcoh »

Hörde ett rykte om att alaget torskade i någon internmatch mot J18 laget... Inte så förvånande men ändå.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

fidyekcoh skrev:Hörde ett rykte om att alaget torskade i någon internmatch mot J18 laget... Inte så förvånande men ändå.
Tänk om någon här faktiskt går på det där....
Expert.
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

fidyekcoh skrev:Hörde ett rykte om att alaget torskade i någon internmatch mot J18 laget... Inte så förvånande men ändå.
Sluta sprid skitrykten. :lol:
DIF!
kaminor

Inlägg av kaminor »

2-2 mellan DIF J20 och Leksand J20 i detta nu. Förlängning pågår. Båda DIF:s mål av Blomstrand...

Edit: 2-3, slut
fidyekcoh

Inlägg av fidyekcoh »

Daniel942 skrev:
Kanske var han bara trött och förbannad men han har insyn i föreningen. Linkan skulle visst fått en smäll och klivit av också. Finns ju vissa här som verkar ha rätt bra koll på juniorlagen. Men om det skulle stämma kanske det är för pinsamt att bekräfta.
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

fidyekcoh skrev:
Daniel942 skrev:
Kanske var han bara trött och förbannad men han har insyn i föreningen. Linkan skulle visst fått en smäll och klivit av också. Finns ju vissa här som verkar ha rätt bra koll på juniorlagen. Men om det skulle stämma kanske det är för pinsamt att bekräfta.
Men herregud, du tror verkligen på det där?
DIF!
fidyekcoh

Inlägg av fidyekcoh »

Daniel942 skrev:
fidyekcoh skrev:
Daniel942 skrev:
Men herregud, du tror verkligen på det där?
Jag är medveten om att det vore otroligt att alaget skulle torska en hel match mot J18. Är bara så luttrad över hur taffat spelet och spelarna har sett denna säsong. Trodde inte att det gick att sjunka lägre än förra säsongens besvikelse.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Skulle A-laget möta J18, varför de nu skulle göra det, så skulle det garanterat bli tvåsiffrigt till A-laget.
Expert.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Haha, A-laget mot ett gäng pojkspolingar. Jag tror inte att 20-0 stoppar ens. Så stor är skillnaden.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
northbluestriped

Inlägg av northbluestriped »

bara en tanke men vilken klass håller danskbrorsorna egentligen, dom är ju ändå 93:or
FFF-HTB

JA MAMMA VI LIGGER I BOTTEN AV HOCKEYALLSVENSKAN - VAD BLEV DAGENS DUBBEL IKVÄLL

AVGÅ CHALLE, INNAN FOLK TAR TILL VÅLD OCH TVINGAR BORT DIG, FÖR DITT EGET BÄSTA
Skriv svar