Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Snazzi »

Manchester United? Kom igen vafan, där har vi Linköping!
Det ska vara Arsenal!(Alla födda i London, jag svär mannen)

Visa lite klass när du ska älska! :wink:
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Användarvisningsbild
jool08

Inlägg av jool08 »

dif rules skrev:
jool08 skrev:Jag tycker definitivt inte att vi kan häva ur oss vilken skit som helst genom att hävda att det är "vår läktare". Vi är en del av DIFs marknadsföring, genom att skapa stämning på läktarna så drar vi till oss uppmärksamhet och folk till matcherna. Genom att vara en del i marknadsföringen så medföljer även ett ansvar. Vi kan genom bra insatser stärka varumärket DIF hockey på samma sätt som vi med dåliga insatser kan skada varumärket genom att skapa negativ publicitet.

När det gäller "allmänna-raman" så verkar det som att många hänger upp sig på att den innehåller en svordom (horungar). Personligen tycker jag inte att det är det värsta i den ramsan. Däremot innehåller den frasen "vi ska hugga er" som inte känns särskilt snyggt. Vi ska regera på planen och sjunga tillbaka allt jävla motstånd på läktarna till där de kom ifrån, men vi ska fan inte hugga någon. Även om 99% av alla som sjunger ramsan inte ens har funderat på innebörden så låter det definitivt inte snyggt att skandera sånt, det gynnar inte på något sätt föreningen. Tycker DIF gör helt rätt som tystar ner den typen av ramsor genom att dra igång hög musik. De har all rätt att skydda sitt varumärke och det är förjävligt att så många på vår läktare motarbetar den viljan.
Det var en konstig syn på stämning. Vi ska inte se oss själva som nån marknadsföring, utan vi ska ge allt för att stötta DIF helt enkelt.

"Vi ska hugga er" tycker jag inte är grovt alls. Speciellt när man vet att det inte kommer ske (alltså att vi ska hugga gnagare). Ramsan gynnar föreningen på så sätt att det skapas stämning. Sen är det upp till var och en att tycka den är okej eller inte.

Till sist, när motarbetade vi DIF Hockeys vilja i den frågan? Vad jag vet började alla sjunga med i Coca Carola sången. Du förstår väl också att de som sjunger allmäna-ramsan inte tycker de motarbetar DIF Hockey, utan de tycker snarare tvärtom, att den skapar stämning och är därmed gynnande.
Jag förstår inte hur du kan tycka det är så förjävligt att folk försöker skapa stämning? Dem menar ju liksom inte att skada DIF.

Oavsett om man själv vill se sig som en del i marknadsföringen eller inte så är det naivt att inte inse att så är fallet. DIF hockey är en mångmiljon-business med skölden (varumärket) som sin största tillgång. Vi står inte där en hel säsong för 1400:- för att ledningen vill vara hygglig mot dig och mig utan för att en klack som bidrar till bra stämning stärker varumärket. Den dagen man anser att stämningen är så grov att den bidrar till mer negativ än positiv publicitet så kan jag lova att priset blir ett helt annat.

Som jag själv skrev tror jag att 99% inte ens tänkt på innebörden av "allmänna-ramsan", så jag tror inte att någon av er kommer springa ut och hugga ner nån. Däremot sitter en hel del föräldrar på läktaren som inte är lika insatta och som läser om huliganbråk i tidningar. För dom kan det göra en stor skillnad att höra en sån ramsa. Många är överbeskyddande och vill inte släppa iväg sina barn och tonåringar på hockey. Det kan låta löjligt men föräldrar är föräldrar. Barnföräldrar är en relativt köpstark grupp och därmed värdefull för föreningen. Hade man tyckt att ramsan gynnade föreningen så skulle den inte tystas. Har svårt att tänka mig att det handlar om nån personlig uppfattning av DJn.

Vet man att föreningen inte gillar att ramsan sjungs så motarbetar man klubbens vilja genom att sjunga med, svårare än så är det inte.
Användarvisningsbild
sthlm_dif

Inlägg av sthlm_dif »

sthlm1891 skrev:Nej ingen match är obetydlig om det i slutändan skiljer några få poäng mellan Europa spel eller ej eller nedflyttning osv då är alla poäng viktiga.
Men det sjöngs ju inte under match utan långt föra match start när inga spelare var inne och folk var ute i barerna eller köade för att komma in det är där jag tycker det blir löjligt att haka upp sig på ramsan då den varken gjorde till eller från hur spelarna presterade eller något annat.
Acceptera bara att vi inte har samma åsikt. Jag har full förståelse för att du tycker att det är ok, men jag tycker inte det, så det är helt lönlöst att du tjafsar emot.
Jag tycker inte det är ok varken under, innan eller efter en finalmatch, även om det inte påverkar någon. Ute i barerna? Fine, go on. Men inne på läktaren, nej.
Det är min åsikt, din är den motsatta. Acceptera det och gå vidare, du kommer inte att lyckas ändra min åsikt.
Snazzi skrev:Manchester United? Kom igen vafan, där har vi Linköping!
Det ska vara Arsenal!(Alla födda i London, jag svär mannen)

Visa lite klass när du ska älska! :wink:
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/f ... 6956076.ab
Ryan Giggs, Paul Scholes, Wayne Rooney, Rio Ferdinand, Gary Neville... Vad fan har Arsenal? :wink:
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10

Inlägg av Snazzi »

sthlm_dif skrev: Vad fan har Arsenal? :wink:
Fan gå inte OT nu! :lol:
Användarvisningsbild
sthlm_dif

Inlägg av sthlm_dif »

Snazzi skrev:Fan gå inte OT nu! :lol:
Haha :wink:
http://difhockey.se/forum/viewtopic.php?f=17&t=3063
Tråden ligger och väntar :mrgreen:
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Daniel942 skrev:Anrell:

”Helge Fossmo håller på HV” var väl däremot inte lika smart.
Vafan dillar du om Anrell? Bästa ramsan nånsin! KROSSA RELIGION!

Angående DIF fotboll håller jag med sthlm_dif när han säger att det sjungs innan en finalmatch. Tycker det ska vara full fokus på hockeyn.

Ja, det var långt innan match. Men ställ er frågan "Hade vi sjungit om Oremo gjort mål 10 minuter in i första perioden?". Känner ni inombords att svaret är ja även om ni inte säger det här så förstår ni var problemet ligger.

Jag vill känna ytterligare en dimension i svält-scenariot när det gäller det, alltså. Vi har inte varit där vi är på nio år, jag vill ha med alla fullt ut. Alla som inte omfamnar en total främling om vi tar det här, saknar det där extra som jag älskar hos de flesta djurgårdare. Snorungar med deras brunkrämsbrudar SAKNAR RÄTT FEELING.

Dessutom är ju DIF Fotboll ganska sorgliga, vilket smärtar mig. Touma.

köpköpköpköp.... ååh ELLHÅÅSEE (fast på Stadion). Fan vad hemskt.
Säg den glädje som varar
Blå ängel

Inlägg av Blå ängel »

Hej,

jag börjar bli trött på den stereotypa fotbollshulliganen..

Kan vi inte införa ngt liknade homogent mode för oss hockeyintresserade, lite mer kultiverat och lite mindre anglofierat.

Typ bara svenska märken och biffiga killar... Vi skall äga er och det vet ni om... 8)
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10

Inlägg av Snazzi »

Blå ängel skrev:Hej,
jag börjar bli litet trött på den stereotypa fotbolls-suporten/hulliganen..
Kan vi inte införa ngt liknade homogent modé för oss hockeyintresserade, lite mer kultiverat och lite mindre anglofierat.
Typ bara svenska märken och biffiga killar... Vi skall äga er och det vet ni om... 8)
Är du hög?
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Jool08 tycker jag skriver några av de bästa inläggen någonsin på detta forum. Utan att bli för mycket PK eller ''bonnig'' beskriver han det hela på ett mycket bra sätt!

När det gäller Sthlm_DIF:s uttalanden tror jag att han menar att inställningen, rent generellt, är väldigt mycket fotboll i klacken och Järnkaminerna. Något jag till viss del kan hålla med om. Men ingen som helst skugga skall falla över JK som, tillsammans med oerhört viktiga personer i DIF Hockey (bl.a. Classe Forsberg och Janne Ednertz) gjort guld av sand de senaste åren.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Diflindgren

Inlägg av Diflindgren »

Vilka huligangrupper finns det i djurgården hockey just nu :?:
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10

Inlägg av Snazzi »

Diflindgren skrev:Vilka huligangrupper finns det i djurgården hockey just nu :?:
Haha....
PowerPuffPinglorna(PPP) är väl de största i nuläget(239 medlemmar).
Sedan finns det ju många andra grupperingar, såsom;
Bolibompa(BB)
Little Einsteins(LE)
Fyll gärna på listan!!!1!1
Diflindgren

Inlägg av Diflindgren »

Var det ett försök till att vara rolig eller?
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Diflindgren skrev:Var det ett försök till att vara rolig eller?
Hehe jag som trodde att ditt inlägg var ett försök att vara det.
Expert.
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10

Inlägg av Snazzi »

Mer ett försök till att få dig att inse hur totalt jävla korkad frågan är. Sen om du tycker det är roligt eller inte bryr jag mig faktiskt inte det minsta om, så länge du inser hur jävla patetisk frågan är. Jag tror nämligen inte att det är ironi heller, med tanke på att det var ditt första inlägg på forumet.

Sedan så förstår jag verkligen hur du kan skriva inlägget i Klacktråden. JK har ju inget som helst att göra med huliganer, inte heller våran klack. Tycker du skulle startat en egen tråd, kanske med namnet "Azzå jag vill va jete tuff med stone ireland tröja, vilka hullisgrupper finns det?".
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Snazzi skrev:
Mer ett försök till att få dig att inse hur totalt jävla korkad frågan är. Sen om du tycker det är roligt eller inte bryr jag mig faktiskt inte det minsta om, så länge du inser hur jävla patetisk frågan är. Jag tror nämligen inte att det är ironi heller, med tanke på att det var ditt första inlägg på forumet.

Sedan så förstår jag verkligen hur du kan skriva inlägget i Klacktråden. JK har ju inget som helst att göra med huliganer, inte heller våran klack. Tycker du skulle startat en egen tråd, kanske med namnet "Azzå jag vill va jete tuff med stone ireland tröja, vilka hullisgrupper finns det?".
Äh, give him a break, han har precis sett GSH/Football Factory för första gången och tycker det är skittufft. We have all been there ;) HAHA
Expert.
Skriv svar