Det ska vara Arsenal!(Alla födda i London, jag svär mannen)
Visa lite klass när du ska älska!

dif rules skrev:Det var en konstig syn på stämning. Vi ska inte se oss själva som nån marknadsföring, utan vi ska ge allt för att stötta DIF helt enkelt.jool08 skrev:Jag tycker definitivt inte att vi kan häva ur oss vilken skit som helst genom att hävda att det är "vår läktare". Vi är en del av DIFs marknadsföring, genom att skapa stämning på läktarna så drar vi till oss uppmärksamhet och folk till matcherna. Genom att vara en del i marknadsföringen så medföljer även ett ansvar. Vi kan genom bra insatser stärka varumärket DIF hockey på samma sätt som vi med dåliga insatser kan skada varumärket genom att skapa negativ publicitet.
När det gäller "allmänna-raman" så verkar det som att många hänger upp sig på att den innehåller en svordom (horungar). Personligen tycker jag inte att det är det värsta i den ramsan. Däremot innehåller den frasen "vi ska hugga er" som inte känns särskilt snyggt. Vi ska regera på planen och sjunga tillbaka allt jävla motstånd på läktarna till där de kom ifrån, men vi ska fan inte hugga någon. Även om 99% av alla som sjunger ramsan inte ens har funderat på innebörden så låter det definitivt inte snyggt att skandera sånt, det gynnar inte på något sätt föreningen. Tycker DIF gör helt rätt som tystar ner den typen av ramsor genom att dra igång hög musik. De har all rätt att skydda sitt varumärke och det är förjävligt att så många på vår läktare motarbetar den viljan.
"Vi ska hugga er" tycker jag inte är grovt alls. Speciellt när man vet att det inte kommer ske (alltså att vi ska hugga gnagare). Ramsan gynnar föreningen på så sätt att det skapas stämning. Sen är det upp till var och en att tycka den är okej eller inte.
Till sist, när motarbetade vi DIF Hockeys vilja i den frågan? Vad jag vet började alla sjunga med i Coca Carola sången. Du förstår väl också att de som sjunger allmäna-ramsan inte tycker de motarbetar DIF Hockey, utan de tycker snarare tvärtom, att den skapar stämning och är därmed gynnande.
Jag förstår inte hur du kan tycka det är så förjävligt att folk försöker skapa stämning? Dem menar ju liksom inte att skada DIF.
Acceptera bara att vi inte har samma åsikt. Jag har full förståelse för att du tycker att det är ok, men jag tycker inte det, så det är helt lönlöst att du tjafsar emot.sthlm1891 skrev:Nej ingen match är obetydlig om det i slutändan skiljer några få poäng mellan Europa spel eller ej eller nedflyttning osv då är alla poäng viktiga.
Men det sjöngs ju inte under match utan långt föra match start när inga spelare var inne och folk var ute i barerna eller köade för att komma in det är där jag tycker det blir löjligt att haka upp sig på ramsan då den varken gjorde till eller från hur spelarna presterade eller något annat.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/f ... 6956076.abSnazzi skrev:Manchester United? Kom igen vafan, där har vi Linköping!
Det ska vara Arsenal!(Alla födda i London, jag svär mannen)
Visa lite klass när du ska älska!
Fan gå inte OT nu!sthlm_dif skrev: Vad fan har Arsenal?
HahaSnazzi skrev:Fan gå inte OT nu!
Vafan dillar du om Anrell? Bästa ramsan nånsin! KROSSA RELIGION!Daniel942 skrev:Anrell:
”Helge Fossmo håller på HV” var väl däremot inte lika smart.
Är du hög?Blå ängel skrev:Hej,
jag börjar bli litet trött på den stereotypa fotbolls-suporten/hulliganen..
Kan vi inte införa ngt liknade homogent modé för oss hockeyintresserade, lite mer kultiverat och lite mindre anglofierat.
Typ bara svenska märken och biffiga killar... Vi skall äga er och det vet ni om...
Haha....Diflindgren skrev:Vilka huligangrupper finns det i djurgården hockey just nu
Hehe jag som trodde att ditt inlägg var ett försök att vara det.Diflindgren skrev:Var det ett försök till att vara rolig eller?
Mer ett försök till att få dig att inse hur totalt jävla korkad frågan är. Sen om du tycker det är roligt eller inte bryr jag mig faktiskt inte det minsta om, så länge du inser hur jävla patetisk frågan är. Jag tror nämligen inte att det är ironi heller, med tanke på att det var ditt första inlägg på forumet.Diflindgren skrev:Var det ett försök till att vara rolig eller?
Äh, give him a break, han har precis sett GSH/Football Factory för första gången och tycker det är skittufft. We have all been thereSnazzi skrev:Mer ett försök till att få dig att inse hur totalt jävla korkad frågan är. Sen om du tycker det är roligt eller inte bryr jag mig faktiskt inte det minsta om, så länge du inser hur jävla patetisk frågan är. Jag tror nämligen inte att det är ironi heller, med tanke på att det var ditt första inlägg på forumet.Diflindgren skrev:Var det ett försök till att vara rolig eller?
Sedan så förstår jag verkligen hur du kan skriva inlägget i Klacktråden. JK har ju inget som helst att göra med huliganer, inte heller våran klack. Tycker du skulle startat en egen tråd, kanske med namnet "Azzå jag vill va jete tuff med stone ireland tröja, vilka hullisgrupper finns det?".