Skulle mycket väl kunna vara den sämsta jävla jämförelsen någonsin.Gneblon skrev:Jag försvarar inte att man inte tog in Linkan absolut inte men! Att värva en forward när man är ute efter en center är lite som att köpa ett sommardäck bara för att du inte hittar ett bra vinterdäck. Så på så sätt kan jag förstå att man inte bara värvar någon på måfå. Sen har jag tyckt att man kan ta in Linkan sen han fick gå från HV men av helt andra motiv.
Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg
- Jim Morrison
Alltså, va? Vad är det för dum jävla jämförelse? Sanningen är att vi inte har någon offensiv spelare ALLS. Ingen kreativitet. Har du sett vårt målsnitt dom senaste matcherna? Att tacka nej till Linkan för att man vill ha en center sedan inte värva någon jävla center alls är det sjukaste jag varit med om.Gneblon skrev:Jag försvarar inte att man inte tog in Linkan absolut inte men! Att värva en forward när man är ute efter en center är lite som att köpa ett sommardäck bara för att du inte hittar ett bra vinterdäck. Så på så sätt kan jag förstå att man inte bara värvar någon på måfå. Sen har jag tyckt att man kan ta in Linkan sen han fick gå från HV men av helt andra motiv.
För att använda din katastrofala jämförelse så är det som att bara ha sommardäck under vintertid och när man väl får möjlighet att köpa ett vinterdäck så tackar man nej för att det är fel märke. Man vill ha ett däck som ser snyggt ut med bilen. Men man hittar det inte och rätt som det är så drar en jävla snöstorm in och man står där med fyra jävla sommardäck.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Alltså planen har varit att få in en Center då kan jag köpa resonemanget att man inte köper en forward istället.Jim Morrison skrev:Alltså, va? Vad är det för dum jävla jämförelse? Sanningen är att vi inte har någon offensiv spelare ALLS. Ingen kreativitet. Har du sett vårt målsnitt dom senaste matcherna? Att tacka nej till Linkan för att man vill ha en center sedan inte värva någon jävla center alls är det sjukaste jag varit med om.Gneblon skrev:Jag försvarar inte att man inte tog in Linkan absolut inte men! Att värva en forward när man är ute efter en center är lite som att köpa ett sommardäck bara för att du inte hittar ett bra vinterdäck. Så på så sätt kan jag förstå att man inte bara värvar någon på måfå. Sen har jag tyckt att man kan ta in Linkan sen han fick gå från HV men av helt andra motiv.
För att använda din katastrofala jämförelse så är det som att bara ha sommardäck under vintertid och när man väl får möjlighet att köpa ett vinterdäck så tackar man nej för att det är fel märke. Man vill ha ett däck som ser snyggt ut med bilen. Men man hittar det inte och rätt som det är så drar en jävla snöstorm in och man står där med fyra jävla sommardäck.
Men jag vill fortfarande ha in Linkan för att han är en spelare som kan tillföra spets i poängskörden. För att jag tycker att nuvarande forwards inte gör mål eller bidrar. Jag hade ju helst sett att man signade Linkan och en klasscenter.
- Christopher J
Skulle vara väldigt intressant att höra vem den här spelaren är och som är en spelare som passar in i vårt unika spelsystemet.
Men man måste ju kunna ha flera bolllar i luften och inte bara satsa på en spelare som har kontrakt med en annan klubb. Fanns ju massa kontraktslösa. Bättre att chansa med någon import.
Vi har kanske världens sämsta forwardsuppsättning och ändå så nobbar vi Linkan. Skandal.
Men man måste ju kunna ha flera bolllar i luften och inte bara satsa på en spelare som har kontrakt med en annan klubb. Fanns ju massa kontraktslösa. Bättre att chansa med någon import.
Vi har kanske världens sämsta forwardsuppsättning och ändå så nobbar vi Linkan. Skandal.
Om man jämför bottenträskets fw med våra, kan man föstå att vi ligger där vi gör. Kolla Modo, LHC och tom växjö. Skulle byta vilken dag som hellst.
- SkönaDjurgårn
- Medlem: Ja, vanlig medlem
I second that.kaminor skrev:Järlan, din klåpare, jag kommer aldrig, ALDRIG, förlåta dig för att du dissade Linkan - IGEN.
Du hade öppet mål för att återvinna lite förtroende och tappad heder, men till och med det missade du.
Ett stort, jävla, dåligt skämt är vad det är.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Facit inför den tuffa avslutningen i årets Silly blev:
Ut med Boumedienne och två tränare
In med en ny andramålvakt och två rookietränare
Tja, det var det.
Hurra
Ut med Boumedienne och två tränare
In med en ny andramålvakt och två rookietränare
Tja, det var det.
Hurra
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
-
En sak jag är helt säker på om att vi värvat Linkan så hade vi fått 2, hyfsat producerande kedjor.
Men vad ska vi med de till? Vårt lag nu ska ju vända de sunkna skeppet... Bra Järlan.
Ångest...
Men vad ska vi med de till? Vårt lag nu ska ju vända de sunkna skeppet... Bra Järlan.
Ångest...
-
Frågade Tomas Ros vilken center det handlade om.
Tydligen Jussi Makkonen från Tappara
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=6428
Tidigare Frölunda
Tydligen Jussi Makkonen från Tappara
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=6428
Tidigare Frölunda
- -daniel-
- Säsongskort: Ja
Vilken höjdare... Sikta i midjehöjd så når du kanske skosnörena, Järlan.
Järlans son lirar center att han inte plockade in honom.
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Skulle inte förvåna mig om Järlan plockar in hans son som DIFs förstecenter inför nästa säsong...Bjurre skrev:Järlans son lirar center att han inte plockade in honom.
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=142257
Niklas Wikegård till Fimpen: När jag säger att du ska vara på kuklängdsavstånd från motståndaren då menar jag inte Joaquin Gages utan din & det är VÄLDIGT nära.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Nåväl? Känner vi oss klara med det här Silly-tråden?
Jag sammanfattar denna Silly-period med att den var endast fylld av besvikelser. Tragiskt tråkiga spelare som anlände under sommaren och inga förstärkningar under säsongens gång trots kräftgången.
Jag sammanfattar denna Silly-period med att den var endast fylld av besvikelser. Tragiskt tråkiga spelare som anlände under sommaren och inga förstärkningar under säsongens gång trots kräftgången.
Expert.