Hata aik

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Hata aik

Inlägg av -daniel- »

Solna hade torskat de två senaste matcherna så det STÄNKER om det om de hade någon annan av seriens målvakter.

Jag tror dock att FBK kan få problem med Aik; nyckelmatchen känns lite som första bataljen i semin (vi räknar därmed helt bort Brynäs).
lilleman

Inlägg av lilleman »

Aftonbladets gulligull med Solnaklubben äcklar mig.
Lycka är, trots allt, att vara Djurgårdare.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

lilleman skrev:Aftonbladets gulligull med Solnaklubben äcklar mig.
Äh, det är dom värda.
Tänk dig själv att som nykomling sopa bort de regerande mästarna med 4-0.
Varför ska man inte skriva om det? eller ja just det.....för att dom har svart/gula tröjor
(glömde bort mig där)

Sträck på dig lilleman.
Vi hade vårt kul förra våren, då skrevs det mestadels positivt om DIF, dag efter dag.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
lilleman

Inlägg av lilleman »

Lee Harvey Oswald skrev:
Äh, det är dom värda.
Varför ska man inte skriva om det? eller ja just det.....för att dom har svart/gula tröjor
(glömde bort mig där)

Sträck på dig lilleman.
Vi hade vårt kul förra våren, då skrevs det mestadels positivt om DIF, dag efter dag.
Äsch. Hade det tänds en bengal i våran klack förra året så hade det blivit skandalrubriker, nu nämner dem det inte.
En tidning ska vara neutral, va?
Lycka är, trots allt, att vara Djurgårdare.
jensa85

Inlägg av jensa85 »

lilleman skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:
Äh, det är dom värda.
(glömde bort mig där)

Sträck på dig lilleman.
Äsch. Hade det tänds en bengal i våran klack förra året så hade det blivit skandalrubriker, nu nämner dem det inte.
En tidning ska vara neutral, va?
Just det där med bengalen håller jag med dig om. Dom brukar vara väldigt snabba med sina "skandalrubriker" annars.
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Inlägg av seppuko »

Eller så är det att rent förstasidemässigt väger nykomling med 60% allsvenska spelare och halv lönebudget slår ut regerande mästare med proffs på varje position med 4-0 i matcher, en sak som inte hänt på 16 år mer än en bengal som det skrivits om 100 gånger bara i år. En tanke bara.

Vågar inte skriva mer, eftersom detta är ett Djurgårdsforum. Så jag stannar där och för andra diskussioner på andra ställen :)
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

-daniel- skrev:Solna hade torskat de två senaste matcherna så det STÄNKER om det om de hade någon annan av seriens målvakter.

Jag tror dock att FBK kan få problem med Aik; nyckelmatchen känns lite som första bataljen i semin (vi räknar därmed helt bort Brynäs).
Nu så hade hv slutspelets sämsta målvakter, vilket inte kom som en överraskning för mig, jag har inte sett "storheten" i Larsson, han verkar vara svag psykiskt, äsch, han har varit svag på det mesta denna säsong, han har gjort fler tavlor än Mark O.
Användarvisningsbild
Heaty

Inlägg av Heaty »

Caveman skrev:
-daniel- skrev:Solna hade torskat de två senaste matcherna så det STÄNKER om det om de hade någon annan av seriens målvakter.

Nu så hade hv slutspelets sämsta målvakter, vilket inte kom som en överraskning för mig, jag har inte sett "storheten" i Larsson, han verkar vara svag psykiskt, äsch, han har varit svag på det mesta denna säsong, han har gjort fler tavlor än Mark O.
Det säger väl i och för sig inte så mycket? Nå väl, det enda som accepteras nu är att vi går till semi, annars så vet jag inte vad jag gör. Går i exil kanske.
Användarvisningsbild
Lakrisal

Inlägg av Lakrisal »

Heaty skrev:
Caveman skrev:

Det säger väl i och för sig inte så mycket? Nå väl, det enda som accepteras nu är att vi går till semi, annars så vet jag inte vad jag gör. Går i exil kanske.
Tro mig, det hjälper inte. Man släpper ju inte taget om DIF för det, och när man konstant sitter och skriker när DIF spelar börjar rumskamraterna märka något, så det frågar vad som händer? Man svarar att man tittar på sitt svenska hockeylag förlora och efter det blir du hånad där också.

Så är det iallafall för mig!
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

warrant skrev:Medgångssupportrarna jublar för fullt på hovet..
Vart var dom nånstans när gnaget var i hockeyallsvenskan ?
Äh, människan är sig ganska lik oavsett klubbtillhörighet (aih, frölunda, DIF osv)
De flesta är i grund & botten sensationssökare.

Det var sällan över 4000 på Stockholms Stadion innan Riskkapital-miljonerna pumpades in i DIF Fotboll, sedan var det plötsligt 13.000 på samma arena.
Koooonstigt vaah?
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Men ärligt talat.. Det är väl bra att det kommer mer folk när det går bra? Det bidrar som morot för lagen att sträva efter framgång.

Att det skulle vara en konstant publiksiffra oavsett vad laget bjuder på låter som idrottsvärldens motsvarighet till kommunism. Folk vill se bra och vinnande lag, så enkelt är det, och det är sunt.

Sen att vi finns, som går t om går på försäsongsmatcher mot timrå, det är en annan sak..
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Inlägg av seppuko »

Jo alla har medgångssupportrar. För mig har det varit olika perioder i livet, där jag gick på hockey varje dag från -98 och framåt. Men sen när gymnasiet tog slut, lumpen börja och livsletandet kom igång var det inte lika lätt. Men när allt föll på plats igen så är man fanatisk nu igen. Nu har jag inte gått på mer än kanske 20 matcher dessa två säsonger pga två barn under 2 år. Regeringen här hemma tycker jag kan se matcherna hemma istället :)
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Förstår mig inte på dig bara. Svårt att se det som är "fy helvette vilken bra film" i den här. När det den handlar om är så äckligt så man vill spy. Som att se ett nyhetsinslag om misshandlade och våldtagna småbarn och sen utbrista "Fy helvete vilken bra nyhetssändning!"
Expert.
Användarvisningsbild
Crashmash

Inlägg av Crashmash »

Äckligt.
Skriv svar