Säsongen 22/23

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Donkels-3.0
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Säsongen 22/23

Inlägg av Donkels-3.0 »

Stenkollsåklart skrev: 2023-02-11 23:18:21
Donkels-3.0 skrev: 2023-02-11 21:33:25
Stenkollsåklart skrev: 2023-02-11 21:30:24
Mattias_87 skrev: 2023-02-11 20:20:43 Mora vill jag fan inte möta i slutspelet.
Lite för tunn trupp att rå på något utav topp 6 över 7 matcher tror jag… Kanske SSK, som också är lite tunna. För vår del handlar det om att gå in i ett slutspel med näranog fullt manskap, annars kan vi ryka mot de flesta lagen…

Idag vinner på för att vi har ett enormt flyt och gör 4 mål på 8 skott. Spelmässigt en genomusel insats där ingen av formationerna levererar. Vi släpper otroligt mycket klara lägen emot oss, och spelar back-back 47 gånger innan vi försöker ta pucken framåt. Klassiker.
Trams
Trams att mora har för tunn trupp, eller är allt jag skriver trams? ;)
Det sista stycket att vi har "enormt flyt " tycker jag är trams
Manijock

Säsongen 22/23

Inlägg av Manijock »

klintan85 skrev: 2023-02-11 22:02:53 Jag förstår att man är besviken när det går dåligt men att man fortsätter att klaga på en klubb som man säger att man tycker om när man har fem raka och verkligen går åt rätt håll är ju bara helt absurt. Det är inte så konstigt det ser hur såhär när man nästan har en tredjedel av truppen borta och inte får behålla rätta kedjor intakt och måste ta in ersättare. Det var en svår bortamatch mot ett lag som har bra form så man gör allt rätt efter förutsättningarna. Det är bättre att stötta än att klaga hela tiden.
Vi vinner, men vi vinner inte rätt..... Den här säsongen är det omöjligt att göra rätt tydligen. När vi skapar poängtrender då kliver folk in här och säger att sannolikheten säger att vi aldrig kommer vinna över tid. Dessutom vann vi när deras favoritspelare inte fick spela tillräckligt mycket eller på rätt plats. Då är det meningslöst...

När vi däremot har fem förluster i rad? Då jävlar är vi på rätt spår.....

Tragikomiskt! Och ytterligare ett bevis på att folk idag får ta del av information(statistik) de inte är kompetenta att dra några växlar av. Nu gör vi åtminstone det som krävs. Kanske inte alltid är flashigt men så länge vi vinner så får Kevin gärna vara målvakt...
Stenkollsåklart

Säsongen 22/23

Inlägg av Stenkollsåklart »

Donkels-3.0 skrev: 2023-02-12 08:26:01
Lite för tunn trupp att rå på något utav topp 6 över 7 matcher tror jag… Kanske SSK, som också är lite tunna. För vår del handlar det om att gå in i ett slutspel med näranog fullt manskap, annars kan vi ryka mot de flesta lagen…

Idag vinner på för att vi har ett enormt flyt och gör 4 mål på 8 skott. Spelmässigt en genomusel insats där ingen av formationerna levererar. Vi släpper otroligt mycket klara lägen emot oss, och spelar back-back 47 gånger innan vi försöker ta pucken framåt. Klassiker.
Trams
👍🏻
Stenkollsåklart

Säsongen 22/23

Inlägg av Stenkollsåklart »

Donkels-3.0 skrev: 2023-02-12 08:26:01

Trams
👍🏻
benganfs

Säsongen 22/23

Inlägg av benganfs »

EspenK skrev: 2023-02-12 07:01:49
benganfs skrev: 2023-02-12 03:12:08 Alltså i ett slutspel så har vi sparkapital i Norman - Brodin - Rensfeldt - Lekki om folk blir hela gud förbjöd så har vi ändå chans men sen däremot så är jag rädd över att man gör en HV Fruktansvärt ostabilt i den klubben nu. Jag är ftf lite inne på att det sitter något konstigt i klubben som inte går att reparera på 1 år. Vi hade verkligen mått bra av en nystart och det står jag fast vid. Vi har mycket skador. Grundspel som inte sitter förens omgång 40. Vill inte låta gnällig eller att jag inte vill upp igen bara vad som är bäst för Djurgården i långa loppet.
Min analys är att vi har samma problem som HV.
En osund svågerpolitik. Har du spelat i klubben? Välkommen tillbaka! Oavsett om din spelartyp passar in eller om du är på dekis. In med folk i tränarstab och ledande positioner helt oberoende av kompetens utan mest pga karaktär.
speliden har inte matchats med rätt spelartyper.
Alltså håller med dig till viss grad. Däremot kan ja känna att vi måste ha spelare som bär med skölden. Du såg ju säkert förra året med Jockes "nytänk" sen måste man våga kolla på folk utöver tränare & sportchefer. Hur många har vi inte haft nu på 4 år? Där skapar man ingen balans i klubben utan lever i en logik "snabbt ut snabbt in" Precis likadant gjorde HV dom sparkade ALLA i ledarstabben och det var samma folk som spelade upp dom. Ej troligt att problemet sitter där. Största misstaget vi gjort var när vi inte kom överrens med Robban.
Användarvisningsbild
klintan85

Säsongen 22/23

Inlägg av klintan85 »

Odelius klev verkligen fram igår och gjorde sin bästa match när det verkligen behövdes. Lobbpassningen var ju en av de värsta framspelningar jag någonsin sett.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Praetori

Säsongen 22/23

Inlägg av Praetori »

EspenK skrev: 2023-02-12 07:01:49 Min analys är att vi har samma problem som HV.
En osund svågerpolitik. Har du spelat i klubben? Välkommen tillbaka! Oavsett om din spelartyp passar in eller om du är på dekis. In med folk i tränarstab och ledande positioner helt oberoende av kompetens utan mest pga karaktär.
speliden har inte matchats med rätt spelartyper.
Vetifasiken om jag håller med. Det är en snäv balansgång att gå.
Rekrytera till Stockholmshockeyn är SVÅRT med tanke på konkurrensen från klubbar ute i landet sett till lön vs omkostnader. Självklart kommer anknytning till staden göra att rekryteringar som har en historia, släkt, vänner och eventuellt en bostad i stan kommer inträffa oftare än de utan eftersom tröskeln är lägre. Sen har vi en stor och framgångsrik produktion av juniorer. Många som tyvärr nu spelar i konkurrerande klubbar eftersom vi inte skött korten rätt.
På den andra skalan har du lag som Växjö med minimalt antal egna produkter och som fram till nyligen inte ens haft en egen lagstege. Mitt intresse för Djurgården Hockey skulle tvärdö om vi blev en sådan förening.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Osten östlund

Säsongen 22/23

Inlägg av Osten östlund »

Resterande säsong/ tabellplacering.

- Tingsryd= Vinst

- Björkl. = Torsk

- Aik = Vinst

- Modo= Torsk

- Karlskoga= Vinst

- Almtuna = Vinst

- Tingsryd =Vinst

- Östersund =Vinst

Nu när det gäller. Så borde vi ta minst 6 vinster= 18 poäng

Blir 97 poäng i tabellen. Om vi lyckas med det. Borde räcka för top 4.

Känslan säger att semi avgör vem som går upp. Vi eller Björklöven. Tror ej Modo räcker till.
Donkels-3.0

Säsongen 22/23

Inlägg av Donkels-3.0 »

Västervik under ledning av Nichlas Falk visar dom rätta färgerna och spöar Bik Bok borta
m0ng00se

Säsongen 22/23

Inlägg av m0ng00se »

lögn, förbannand löng och statistik men lite kul är det att spana. Roade mig med att göra en tabell för dagsformen och de senaste 7 matcherna ser den ut så här. dvs 7x3 = 21p är max man skulle kunna haft.

fetmarkerat är den "verkliga" topp 6. Där MoDos form verkligen sticker ut negativt. Maskerar dom formen och tränar ner sig för att komma i topptrim till slutspelet. Har värvningarna för att bredda/toppa truppen slagit fel ut?

1. DIF, 17P
2. BIK, 16P
3. MIK, 15p
4. Löven, 15p

5. Vita Hästen, 14p
6. SSK, 14p
7. KIK, 12p
8. AIK, 9p
9. Almtuna, 9p
10. MoDo, 9p
11. VVIK, 6p
12. TAIF, 5p
13. ÖIK, 4p
14. VIK, 3p
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Säsongen 22/23

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

m0ng00se

Med att välja ut sektioner av serien kan du nog bevisa vad som helst. Gissar att du i stort sett kan visa att Västervik ligger före Modo.

En tabell ljuger aldrig och blir rättvisare desto längre säsongen går.

Modo är bästa laget och favoriter att gå upp. Sedan kommer Löven. Blir mest troligt en final mellan dem.

Men en sak din tabell vittnar om. Vi är i bra form och förhoppningsvis på väg uppåt.

Får se vad det är värt mot Löven på fredag. :(
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Knickedick

Säsongen 22/23

Inlägg av Knickedick »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2023-02-14 11:41:03 m0ng00se

Med att välja ut sektioner av serien kan du nog bevisa vad som helst. Gissar att du i stort sett kan visa att Västervik ligger före Modo.

Modo är bästa laget och favoriter att gå upp. Sedan kommer Löven. Blir mest troligt en final mellan dem.

Men en sak din tabell vittnar om. Vi är i bra form och förhoppningsvis på väg uppåt.

Det är precis det här jag inte blir klok på bland oss supportrar.
Vinner vi är vi jävligt pågång, förlorar vi så är allt ÅT HELVETE, oavsett vilka vi vinner eller förlorar emot.
Inte någonstans kan jag känna att vi är konsekventa i vår kravställning och vilken nivå vi tycker är där vi borde vara. Jag om någon är för att man ska få ge kritik och yttra sina åsikter både negativt som positivt. Men när man vänder kappan snabbt efter vinden beroende på resultaten och oavsett motstånd och hur spelet faktiskt ser ut.....så har jag jävligt svårt att ta kritik och statistik (positiv som negativ) på allvar.

Nu har vi en trend över fem matcher, efter att ha fått storstryk mot Bofors, där vi vunnit alla matcher. Men om vi tittar nyanserat på de resultaten....
Var står vi då egentligen?

Mora- Lika( vinst efter straffar)
Södertälje- Vinst
Tingsryd- Vinst
Östersund- Vinst
Vita Hästen- Vinst

Alltså Vita Hästen, Östersund och Tingsryd dom SKA vi ju slå.
Oavgjort mot Mora? Är det egentligen godkänt?....absolut har Mora haft bra form men jag är inte superimponerad.
Vinst mot Södertälje, jo men det tar jag. Den är bra.

Om vi Förlorar mot Björklöven med mer en ett mål på fredag, har vi då egentligen gjort progress eller har vi stått still? Är allt kaos och skandal och skit igen då?
Beror trenden egentligen på att vi har ett lättare spelschema just nu, eller på att laget är "på gång"
På något sätt kan jag känna att för processens skull och för spelarnas lugn så måste vi bestämma oss för vad som är Bra och dåligt.
Är en vinst mot Tingsryd/Vita Hästen egentligen "fan laget är på gång"? Är en förlust mot Björklöven egentligen så jävla illa?

Kanske behöver vi lära oss att väga in olika faktorer och titta på fler variabler innan vi drar växlar på 1-2 enskilda matcher.
Med det sagt så är jag den första att skriva under på att man ska få ha åsikter, komma med kritik och att hockey SKA bestå av en hel del känslor.
Men också att för att nå sina mål så krävs en hel del analys.

Så oavsett vad de senaste matcherna gett oss för resultat så betyder det för mig precis ingenting förens vi vet utgången av fredagens match.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Säsongen 22/23

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Knickedick skrev: 2023-02-14 12:55:52

Vinner vi är vi jävligt pågång, förlorar vi så är allt ÅT HELVETE, oavsett vilka vi vinner eller förlorar emot.
Inte någonstans kan jag känna att vi är konsekventa i vår kravställning och vilken nivå vi tycker är där vi borde vara. Jag om någon är för att man ska få ge kritik och yttra sina åsikter både negativt som positivt. Men när man vänder kappan snabbt efter vinden beroende på resultaten och oavsett motstånd och hur spelet faktiskt ser ut.....så har jag jävligt svårt att ta kritik och statistik (positiv som negativ) på allvar.

Nu har vi en trend över fem matcher, efter att ha fått storstryk mot Bofors, där vi vunnit alla matcher. Men om vi tittar nyanserat på de resultaten....

Södertälje- Vinst
Tingsryd- Vinst
Östersund- Vinst
Vita Hästen- Vinst

Oavgjort mot Mora? Är det egentligen godkänt?....absolut har Mora haft bra form men jag är inte superimponerad.

Om vi Förlorar mot Björklöven med mer en ett mål på fredag, har vi då egentligen gjort progress eller har vi stått still? Är allt kaos och skandal och skit igen då?
Beror trenden egentligen på att vi har ett lättare spelschema just nu, eller på att laget är "på gång"
På något sätt kan jag känna att för processens skull och för spelarnas lugn så måste vi bestämma oss för vad som är Bra och dåligt.
Är en vinst mot Tingsryd/Vita Hästen egentligen "fan laget är på gång"? Är en förlust mot Björklöven egentligen så jävla illa?

Kanske behöver vi lära oss att väga in olika faktorer och titta på fler variabler innan vi drar växlar på 1-2 enskilda matcher.
Med det sagt så är jag den första att skriva under på att man ska få ha åsikter, komma med kritik och att hockey SKA bestå av en hel del känslor.
Summa sumarum så befinner vi oss i tabellen där vi ska utifrån prestation. Något bättre än ett mittenlag, men mycket måste bli bättre om vi ska utmana topplagen. Första riktiga testet blir på fredag.
Jag har svårt att glömma hur det gick senast vi åkte till Umeå.....
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
klintan85

Säsongen 22/23

Inlägg av klintan85 »

Knickedick skrev: 2023-02-14 12:55:52

Södertälje- Vinst
Tingsryd- Vinst
Östersund- Vinst
Vita Hästen- Vinst

Så oavsett vad de senaste matcherna gett oss för resultat så betyder det för mig precis ingenting förens vi vet utgången av fredagens match.
Så lätt är det inte bara att man ska slå ett lag. Dessa lag i botten är svåra för de är ett igelkottförsvar och bjuder inte på något och sen spelar de desperat p.g.a. sin situation. Om man ser på Tingsryd så slog de Björklöven för inte så länge sen och slog både Mora och Södertälje också. Östersund så förlorade de precis mot Björklöven senast och vann mot Karlskoga för inte så länge sen. Vita hästen var en av de formstarkaste lagen innan de mötte DIF senast med knappt förlust mot Karlskoga och storvinst mot Mora t.ex.
Ett av de stora problemen under denna säsong är att man underskattar hockeyallsvenskan och deras lag. Som man ser så är det fler topplag som har problem med lag "som man ska slå" och inte bara DIF.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Dju

Säsongen 22/23

Inlägg av Dju »

Oavsett hur vi rangordnar nivån på motståndet i de senaste 5 matcherna så har vi ju visat framsteg i hur vi sett ut på isen.
Precis det som Garpen också har snackat om sedan dag 1 han kom in. Få mer kontinuerligt spel och bli av med slarvet. När det var som värst denna säsong så spelade det ingen roll om det var mot Västervik eller MODO. Det såg aldrig speciellt stabilt ut under längre perioder i matcherna.

Visst, man kan begära mer av spelarna vi faktiskt har i laget denna säsong. Men nog fan går det åt rätt håll just nu. Hade vi inte ryckt upp oss hade det lika gärna kunnat vara 5 förluster sett på hur ostabilt vi spelat.
Jag känner iaf en stark optimism kring laget och vart vi är på gång just nu. Frågan är bara om det är tillräckligt med matcher för att hitta slutspelsformen för att matcha Modo och löven. Tycker SSK också är rätt skrämmande just nu. Men det blir ju liten annan dynamik i slutspel..

På sidan av det har vi ju också osäkerheten kring alla jävla skador vi åker på, och det är väl vad som känns mest oroväckande från mitt håll just nu.. och då är väl inte det värsta just bortfall av manskap på isolerad matchnivå, utan snarare att man inte får träna in sina femmor och hitta den omnämnda kontinuerligheten/ rutinen med sina kedjor..
Skriv svar