Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Tror nog vi måste ha en bättre spelare än Dick i andrakedjan tyvärr. Men tråkigt som fan att profiler försvinner...
Avskaffa tre mot tre.
Tycker Dick nog är en tillräckligt bra spelare för en andrakedja. Men han fyller 34 om några dagar och har en rätt sargad kropp och sen är hans temperament med avstängningar nån gång per år ett problem. Känns som rätt tid att uppdatera och föryngra där.Mattias_87 skrev: ↑2021-04-14 13:17:18 Tror nog vi måste ha en bättre spelare än Dick i andrakedjan tyvärr. Men tråkigt som fan att profiler försvinner...
Upp till bevis nu Jocke om du ska ha två "topp-femmor", vill se något spännande nu och inte utfyllnad från HA eller bottenskrap från andra SHL lag.
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Är det Mats Sundin det rör sig om ska man nog inte klaga allt för mycket. Mats är kaptenernas kapten. Hans ledarskapsförmåga kan väldigt få, om någon, mäta sig med i Sverige, eller ens i världen (som spelare förvisso). Men Mats var alltid den självklara kaptenen trots att Forsberg, Lidas och Zäta var med - det säger allt.
Säg den glädje som varar
Är väl inte Sudden, det där med #13 är väl för att vi funnits i 13 decennier?
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Han har dessutom helt rätt i att DIF måste börja betala vettiga löner om det ska bli något mer guld.BigJ skrev: ↑2021-04-14 13:01:30Det kanske är början till en satsning på bandy eller konståkning istället för hockey...BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2021-04-14 12:14:14Förjävligt dåligt. Vad vill egentligen denna klubb stå för?
Just nu dominerar rätt många Stockholmare ute i övriga SHL- klubbar.
Sedan kan inte alla vara Djurgårdare in i själen, vi kommer aldrig vinna ett guld med endast spelare som har ett Djurgårdshjärta.
Man får hjärta för de klubbar man spelar för, räcker att du har ett gäng spelare som visar vad Djurgården ska stå för.
Kan bli vad fan som helst nu. Vi har ingen kvar i laget som besitter Dicks kvalité.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Mikael Samuelsson....våran nästa coach 

-
Ceterum censeo Solna esse delendam
Ottosson höll på Aik som ung. Häng honom om det är så jäkla heligt att man ska vara medlem från livmodern...
- -daniel-
Det här med tränaren gör mig rätt så fundersam, ärligt talat. Albelin har väl inte vunnit eller spelat OS? Eller? M.Samuelsson har ju vunnit bägge delar om jag minns min hockey-historia. Jobbar väl som GM i SSK?
Sundin har ju inte vunnit Stanley Cup. Och varför skulle Mats hoppa på ett sådant uppdrag?
N.Kronwall. Vunnit allt som går att vinna i princip. Men varför skulle han vara intresserad?
Vafan spit it out. Jag hatar att vänta.
Sundin har ju inte vunnit Stanley Cup. Och varför skulle Mats hoppa på ett sådant uppdrag?
N.Kronwall. Vunnit allt som går att vinna i princip. Men varför skulle han vara intresserad?
Senast redigerad av -daniel- den 2021-04-14 15:30:42, redigerad totalt 1 gånger.
-
Mig veterligt har han INTE spelat en nanosekund hos horungarna så kalla honom inte något annat please...
Ceterum censeo Solna esse delendam
Jag anser att Ragnarsson och Samuelsson borde vara diskvalificerade eftersom dom inte är speciellt namnkunniga eller meriterade.
Ser bara Albelin kvar.
Ser bara Albelin kvar.
4-3-3
Albelin har spelat OS.-daniel- skrev: ↑2021-04-14 15:28:46 Det här med tränaren gör mig rätt så fundersam, ärligt talat. Albelin har väl inte vunnit eller spelat OS? Eller? M.Samuelsson har ju vunnit bägge delar om jag minns min hockey-historia. Jobbar väl som GM i SSK?
Samuelsson har vunnit OS, VM och Stanley Cup. Finns väl inte så många mer meriterade svenskar? Dock färsk som ledare. Ragnarsson har varit assisterande landslagstränare och två SM-guld och två VM-silver. Rätt meriterad han också. Dock ingen stanley cup.
Allt pekar fortfarande på Albelin är min(och din) känsla.