Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
mb81
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av mb81 »

Manijock skrev:Vi är ju helt enkelt oense om en del spelare. Du tror att allt vi rör blir guld, och jag är pessimistisk. Haga har levererat hyfsat en säsong. Kan lika gärna få platt fall och HA om ett par år. Osäkert kort, men lär garanterat gnugga. Wandell är jag säker på att vissa kommer bli besvikna på. Ganska rejält också! Defensivt bra, och osynlig framåt. Precis vad jag förväntar mig. Räcker det? Passar bra med övriga. Strandberg känns spännande att se vart han tar vägen. En halv riktigt bra säsong i ryggen. Precis som Haga är det typ 50% chans att han stannar av. Men stor uppsida!

Frölunda har Lundqvist som sämsta center. Och du snackar om Haga och Wandell... Som sagt, tror vissa kommer bli besvikna. Jag blir gärna positivt överraskad men känns föga troligt med tanke på hur säkert stabila dessa spelare är. Säkert medelklass utan trolig uppstuds.
Lundqvist är knappast deras sämsta center. Här en liten jämförelse mellan våra centrar.

Josefson 40 M 35P- Sundström 26M 8P(i KHL)
Haga 52M 32P- Lundqvist 51M 31P
Strandberg 52M 27P- Carlsson 45M 30P
Wandell 49M 17P- Lasu 58M 37P(i Finland)

Gjorde det lätt och bara kollade poäng men det är knappast någon större skillnad. Sen blir poängen såklart större eller lägre beroende på vilken roll man har. Skulle Strandberg spela lika mycket PP som Lundqvist och Carlsson skulle Strandberg förmodligen haft lika många om inte mer poäng än de.

Centersidan ser både bred och spetsig ut. Oroa dig mer åt vilka som ska spela på kanterna. Där är det inte riktigt samma spets tyvärr även fast vi kommer kunna ställa fyra bra kedjor på isen när säsongen börjar.
Manijock

Inlägg av Manijock »

mb81 skrev:
Manijock skrev:Vi är ju helt enkelt oense om en del spelare. Du tror att allt vi rör blir guld, och jag är pessimistisk. Haga har levererat hyfsat en säsong. Kan lika gärna få platt fall och HA om ett par år. Osäkert kort, men lär garanterat gnugga. Wandell är jag säker på att vissa kommer bli besvikna på. Ganska rejält också! Defensivt bra, och osynlig framåt. Precis vad jag förväntar mig. Räcker det? Passar bra med övriga. Strandberg känns spännande att se vart han tar vägen. En halv riktigt bra säsong i ryggen. Precis som Haga är det typ 50% chans att han stannar av. Men stor uppsida!

Frölunda har Lundqvist som sämsta center. Och du snackar om Haga och Wandell... Som sagt, tror vissa kommer bli besvikna. Jag blir gärna positivt överraskad men känns föga troligt med tanke på hur säkert stabila dessa spelare är. Säkert medelklass utan trolig uppstuds.
Lundqvist är knappast deras sämsta center. Här en liten jämförelse mellan våra centrar.

Gjorde det lätt och bara kollade poäng men det är knappast någon större skillnad. Sen blir poängen såklart större eller lägre beroende på vilken roll man har. Skulle Strandberg spela lika mycket PP som Lundqvist och Carlsson skulle Strandberg förmodligen haft lika många om inte mer poäng än de.

Centersidan ser både bred och spetsig ut. Oroa dig mer åt vilka som ska spela på kanterna. Där är det inte riktigt samma spets tyvärr även fast vi kommer kunna ställa fyra bra kedjor på isen när säsongen börjar.
Lasu är betydligt bättre. Kommer ta Lundqvists plats rakt av nästa säsong.
mb81

Inlägg av mb81 »

Manijock skrev:
mb81 skrev:

Lasu är betydligt bättre. Kommer ta Lundqvists plats rakt av nästa säsong.
Har aldrig varit ett fan av Lasu direkt. Inte sett han sen han spelade i Finland men hans produktion där är väl egentligen inte så imponerande. Om du räknade in honom som en av första/andracentrarna kan du räkna in alla fyra nämnda av våra centrar med god marginal.
mb81

Inlägg av mb81 »

Hade missat denna intervju då jag inte direkt är ett fan av hockeybladet. Jocke säger väl som vanligt massa utan att egentligen säga någonting.
Tyckte ändå den var hyfsat intressant.

https://hockeybladet.nu/klubbar/dif/stj ... ens-trupp/
Manijock

Inlägg av Manijock »

Tolkar det som ett bra besked angående Dick. Måtte det gå vägen!
Praetori

Inlägg av Praetori »

Manijock skrev:Tolkar det som ett bra besked angående Dick. Måtte det gå vägen!
Dick är Dick. Han spelar när han bestämmer sig för det och har förmånen att kunna vänta med beslut. Utan att säga för mycket så tror jag risken är minimal att han drar utomlands eller ens utanför Stockholm och skall det spelas hockey är det i SHL vilket i det läget inte lämnar några klubbar kvar utom DIF.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Darlingdave

Inlägg av Darlingdave »

Praetori skrev:
Dick är Dick. Han spelar när han bestämmer sig för det och har förmånen att kunna vänta med beslut. Utan att säga för mycket så tror jag risken är minimal att han drar utomlands eller ens utanför Stockholm och skall det spelas hockey är det i SHL vilket i det läget inte lämnar några klubbar kvar utom DIF.
Står nog mellan att spela i Djurgården eller att avsluta karriären, känns det som.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Darlingdave skrev: Står nog mellan att spela i Djurgården eller att avsluta karriären, känns det som.
Troligen både och, i den ordningen :wink:
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
vr6power

Inlägg av vr6power »

Darlingdave skrev:
Praetori skrev:
Står nog mellan att spela i Djurgården eller att avsluta karriären, känns det som.
Får man ju hoppas på det sistnämda men oavsett vad borde ju besked komma så DIF kan fokusera på andra spelare, skull vara en otrevlig känsla om Dick skull säga nej tack för mig dagen före säsongen startar.
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

Hade Svedberg varit förstavalet hade han nog varit klar nu...väl?
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

crike skrev:Hade Svedberg varit förstavalet hade han nog varit klar nu...väl?
Jag gissar också lite på det. Helst vill man nog få in någon annan.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Tror mer och mer på det jag skrev tidigare.

Dick kritar på en bra bit in i säsongen. Börjar spela i typ december lagom till att vara med i mellandagarna då hockeyn börjar bli het. Sedan kommer han i form i god tid till slutspelet.

Detta lär dock lindas in i någon form av ”Dick behöver komma till rätta med sina skador innan han bestämmer sig för att spela eller inte”.

Skulle vara en klockren lösning.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Frankie

Inlägg av Frankie »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
Tror mer och mer på det jag skrev tidigare.

Dick kritar på en bra bit in i säsongen. Börjar spela i typ december lagom till att vara med i mellandagarna då hockeyn börjar bli het. Sedan kommer han i form i god tid till slutspelet.

Detta lär dock lindas in i någon form av ”Dick behöver komma till rätta med sina skador innan han bestämmer sig för att spela eller inte”.

Skulle vara en klockren lösning.
Tror också på något åt det hållet. Vilket enligt mig enbart stjäl en plats för en utvecklingsbar spelare. Lika som att jag hellre hade sett AOM tillbaks i truppen än ett artistkontrakt på Garrison.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Manijock skrev:Haga har levererat hyfsat en säsong. Kan lika gärna få platt fall och HA om ett par år. Osäkert kort, men lär garanterat gnugga. [........]

Strandberg känns spännande att se vart han tar vägen. En halv riktigt bra säsong i ryggen. Precis som Haga är det typ 50% chans att han stannar av. Men stor uppsida!
Det är nog precis så Jocke resonerar också. Han har redan Strandberg som har en bra säsong bakom sig, och plockar in Haga som är i samma sits, båda i sin prime-ålder. Någon av dem, eller båda, ska nu bevisa att de håller samma nivå nästa säsong också. Ekonomiskt är det fruktbart då man på sikt kan avgöra vem av dem som förtjänar andraslips bakom Josef. Varken Haga eller Strandberg lär kunna kräva enorm lön efter en hygglig säsong och har säkert nån slags bridge deal.

Jocke tog givetvis höjd för att kunna punga ut för en ny keeper om Adam skulle sticka (vilket han gjorde) och med tanke på att Högström återvänder så ska han också ha betalt. Så den här "två bra centrar till priset av en" är en ganska bra strategi tycker jag.

Ponera att vi hade tagit in en supercenter, då hade vi kanske stått där med Jensen som etta (typ).
Adam skrev sitt nya kontrakt mitt under genombrottssäsongen så det är inte osannolikt att en ny etablerad målvakt kostar mer.

Vi får inte glömma att vi ekonomiskt inte alls har samma förutsättningar som Frölunda.
Senast redigerad av DIF_Soldier den 2019-06-05 23:29:17, redigerad totalt 1 gånger.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

DIF_Soldier skrev:
Manijock skrev:Haga har levererat hyfsat en säsong. Kan lika gärna få platt fall och HA om ett par år. Osäkert kort, men lär garanterat gnugga. [........]

Strandberg känns spännande att se vart han tar vägen. En halv riktigt bra säsong i ryggen. Precis som Haga är det typ 50% chans att han stannar av. Men stor uppsida!
Det är nog precis så Jocke resonerar också. Han har redan Strandberg som har en bra säsong bakom sig, och plockar in Haga som är i samma sits, båda i sin prime-ålder. Någon av dem, eller båda, ska nu bevisa att de håller samma nivå nästa säsong också. Ekonomiskt är det fruktbart då man på sikt kan avgöra vem av dem som förtjänar andraslips bakom Josef. Varken Haga eller Strandberg lär kunna kräva enorm lön efter en hygglig säsong och har säkert nån slags bridge deal.

Jocke tog givetvis höjd för att kunna punga ut för en ny keeper om Adam skulle sticka (vilket han gjorde) och med tanke på att Högström återvänder så ska han också ha betalt. Så den här "två bra centrar till priset av en" är en ganska bra strategi tycker jag.

Ponera att vi hade tagit in en supercenter, då hade vi kanske stått där med Jensen som etta.
Vi får inte glömma att vi ekonomiskt inte alls har samma förutsättningar som Frölunda.
Du menar att om vi satsar på en position så måste vi göra avkall någon annanstans? Va?!
Expert.
Låst