Lundqvist är knappast deras sämsta center. Här en liten jämförelse mellan våra centrar.Manijock skrev:Vi är ju helt enkelt oense om en del spelare. Du tror att allt vi rör blir guld, och jag är pessimistisk. Haga har levererat hyfsat en säsong. Kan lika gärna få platt fall och HA om ett par år. Osäkert kort, men lär garanterat gnugga. Wandell är jag säker på att vissa kommer bli besvikna på. Ganska rejält också! Defensivt bra, och osynlig framåt. Precis vad jag förväntar mig. Räcker det? Passar bra med övriga. Strandberg känns spännande att se vart han tar vägen. En halv riktigt bra säsong i ryggen. Precis som Haga är det typ 50% chans att han stannar av. Men stor uppsida!
Frölunda har Lundqvist som sämsta center. Och du snackar om Haga och Wandell... Som sagt, tror vissa kommer bli besvikna. Jag blir gärna positivt överraskad men känns föga troligt med tanke på hur säkert stabila dessa spelare är. Säkert medelklass utan trolig uppstuds.
Josefson 40 M 35P- Sundström 26M 8P(i KHL)
Haga 52M 32P- Lundqvist 51M 31P
Strandberg 52M 27P- Carlsson 45M 30P
Wandell 49M 17P- Lasu 58M 37P(i Finland)
Gjorde det lätt och bara kollade poäng men det är knappast någon större skillnad. Sen blir poängen såklart större eller lägre beroende på vilken roll man har. Skulle Strandberg spela lika mycket PP som Lundqvist och Carlsson skulle Strandberg förmodligen haft lika många om inte mer poäng än de.
Centersidan ser både bred och spetsig ut. Oroa dig mer åt vilka som ska spela på kanterna. Där är det inte riktigt samma spets tyvärr även fast vi kommer kunna ställa fyra bra kedjor på isen när säsongen börjar.