Challe Berglund
Re: Challe Berglund
Det är fan dags att avgå nu Challe! Gillar Challe men vafan det här håller verkligen inte
Jag tycker synd om honom, ja, det skrev jag i mitt inlägg. Men bara för jag skrev att jag tycker synd om honom betyder inte det att jag tycker han är en bra tränare. Självklart vill jag föreningens bästa..gadden78 skrev:Det är fan otroligt vad folk backar upp Challe här, jag vet att han är en otrolig spelare och då vill jag poengtera just det att han är en spelare.... Jag kan ju säga såhär att vi skrattade åt Challe när han underpresterade som tränare i andra lag som Timrå och Modo men så fort vi har han i Djurgården ska vi låta han vara, han ska bevisa hur mycket Djurgårdare han är, ingen som helst reflektion vad som är bäst för klubben utan vi går på den där uttjatade "Djurgårdsandan" som får mig att se rött... Ut med Challe och Zabel, låt Bäcklin och ngn tränare med ingen anknytning till DIF överhuvudtaget, ngn tränare med lite nytänk, ngn som inte bryr sig om å trampa ngn på tårna! Tyck synd om Challe ni andra så önskar jag honom att lämna Djurgården för all framtid, och ja jag var en av dom som ställde mig frågande till varför han ska träna Djurgården... Challe är numera bara en tröja i taket... Challe lämna DIF för DIF:s bästa!
Hur i helvete kan ni sitta och försvara Challe? Han är en otroligt begränsad tränare som inte får ut någonting ur sina spelare. Han bör avgå genast, gärna tidigare. Han borde avgått under uppehållet så vi fick starta om på en ny kula där.
Ni som sitter och försvarar Challe, vad fan ser ni i honom som tränare?
Gör om, gör rätt.
Ni som sitter och försvarar Challe, vad fan ser ni i honom som tränare?
Gör om, gör rätt.
Jag måste be folk att sansa sig från och med nu. Om Challe väljer att gå så gör han det. Om han blir bortplockad så blir han det. Vår #2 är knäckt. Det vore klädsamt att låta bli att sparka på en hjälte som redan ligger ner. Det är dags att visa empati med vår tränare och vårt lag.
Detta får var och en läsa och göra med som den vill. Jag kan bara hoppas att vi inte fortsätter på inslagen linje. Det är sorgligt och jag blir nedstämd. Detta är en svår tid. Hade hoppats att vår #2 skulle få triumfera och lyckas. Nu blir det inte så och det smärtar på fler sätt än ett.
Jag minns dig i slutspelen när vi vann guld Challe. Det är så jag skulle vilja se dig nu! Förjävligt att det ska gå så illa nu.
Kämpa!
Detta får var och en läsa och göra med som den vill. Jag kan bara hoppas att vi inte fortsätter på inslagen linje. Det är sorgligt och jag blir nedstämd. Detta är en svår tid. Hade hoppats att vår #2 skulle få triumfera och lyckas. Nu blir det inte så och det smärtar på fler sätt än ett.
Jag minns dig i slutspelen när vi vann guld Challe. Det är så jag skulle vilja se dig nu! Förjävligt att det ska gå så illa nu.
Kämpa!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Om det e nån som vill att det skall funka så e det nog Challe! Detta är en mix av fruktansvärt otränade loja spelare o en ledning som inte vågar sätta ner foten. Det har inte blivit en ära att få spela i DIF. Det har blivit att äh nu spelar man i DIF då kan man ta det lungt.
Jag tycker jävligt synd om Challe att han inte får ihop laget. Sen om han saknar kompetens det kan inte jag avgöra.
Han är en av mina stora idoler o jag hoppas detta löser sig.
Jag tycker jävligt synd om Challe att han inte får ihop laget. Sen om han saknar kompetens det kan inte jag avgöra.
- dif_henkan
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Djurgården är synonym med Stolthet och i det så följer mycket arbete och hjärta, just nu är det bara Hjärta och ingen Hjärna.
Jimmie, Jimmie, Jimmie!
- BaronVonDif
Sv: Re: Challe Berglund
Tycker vissa saker är klart bättre senaste matcherna:gaspo skrev:Om det e nån som vill att det skall funka så e det nog Challe! Detta är en mix av fruktansvärt otränade loja spelare o en ledning som inte vågar sätta ner foten. Det har inte blivit en ära att få spela i DIF. Det har blivit att äh nu spelar man i DIF då kan man ta det lungt.
1. Backarna har varit mer delaktiga i anfallen så vi fått mer tryck i offensiv zon
2. Vi har fått mer trafik och folk som ställer sig framför mål.
3. Challe visar lite passion och känslor i båset och i intervjuer.
Detta överväger självklart den oändliga listan med missnöje men man greppar lätt efter halmstrån i mörkret.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
http://www.djurgardshjalpen.com/
- Frasse
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Vi får nog som det ser ut just nu vara väldigt glada om vi hänger kvar.Mäklaren skrev:Ja helst av allt så vänder vi detta MED Challe vid rodret. Men jag tror tyvärr det blir oerhört svårt.
Vi får rikta in oss på att hålla oss kvar.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Den dagen Challe tar klivet ner/bevisar att han är rätt man att leda laget - då lugnar jag ner mig. Inte tidigare. Vi är på väg att ÅKA UR HockeyAllsvenskan. Vi är alltså på väg att bliDEGRADERADEMagnutz skrev:Jag måste be folk att sansa sig från och med nu. Om Challe väljer att gå så gör han det. Om han blir bortplockad så blir han det. Vår #2 är knäckt. Det vore klädsamt att låta bli att sparka på en hjälte som redan ligger ner. Det är dags att visa empati med vår tränare och vårt lag.
Kämpa!
Du har rätt.Sjöwall skrev:Den dagen Challe tar klivet ner/bevisar att han är rätt man att leda laget - då lugnar jag ner mig. Inte tidigare. Vi är på väg att ÅKA UR HockeyAllsvenskan. Vi är alltså på väg att bliDEGRADERADEMagnutz skrev:Jag måste be folk att sansa sig från och med nu. Om Challe väljer att gå så gör han det. Om han blir bortplockad så blir han det. Vår #2 är knäckt. Det vore klädsamt att låta bli att sparka på en hjälte som redan ligger ner. Det är dags att visa empati med vår tränare och vårt lag.
Kämpa!
men
Oavsett vad som händer med tabellen kommer jag fortsätta att respektera Challe. Han förtjänar inte att lynchas här eller någon annanstans. Det är fler kockar i soppan och skulden är väl utspridd.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
-
Den här säsongen är i stort sett över, det är inte möjligt att gå upp i ES. Frågan är om det går 2013/14. Tror man att nuvarande ledning är rätt man för den uppgiften så tycker jag att DIF fortsätter med Charles B. Om inte, ja...
Det är otroligt viktigt att sätta stopp för detta nu. Två förluster på två matcher efter uppehållet inkasserade. Det som var så otroligt viktigt att skapa en vinnande trend nu, det är helt bortblåst. Härifrån kommer det bara gå utför. Spelarnas självförtroende är i botten och de behöver ett nytt ansikte och en ny röst med nya ideer. Det spekuleras dessutom om att NHL snart sätter igång, det vore förödande för Djurgården att inte ha skapat sig en vinnande trend innan dess.
För Djurgårdens bästa, agera på tränarsidan nu och inte när det är för sent.
(Skickas även till Kareel Lehiste)
- northbluestriped
- Säsongskort: Ja
Har challe sparkats/avgått än, NEJ
Hata alla vi ska kravalla
Hata alla vi ska kravalla
FFF-HTB
JA MAMMA VI LIGGER I BOTTEN AV HOCKEYALLSVENSKAN - VAD BLEV DAGENS DUBBEL IKVÄLL
AVGÅ CHALLE, INNAN FOLK TAR TILL VÅLD OCH TVINGAR BORT DIG, FÖR DITT EGET BÄSTA
JA MAMMA VI LIGGER I BOTTEN AV HOCKEYALLSVENSKAN - VAD BLEV DAGENS DUBBEL IKVÄLL
AVGÅ CHALLE, INNAN FOLK TAR TILL VÅLD OCH TVINGAR BORT DIG, FÖR DITT EGET BÄSTA
Väldigt välskrivet. Det är nog dags att redan nu börja fundera på vem som ska ersätta Kareel vid årsmötet i sommar. Vi måste få en total utrensning ur föreningen.Staten skrev:Det är otroligt viktigt att sätta stopp för detta nu. Två förluster på två matcher efter uppehållet inkasserade. Det som var så otroligt viktigt att skapa en vinnande trend nu, det är helt bortblåst. Härifrån kommer det bara gå utför. Spelarnas självförtroende är i botten och de behöver ett nytt ansikte och en ny röst med nya ideer. Det spekuleras dessutom om att NHL snart sätter igång, det vore förödande för Djurgården att inte ha skapat sig en vinnande trend innan dess.
Tycker dock att vi börjar med att klara oss kvar i HockeyAllsvenskan genom att byta ut Challe.
- norrlandsgold
Vadå spelarna känns loja?
Är det inte en tränares jobb att fixa det då?
Challe har glidit med på gamla meriter. Det håller inte längre.
Att det tar så lång tid för ledningen att agera säger mig en sak. Dom vill bli av med jobben och skicka ner djurgården till div .. Är det bara en massa gnagare på kansliet eller ?
Avgå alla i djurgårdens ledning för att inte agera och ställa frågor när spelet suger.
Jag ser absolut ingen spelförändring what so ever! Samma fart upp mot mål , men ingen framför mål. Och om det skulle stå någon framför mål så är backarna nere på röd och inväntar kontring.
Vilket jävla spel ska vi spela ? Ska vi vara ett offensivt lag eller ett defensivt?
Skärpning nu alla i djurgården hockey.
Vänd på skeppet för satan.
Är det inte en tränares jobb att fixa det då?
Challe har glidit med på gamla meriter. Det håller inte längre.
Att det tar så lång tid för ledningen att agera säger mig en sak. Dom vill bli av med jobben och skicka ner djurgården till div .. Är det bara en massa gnagare på kansliet eller ?
Avgå alla i djurgårdens ledning för att inte agera och ställa frågor när spelet suger.
Jag ser absolut ingen spelförändring what so ever! Samma fart upp mot mål , men ingen framför mål. Och om det skulle stå någon framför mål så är backarna nere på röd och inväntar kontring.
Vilket jävla spel ska vi spela ? Ska vi vara ett offensivt lag eller ett defensivt?
Skärpning nu alla i djurgården hockey.
Vänd på skeppet för satan.
Det finns bara ett mål.. Träffa det!