Säsongen 2010/2011

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 2010/2011

Inlägg av DIF_Soldier »

-daniel- skrev:
DIF_Soldier skrev:
jensa85 skrev:
Gör mig inte ett skit om så samtliga spelare söp sig totalt dyngraka. Sålänge inte deras prestationer på isen blir lidande eller att det leder till någon annan skit som syns i media, får dom göra vad fan dom vill. I alla fall för mig.
Respekt. Mäklare svindlar, spelare super. Big deal.
Alltså jag vet inte, är lite tudelad i den frågan. Visst, spelare skall få ha ett privatliv men samtidigt borde alla idrottsmän veta att alkohol påverkar dina prestationer tämligen kapitalt! Handlar väl knappast enbart om dagen-efter effekt, utan om jag inte missminner mig så sitter alkoholens negativa effekt kvar under en ganska lång tid vilket påverkar din tränings & återhämtningseffekt... vilket alltså i slutändan kommer påverka din prestation under match - även om det är en vecka senare. Jag tycker det är hyfsat oansvarigt att som proffs supa sig redlös - om det nu stämmer.
Det har du förstås alldeles rätt i. Kroppen överarbetar vatten och tar således vatten även från levern vilket leder till skrumplever efter en tid. Tar även vatten från hjärnan och torkar ut den och leder (tämligen omärkbart) till minskad intelligens. Men det är som sagt inget man märker sålänge man hinkar i sig dygnet runt. Men procentuellt bör Normans spelsinne försvagats.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
android
Säsongskort: Ja

Inlägg av android »

Alkohol påverkar även testesteron nivån. Den blir nästan obefintlig. Detta minskar chansen att bygga muskler samt aggressiviteten , vilken är viktig idag. Detta håller i sig runt en vecka. Så att bara hänvisa till skrumplever är väl inte helt rätt.

Dock kan det ha positiva effekter för psyket med en fylla mindre variant för elitidrottare ibland. Det är psykiskt jobbigt att träna äta sova spela match. Tro mig.

Jag vet inget om julfesten. Som vanligt är det endast rykten. Folk surrar så jävligt.

Råttslakt idag.
Född till sportchef.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

android skrev:Alkohol påverkar även testesteron nivån. Den blir nästan obefintlig. Detta minskar chansen att bygga muskler samt aggressiviteten , vilken är viktig idag. Detta håller i sig runt en vecka. Så att bara hänvisa till skrumplever är väl inte helt rätt.

Dock kan det ha positiva effekter för psyket med en fylla mindre variant för elitidrottare ibland. Det är psykiskt jobbigt att träna äta sova spela match. Tro mig.

Jag vet inget om julfesten. Som vanligt är det endast rykten. Folk surrar så jävligt.

Råttslakt idag.
Android, du slog huvudet på sorkspiken. R Å T T S L A K T!!!!!!!!!!!!!!!!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Wainscotting

Inlägg av Wainscotting »

Angående det där med alkohol så får kroppen även svårare att bryta ned och bygga upp proteiner, svårare att ta upp näring ur maten man äter den närmsta tiden efteråt och halterna av vitaminerna A, C och några av B-vitaminerna sjunker precis som nivåerna av kalcium och zink. Dessutom innehåller det mycket energi, men ingen näring. Njurarna och levern drabbas värst av vätskebristen och de hinner inte sköta alla sina vanliga uppgifter.

Effekter av en medelfylla kan sitta i runt en vecka.

Hursom, hockeyforum inte biologi och nutrition.

Framåt, kämpa Djurgården vårt blårandiga lag!
”Suffering is permanent, obscure and dark, And shares the nature of infinity.”

William Wordsworth visste vad det innebär att vara supporter.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Wainscotting skrev:Angående det där med alkohol så får kroppen även svårare att bryta ned och bygga upp proteiner, svårare att ta upp näring ur maten man äter den närmsta tiden efteråt och halterna av vitaminerna A, C och några av B-vitaminerna sjunker precis som nivåerna av kalcium och zink. Dessutom innehåller det mycket energi, men ingen näring. Njurarna och levern drabbas värst av vätskebristen och de hinner inte sköta alla sina vanliga uppgifter.

Effekter av en medelfylla kan sitta i runt en vecka.

Hursom, hockeyforum inte biologi och nutrition.

Framåt, kämpa Djurgården vårt blårandiga lag!
På +sidan måste nämnas att man blir:
* Snyggast när man är full
* Kan mest, i alla fall om man blir tillfrågad, när man är full
* Kör bil som en rallykung när man är full
* Boxas bäst när man är full
* tar flest och bäst beslut när man är full
* Inte diskriminerar fula brudar närman är full...
The list goes on.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Magnutz skrev:
På +sidan måste nämnas att man blir:
* Snyggast när man är full
* Kan mest, i alla fall om man blir tillfrågad, när man är full
* Kör bil som en rallykung när man är full
* Boxas bäst när man är full
* tar flest och bäst beslut när man är full
* Inte diskriminerar fula brudar närman är full...
The list goes on.
Med andra ord:

DEKADENS = KÄRLEK <3
Säg den glädje som varar
DIFVästertorp

Inlägg av DIFVästertorp »

Spelarna får gärna supa i 3 dar bara vi KROSSAR GNAGET!!
Djurgårdens IF
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

DIFVästertorp skrev:Spelarna får gärna supa i 3 dar bara vi KROSSAR GNAGET!!
Som det känns nu behöver vi vinna den här matchen mer än vi behöver ta oss till slutspel... men det är ju inte så egentligen. Det känns så. Kanske är det nyckeln också. När vi vinner ikväll får DIF det lyft som behövs för att väcka delar av laget. KROSSA ... RåttPACKET ... Gnihet.
Användarvisningsbild
Frasse
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Frasse »

Magnutz skrev:
Som det känns nu behöver vi vinna den här matchen mer än vi behöver ta oss till slutspel... men det är ju inte så egentligen. Det känns så. Kanske är det nyckeln också. När vi vinner ikväll får DIF det lyft som behövs för att väcka delar av laget. KROSSA ... RåttPACKET ... Gnihet.
Lite väl mycket OT i denna tråd nu. Återgå till ämnet i tråden.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Frasse skrev:
Magnutz skrev:
Lite väl mycket OT i denna tråd nu. Återgå till ämnet i tråden.
Frasse, om vi snackar om "en nyckelmatch" som kvällens match kan komma att bli så är det väl On Topic?

Jag tror att tre spelare är extra heta ikväll men jag vågar inte skriva deras namn - Jinxen är uppe och skrotar runt på forumet.
Användarvisningsbild
Frasse
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Frasse »

Frasse, om vi snackar om "en nyckelmatch" som kvällens match kan komma att bli så är det väl On Topic?
Så länge det handlar om "kvällens" match så är det On Topic men snack om fylla och dyl är det inte.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Frasse skrev:
Så länge det handlar om "kvällens" match så är det On Topic men snack om fylla och dyl är det inte.
'
Sant, fylleri hör inte hemma i tråden.
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

http://hockey.expressen.se/elitserien/1 ... ran-derbyn

Bara jag som tycker att det vore fantastiskt skönt?! :D
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Kentta skrev:http://hockey.expressen.se/elitserien/1 ... ran-derbyn

Tycker det är helt galet, då blir det inget riktigt derby...

Måste ju identifiera de här neandertalarna från båda sidor och porta dem, inte 99.9% oskyldiga. Inför det här supporterregistret som det varit tal om i fotbollen.
Mash

Inlägg av Mash »

Kentta skrev:http://hockey.expressen.se/elitserien/1 ... ran-derbyn

Jävligt konstigt att det bara är på råttpackens hemmaderbyn som det spårar ur...

Visst vore det skönt men ändå inte, jag vill vara där och sjunga ut packet och förnedra dom. Derby utan en bortaklack är inget ''äkta'' derby... Men hellre ingen klack än skandalscener, pyroteknik, slagsmål etc.
Skriv svar