Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Jim Morrison »

Grymt med Krüger. Hoppas vi får se han och Ekman i samma kedja nästa säsong, kan nog hända en hel del magi mellan de två :D
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Jockmaniac skrev:Vafan gud vad äckligt. Rudslätt överväger att gå till solna aik?

http://hockey.expressen.se/elitserien/1 ... latt-jagas

Om han gör det så ska han jagas varje match på isen och vi ska inte ge oss förrän han är ett klistermärke i sarghörnet.

Rudslätt för mig är nog mer Brynäsare.
Vet inte varför riktigt, 4 säsonger i BIF & 4 i DIF.
En sympatisk & klok spelare utan tvivel, men ingen DIF ska lägga ner allt för stort arbete att få tillbaka.
Vill han så gärna bli kissad på & gå till aik så känns det onödigt att ens försöka övertala honom.

Sedan hoppas jag DIF lägger ner absolut 0-fokus på att försöka proppa Daniel till varje pris i ett eventuellt 1:a derby.
Vinn matchen istället
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Steef
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Steef »

android skrev:Räkna inte bort Jacob.

Möjligtvis får han ett treårskontrakt och blir utlånad till DIF. Men mycket tyder på att han stannar. Främst att Devils har flera centrar under kontrakt redan. Ska till en rejäl trade innan draften för att Jacob ska kunna ta en plats. Tror att han hellre spelar i DIF än i AHL också.
jag tror inte man kan bli utlånad om man blev drftad i runda ett, jag har läst det nån starns men jag kan inte säga att det är så till 100%.
Ceterum censeo Solnam delendam esse.
Soulsic

Inlägg av Soulsic »

Henrik Eriksson är helt klar för Mora och försvinner därmed från Djurgården helt. Inte helt oväntat dock.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Räkna med Hank The Tank tillbaka i DIF om två-tre år när han vant sig med seniorspelet. DIF har en plan för honom.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
-daniel-
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

Lite trist med Hank, gillar ju honom och tror han kan bli vass framöver. Han vågar verkligen ta för sig i duellerna och tvekar inte att smälla på. Saknar en del i tekniken men det kan han slipa på i Mora och sen ser jag honom gärna i DIF igen i framtiden.
Användarvisningsbild
blårandigt

Inlägg av blårandigt »

Enligt min polare som håller på SSK och prenumererar på deras nyhetsbrev..

" SSK vill härmed presentera ytterligare ett nyförvärv och den här gången är det skriskosnabbe forwarden Niklas Danielsson från Djurgården. kontraktet är på 1+1. Poppe: Niklas är en notorisk målskytt och vi hippas att han ska utvecklas i SSK"

Kan detta vara sanning? Har ännu inte hittat något på deras sida än så länge som bekräftar detta men nyhetsbreven kommer på SMS. :shock:
järnkamin2010

Inlägg av järnkamin2010 »

blårandigt skrev:Enligt min polare som håller på SSK och prenumererar på deras nyhetsbrev..

" SSK vill härmed presentera ytterligare ett nyförvärv och den här gången är det skriskosnabbe forwarden Niklas Danielsson från Djurgården. kontraktet är på 1+1. Poppe: Niklas är en notorisk målskytt och vi hippas att han ska utvecklas i SSK"

Kan detta vara sanning? Har ännu inte hittat något på deras sida än så länge som bekräftar detta men nyhetsbreven kommer på SMS. :shock:

Har en bekant som är god vän till Niklas och han har berättat att intresset från beirut ska ha varit stort och att han varit bitter för den lilla istiden han har hos oss.
Har han signat på innan serien är slut så behöver han aldrig komma hem igen...
Användarvisningsbild
blårandigt

Inlägg av blårandigt »

järnkamin2010 skrev:
blårandigt skrev:Enligt min polare som håller på SSK och prenumererar på deras nyhetsbrev..

Har en bekant som är god vän till Niklas och han har berättat att intresset från beirut ska ha varit stort och att han varit bitter för den lilla istiden han har hos oss.
Har han signat på innan serien är slut så behöver han aldrig komma hem igen...
Då kan de mer eller mindre bekräftas trodde han drev med mig först. Lär även komma upp på deras hemsida imorgon.
järnkamin2010

Inlägg av järnkamin2010 »

Skulle tro att det kommer ut efter finalserien är avklarad. Det är nog bara deras inre fans som fått nyheten utskickad..
Användarvisningsbild
blårandigt

Inlägg av blårandigt »

Kan helt ärligt inte förstå hur han tänker när han skriver på för irak i ett slutskede av en finalserie, hade dock gärna vela se han kvar.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Tidigare har det publicerats att dubbelfyran inte har fatt nagot kontraktsforslag fran DIF sa det ar helt naturligt att han ser sig om, finalserie eller inte IMO.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Är väl verkligen inte konstigt att han skriver på för några andra om DIF meddelat att de inte vill ha honom kvar.
Expert.
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10

Inlägg av Snazzi »

blårandigt skrev:Kan helt ärligt inte förstå hur han tänker när han skriver på för irak i ett slutskede av en finalserie, hade dock gärna vela se han kvar.
Isåfall är det väl DIF som inte valt att förlänga? Har svårt att se att han skulle dra till Beirut, framför DIF helt självmant.

EDIT: Några sekunder försent. Fan. :wink:
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Användarvisningsbild
blårandigt

Inlägg av blårandigt »

Snazzi skrev:
blårandigt skrev:Kan helt ärligt inte förstå hur han tänker när han skriver på för irak i ett slutskede av en finalserie, hade dock gärna vela se han kvar.
Isåfall är det väl DIF som inte valt att förlänga? Har svårt att se att han skulle dra till Beirut, framför DIF helt självmant.

EDIT: Några sekunder försent. Fan. :wink:
Tycker att han ska fokusera på finalserien och inte skriva på för beirut. Sen får han göra vad han vill efter säsongen!
Låst