Tråden som rör allt runt vårt U16,J18 samt J20 lag

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
JohanPez
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Tråden som rör allt runt vårt U16,J18 samt J20 lag

Inlägg av JohanPez »

minalman skrev:36-25 i skott till oss. Ändå torsk 2-6?
Det såg rätt bra ut inledningsvis och trots att domaren hade ett gott öga till oss var vi inte nära. Monsunregnet var grädden på moset men Sjöwall fick i alla fall en puck, alltid något!
Metal Machine

Re: Tråden som rör allt runt vårt U16,J18 samt J20 lag

Inlägg av Metal Machine »

Det sista AIK-målet var förvisso i tom kasse, men det hjälpte ju inte att Tobbe kastade in tre puckar i eget mål. Han hade ingen bra dag i dag, tyvärr. Helt okej spel från vår sida. Sörensen är, för övrigt, dominant på den här nivån.
Användarvisningsbild
Alexander

Inlägg av Alexander »

Vilka juniorer spelade som man känner till? (Följer bara A-laget) och hur skötte dem sig
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Sörensen var grym. Individuellt sett bäst på plan. Det märktes tydligt. Tror inte att några andra var med från A-laget. Liljendahl gjorde några bra byten också.
Användarvisningsbild
Högdalen

Inlägg av Högdalen »

Metal Machine skrev:Sörensen var grym. Individuellt sett bäst på plan. Det märktes tydligt. Tror inte att några andra var med från A-laget. Liljendahl gjorde några bra byten också.
Jag hoppas dock att mina barn inte kommer ihåg något, hade med båda dom små. Dålig debut för minsta grabben ;)
Ugglan

Inlägg av Ugglan »

Arnesson och Falk var med av A-lagets junbackar.
Arnesson hade en svart dag och var inne på i stort sett alla AIK-målen.
Marcus Bohman gjorde ett mål och assisterade till det andra av de som nosat på A-laget.
Användarvisningsbild
lajjnus

Inlägg av lajjnus »

Ugglan skrev:Arnesson och Falk var med av A-lagets junbackar.
Marcus Bohman gjorde ett mål och assisterade till det andra av de som nosat på A-laget.
Hur såg Falk ut? Är han helt återställd efter skadan?
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

lajjnus skrev:
Han är återställd sedan länge.
Expert.
Untouchable

Inlägg av Untouchable »

I rättvisans namn ska tilläggas att det var minst tre st målvaktstavlor och ett mål i öppen kasse.
Ugglan

Inlägg av Ugglan »

Sekretariatet hade inte sin bästa dag på jobbet igår, nu har de ändrat på nästan alla baklängesmål i derbyt.
Arnesson ska inte ha misscredit för sånt han inte varit delaktig i, var bara inne på två bakåt, Falk på tre.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

lajjnus skrev:
Är också nyfiken på detta, har bra vibbar av Falk. Så, hur såg han ut? :)
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

SkönaDjurgårn skrev:
lajjnus skrev:
Är också nyfiken på detta, har bra vibbar av Falk. Så, hur såg han ut? :)
Såg väl ut som vanligt. Placeringssäker och ospektakulär. Var väl ett av målen då han och hans backkollega borde varit starkare framför mål, annars inte mycket att göra åt på målen som släpptes in när han var inne. Tycker verkligen att han har förbättrat sin skridskoåkning från förra året, även om det finns mer att jobba med.

Djurgårdens U16 vann Tibro Trophy i helgen. Det kan väl räknas som den mest prestigefulla turneringen för U16 i Sverige. Förutom DIF deltog Färjestad, Frölunda, Brynäs, Rögle, HV, Malmö,Leksand, Linköping, SSK, Växjö och Tibro. Saknas väl något norrländskt lag kanske.
Man förlorade något oväntat mot Växjö i gruppspelet, men vann ändå gruppen. Sedan slog man Färjestad med 4-1 i semifinalen och körde över Brynäs med 5-1 i finalen.

Max Lindholm vann poängligan med 15 poäng på 7 matcher. Max har dom senaste matcherna varit ordinarie i J18-laget och gjort 4 poäng på 6 matcher där. Jonathan Davidsson som är upplyft permanent till J18 gjorde 12 poäng. Killen som avgjorde TV-pucken, William Wikman, stannade 10 poäng (av djurgårdens nio mål i semifinalen och finalen gjorde Wikman fem av dessa. Rätt imponerande facit). Även Jesper Schiöler, Noah Pereira och Johannes Sandberg hamnade på topp 10 i poängligan. Alla utom Jesper (tror jag) har redan debuterat i J18.

Djurgården vann även förra året och har varit i final åtta år på raken.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Sv: Tråden som rör allt runt vårt U16,J18 samt J20 lag

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Tack för en lysande rapport som vanligt, android. Hur känner du själv för Falk, hur mycket tror du på honom de närmaste åren?
Användarvisningsbild
android

Re: Sv: Tråden som rör allt runt vårt U16,J18 samt J20 lag

Inlägg av android »

SkönaDjurgårn skrev:Tack för en lysande rapport som vanligt, android. Hur känner du själv för Falk, hur mycket tror du på honom de närmaste åren?
Tycker generellt att det är svårare att göra en bedömning på backar än forwards. Falk kom rätt tidigt upp i J20 och gjorde det riktigt bra. Jag trodde att han skulle ta ett större kliv förra året och bli mer dominant, men det är ju inte hans spelstil riktigt. Däremot så utvecklas han hela tiden och han är en back som jobbar klart alla situationer vilket brukar vara ett bra tecken. Han är ju fysiskt stark (jag vet att han inte väger över 100kg men skillnad på vikt och styrka) och lär utveckla den delen av sitt spel också.

Det som är "positivt" är väl att han har varit bra i DIF utan att spela en massa i landslagen vilket gjort att han flugit under radarn på NHL-lagen. Jag tycker inte att skillnaden mellan honom och Claesson är speciellt stor, men Fredrik C spelade ju J18-VM och var bofast i landslagen. Till stor del därför han nu spelar i AHL skulle jag tro. Falk lär inte få ett NHL-kontrakt så fort han har gjort en hyfsad säsong med oss utan vi kommer nog kunna behålla honom några år. Jag både tror och tycker att backar behöver mer rutin än forwards för att kunna etablera sig på seniornivå. Se på Oscar Eklund som var väldigt duktig i J20, men inte fick till det i A-laget. Vi hade tålamod med honom och till slut blommade han ut även med A-laget. Jag tycker att det finns en hel del likheter mellan Oscar och Philip Holm. Båda är duktiga skridskoåkare och helt ok med pucken.

Samtidigt har vi redan nu Holm, Lennhammer, Gustafsson, Andersson och Arnesson under kontrakt. Alla är relativt unga. Vi kan ju inte ha för många unga backar. Om det inte är exceptionella talanger så är min åsikt att man borde ha två stycken unga backar runt fyra mer rutinerade.

Svävade ut en hel del...
Sammanfattning: Jag tror att Falk kan komma att bli en bra back på seniornivå. Han behöver dock rutin. Jag hade inte haft något mot att låna ut honom ett par månader till en toppklubb i division 1 eller typ Karlskrona. Han får känna på seniorspel under en längre period och i J20 får en yngre back, typ Robin Norell, Ahnelöv eller Ollas Mattsson, chansen i J20. Har vi en plan för Alexander så kan han bli en bra back.
Född till sportchef.
Untouchable

Inlägg av Untouchable »

Tack för din analys Android. Känns som om Falk växer med uppgiften. Det har sett riktigt bra ut i de a-lagsmatcher han fått chansen. Även i ET matcherna mot riktigt bra motstånd har han spelat osedvanligt moget för att vara juniorspelare. Blir intressant att följa honom.
Skriv svar