Silly Season 2025/26

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
mb81
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Silly Season 2025/26

Inlägg av mb81 »

Knickedick skrev: 2025-05-06 18:30:58 Hävelid- Sissons
Berg- Ragge

Så två nya i första backpar. Eller åker Berg rent utav på en utlåning?
Jag tänker vi ska ha 8 backar.

Det dyra bra alternativet:
Ny-Ny
Sissons-Hävelid
Ny-Berg
Ragge/Blixt

Bryta/låna ut: Krogdahl och Hammarn

Det lite billigare alternativet med Hävelid:
Ny-Ny
Sissons-Hävelid
Ragge-Berg
Blixt/Hammarn

Bryta/låna ut: Krogdahl

Det lite billigare alternativet utan Hävelid:
Ny-Ny
Sissons-Ny
Ragge-Berg
Blixt/Hammarn.

Bryta/låna ut Krogdahl
Osten östlund

Silly Season 2025/26

Inlägg av Osten östlund »

Ingen aning om det är sant?

Isåfall har Kelleher fått besked. Varför tackar vi inte av dom, som ska vidare?

( fick skickat ifrån en modoit )

Från Modos forum:

Ang Kelleher o Fitzgerald

"De är absolut på listan, men kruxet där är att det är inte så länge sedan deras säsong tog slut. De kom in på marknaden lite senare än andra. Men det är bra spelare som vi är intresserade av, men det är fler klubbar också säger Karlin"
thelinho
Säsongskort: Ja

Silly Season 2025/26

Inlägg av thelinho »

Jacob Josefson, 34, funderar på en comeback, enligt uppgifter till Sportbladet.

Om kropp och knopp håller.

– Det är mer än vad jag vet i sådana fall. Men man ska väl aldrig stänga en dörr helt, säger huvudpersonen själv.
Sväva i det blå
vincent1891

Silly Season 2025/26

Inlägg av vincent1891 »

thelinho skrev: 2025-05-06 18:56:41 Jacob Josefson, 34, funderar på en comeback, enligt uppgifter till Sportbladet.

– Det är mer än vad jag vet i sådana fall. Men man ska väl aldrig stänga en dörr helt, säger huvudpersonen själv.
Det var nån jäkel som predicta dehär för några dar sen på forumet, vad sitter den på för spåkula haha. Skulle vart helt otroligt om det sker, kan säkert bli bra men då ska han verkligen visa på försäsongen att han håller nivån fortfarande, inte att han får kontrakt bara för han är vem han är.
Knickedick

Silly Season 2025/26

Inlägg av Knickedick »

thelinho skrev: 2025-05-06 18:56:41 Jacob Josefson, 34, funderar på en comeback, enligt uppgifter till Sportbladet.

Vore kungligt om han kunde snurra igång igen.
Användarvisningsbild
fryppe

Silly Season 2025/26

Inlägg av fryppe »

hoppas jag verkligen inte han gör, en hjärnskakning till och han kan vara en grönsak resten av livet, jag skulle älska att få honom tillbaka men nej det är inte värt det.
Osten östlund

Silly Season 2025/26

Inlägg av Osten östlund »

fryppe skrev: 2025-05-06 19:03:42

hoppas jag verkligen inte han gör, en hjärnskakning till och han kan vara en grönsak resten av livet, jag skulle älska att få honom tillbaka men nej det är inte värt det.

Klart han är sugen, slutade alldeles för tidigt. 1 år yngre än Kruger.

Förmodligen ngn som överhört? Kimby sagt typ, visst kom och kör med oss under försäsongen, samt få lite is.

"Fängslad i sin egen kropp”
För ganska precis två år sen kom beskedet att Djurgårdens lagkapten Jacob Josefson avslutar karriären, endast 31 år gammal. Alla hjärnskakningar, inte minst de från alla år i NHL, stoppade honom från att fullfölja sin dröm. Något som han än i dag har svårt att acceptera.
– Jag pratade med min läkare som sa att det är nog dags att sluta: ”Hade du varit min son så hade jag inte låtit dig spela nu”. Det är fortfarande jättetufft. Man vill så mycket, men man vet att huvudet inte klarar det än. Det kommer att göra det framåt, hoppas jag. Det gör inte det nu, då blir man frustrerad och irriterad. Det är svårt att acceptera det, sa Josefson i hustrun Sanne Josefsons podcast i januari."

https://www.expressen.se/sport/hockey/t ... tal-dimma/
AndersDIF

Silly Season 2025/26

Inlägg av AndersDIF »

Alltså sissons är nog 3e back hävelid 4a sen Berg o blixt i sista kedjan behöver dock riktiga bjässar på första
Nypovich

Silly Season 2025/26

Inlägg av Nypovich »

mb81 skrev: 2025-05-06 18:48:05
Berg- Ragge

Jag tänker vi ska ha 8 backar.

Det dyra bra alternativet:
Ny-Ny
Sissons-Hävelid
Ny-Berg
Ragge/Blixt

Bryta/låna ut: Krogdahl och Hammarn

Det lite billigare alternativet med Hävelid:
Ny-Ny
Sissons-Hävelid
Ragge-Berg
Blixt/Hammarn

Bryta/låna ut: Krogdahl

Det lite billigare alternativet utan Hävelid:
Ny-Ny
Sissons-Ny
Ragge-Berg
Blixt/Hammarn.

Bryta/låna ut Krogdahl
Allt utom ditt dyraste alternativ känns väldigt risky i shl alltså. Hoppas vid högre makter att det inte ör några aktuella alternativ.
Användarvisningsbild
Vikas

Silly Season 2025/26

Inlägg av Vikas »

Som andra sagt - det vore väldigt dumt av Jacob att försöka göra en comeback. Såna där saker försvinner inte bara av sig själva över några år.

På den rent praktiska sidan vore det också dumt av oss att chansa. Vi kan absolut inte räkna in honom som en ledande spelare i så fall - det ska vara en absolut (och billig) bonus.
Användarvisningsbild
fryppe

Silly Season 2025/26

Inlägg av fryppe »

Min polare sa på skämt för 2 dagar sen att josefsson skulle göra comeback som spelande sportchef......
Manijock

Silly Season 2025/26

Inlägg av Manijock »

Berg- Ragge

Tar man Ragge före Berg som var våran bästa back sett till hela säsongen så ger jag fan upp. Nog för att Ragge verkar vara en gullegris hos tränarna så är ju det ju extremt även för dem.

Berg, Sissons och Hävelid är bra 4, 5 och 6a på SHL-nivå. Ragge eller Blixt kan tampas om 7a.
Manijock

Silly Season 2025/26

Inlägg av Manijock »

Det kallar jag "silly".... Alla blir inspirerade av Dicken!
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Silly Season 2025/26

Inlägg av Jim Morrison »

Vikas skrev: 2025-05-06 19:35:43 Som andra sagt - det vore väldigt dumt av Jacob att försöka göra en comeback. Såna där saker försvinner inte bara av sig själva över några år.

På den rent praktiska sidan vore det också dumt av oss att chansa. Vi kan absolut inte räkna in honom som en ledande spelare i så fall - det ska vara en absolut (och billig) bonus.
Samtidigt måste ju beslutet vara helt och hållet hans - ingen annans. Han styr sitt eget öde. Sedan håller jag med om att det känns läskigt och man kommer ju sitta som på nålar varje match om han skulle komma tillbaka.

Men har Crosby lyckats komma tillbaka efter fyra hjärnskakningar för att sedan inte missa en match så…
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
B.I.B.A

Silly Season 2025/26

Inlägg av B.I.B.A »

Vikas skrev: 2025-05-06 19:35:43 Som andra sagt - det vore väldigt dumt av Jacob att försöka göra en comeback. Såna där saker försvinner inte bara av sig själva över några år.
Nu är jag ingen läkare men det fanns en tid för ca 15 år sen när Sidney Crosbys karriär såg ut att vara över efter några hjärnskakningar. Killen gjorde några misslyckade comebackförsök innan han tog ett längre avbrott från hockeyn. Sen kom han tillbaka och var fortsatt en av världens bästa spelare. Hjärnan är komplicerad.
Avgå Jocke.
Skriv svar