fryppe skrev: ↑2025-05-06 19:03:42
thelinho skrev: ↑2025-05-06 18:56:41
Jacob Josefson, 34, funderar på en comeback, enligt uppgifter till Sportbladet.
Om kropp och knopp håller.
– Det är mer än vad jag vet i sådana fall. Men man ska väl aldrig stänga en dörr helt, säger huvudpersonen själv.
hoppas jag verkligen inte han gör, en hjärnskakning till och han kan vara en grönsak resten av livet, jag skulle älska att få honom tillbaka men nej det är inte värt det.
Klart han är sugen, slutade alldeles för tidigt. 1 år yngre än Kruger.
Förmodligen ngn som överhört? Kimby sagt typ, visst kom och kör med oss under försäsongen, samt få lite is.
"Fängslad i sin egen kropp”
För ganska precis två år sen kom beskedet att Djurgårdens lagkapten Jacob Josefson avslutar karriären, endast 31 år gammal. Alla hjärnskakningar, inte minst de från alla år i NHL, stoppade honom från att fullfölja sin dröm. Något som han än i dag har svårt att acceptera.
– Jag pratade med min läkare som sa att det är nog dags att sluta: ”Hade du varit min son så hade jag inte låtit dig spela nu”. Det är fortfarande jättetufft. Man vill så mycket, men man vet att huvudet inte klarar det än. Det kommer att göra det framåt, hoppas jag. Det gör inte det nu, då blir man frustrerad och irriterad. Det är svårt att acceptera det, sa Josefson i hustrun Sanne Josefsons podcast i januari."
https://www.expressen.se/sport/hockey/t ... tal-dimma/