Säsongen 22/23
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongen 22/23
Ofattbart hur man sätter ihop kedjorn idag. Man har inte en enda kedja som ser stark ut på pappret. Varför inte sätta ihop 2 kedjor med potential att producera, och därefter ha två kedjor som gnuggar. Som väl vilken annan vettig coach som helst hade gjort. Med halva laget borta kan vi ju inte tro att vi ska nöta ner motståndarna med 4 halvbra kedjor. Danielsson back och Karlsson fw är ju också helt bisarrt. Och viktigt att säkerställa att Liss får spela med våra 2 sämsta forwards, så att han inte kan få ha lite kul en match. Åker runt och försöker spela med två påsar i samma kedja.
Djurgårdens svagaste länk står bakom bänken. Jag var inget fan av Fagervall, men redan från början kändes Garpenlöv bara helt fel och jag tycker inte att han visat någonting som motbevisar det.
Tur att Djurgården har en otroligt stark trupp när alla är friska, då kan man klara det här trots ett gäng reliker som leder laget.
Så, nu var det ur systemet. Tack för mig.
Djurgårdens svagaste länk står bakom bänken. Jag var inget fan av Fagervall, men redan från början kändes Garpenlöv bara helt fel och jag tycker inte att han visat någonting som motbevisar det.
Tur att Djurgården har en otroligt stark trupp när alla är friska, då kan man klara det här trots ett gäng reliker som leder laget.
Så, nu var det ur systemet. Tack för mig.
Säsongen 22/23
Nåt är djävligt fel när en back..spelar forward och en forward spelar back
Never argue with stupid people. They will drag you down to their level and beat you with experience
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Säsongen 22/23
Stark insatts idag med tanke på förutsättningarna innan och att man spelar borta mot ett formstarkt lag. Detta lag börjar hitta något nu.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
-
Säsongen 22/23
Bäst: Att vi tog femte raka
Sämst: Den genetiska bajskorven som dömde dagens match
-
Säsongen 22/23
Lite för tunn trupp att rå på något utav topp 6 över 7 matcher tror jag… Kanske SSK, som också är lite tunna. För vår del handlar det om att gå in i ett slutspel med näranog fullt manskap, annars kan vi ryka mot de flesta lagen…
Idag vinner på för att vi har ett enormt flyt och gör 4 mål på 8 skott. Spelmässigt en genomusel insats där ingen av formationerna levererar. Vi släpper otroligt mycket klara lägen emot oss, och spelar back-back 47 gånger innan vi försöker ta pucken framåt. Klassiker.
-
Säsongen 22/23
TramsStenkollsåklart skrev: ↑2023-02-11 21:30:24Lite för tunn trupp att rå på något utav topp 6 över 7 matcher tror jag… Kanske SSK, som också är lite tunna. För vår del handlar det om att gå in i ett slutspel med näranog fullt manskap, annars kan vi ryka mot de flesta lagen…
Idag vinner på för att vi har ett enormt flyt och gör 4 mål på 8 skott. Spelmässigt en genomusel insats där ingen av formationerna levererar. Vi släpper otroligt mycket klara lägen emot oss, och spelar back-back 47 gånger innan vi försöker ta pucken framåt. Klassiker.
Säsongen 22/23
Den randiga bajskorven får god konkurrens av hur vi spelade med puck i egen zon stora delar av matchen tyvärr. Spelar oss ganska bra fram till rättvänd back initialt efter puckvinst men sedan blir det kaos. Väntar in pressen, tappar puck direkt, självmordspass på markerad spelare eller slår hårt i rundeln och vi får räkna om från egen blå. Självskadebeteende i stort sett.Donkels-3.0 skrev: ↑2023-02-11 20:51:06 Bäst: Att vi tog femte raka
Bäst: jävlar anamma offensivt med bra trafik och mycket lägen som skapar effektiviteten framåt.
Edit: bäst får också god konkurrens av jävligt bra boxplay.
Säsongen 22/23
Jag förstår att man är besviken när det går dåligt men att man fortsätter att klaga på en klubb som man säger att man tycker om när man har fem raka och verkligen går åt rätt håll är ju bara helt absurt. Det är inte så konstigt det ser hur såhär när man nästan har en tredjedel av truppen borta och inte får behålla rätta kedjor intakt och måste ta in ersättare. Det var en svår bortamatch mot ett lag som har bra form så man gör allt rätt efter förutsättningarna. Det är bättre att stötta än att klaga hela tiden.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
Säsongen 22/23
Planenliga segrar egentligen men de värmer ändå.
Plus för Östlund som är vpr överlägset bästa offensiva kraft just nu. Skapar hela tiden. Kruger är en kapten i allt. Ställer krav, stöttar. Går före.
Vill ha tillbaka lite folk till på tisdag.
Vore skönt att gå in i slutspel som topp fyra med ett megastort självförtroende. Se hur vi spelar när vi slappnar av lite. Då ser det tom bra ut!
Plus för Östlund som är vpr överlägset bästa offensiva kraft just nu. Skapar hela tiden. Kruger är en kapten i allt. Ställer krav, stöttar. Går före.
Vill ha tillbaka lite folk till på tisdag.
Vore skönt att gå in i slutspel som topp fyra med ett megastort självförtroende. Se hur vi spelar när vi slappnar av lite. Då ser det tom bra ut!
Säsongen 22/23
Håller med föregående två talare till fullo.
Utöver de ytterligare 3 pinnarna vi har med oss efter ikväll, så tycker jag att gubbarna börjar spegla mer självförtroende och glädje på isen för varje match som går. Slutet av andra i kvällens match mot hästen så kändes det som dom hade riktigt kul på isen, något som inte gav utdelning målmässigt - men ack så viktigt för gruppen att ha med sig efter den dyngtunga perioden vi kommer ifrån.
Utöver de ytterligare 3 pinnarna vi har med oss efter ikväll, så tycker jag att gubbarna börjar spegla mer självförtroende och glädje på isen för varje match som går. Slutet av andra i kvällens match mot hästen så kändes det som dom hade riktigt kul på isen, något som inte gav utdelning målmässigt - men ack så viktigt för gruppen att ha med sig efter den dyngtunga perioden vi kommer ifrån.
-
Säsongen 22/23
Trams att mora har för tunn trupp, eller är allt jag skriver trams?Donkels-3.0 skrev: ↑2023-02-11 21:33:25TramsStenkollsåklart skrev: ↑2023-02-11 21:30:24Lite för tunn trupp att rå på något utav topp 6 över 7 matcher tror jag… Kanske SSK, som också är lite tunna. För vår del handlar det om att gå in i ett slutspel med näranog fullt manskap, annars kan vi ryka mot de flesta lagen…

Säsongen 22/23
Så dålig ton på vissa att man anar packtroll i forumet. Bra att fler vågar ryta ifrån för nu räcker det!
5 raka segrar även om vi jobbar med sargad trupp. Spelarna börjar se jävligt peppade ut och man ser genuin glädje vid mål och slutsignal!
Många grismatcher i en lång serie, men nu gör vi jobbet och fortsätter vi så här så kan vi utmana om andraplatsen i tabellen. Det är viktigt då det kan ge oss hemmafördel fram till semi (eller final) beroende på utfall.
7 p till Björklöven, 8 matcher kvar. Löfven borta 17/2 blir en 6 poängare.
Kriga DIF!
5 raka segrar även om vi jobbar med sargad trupp. Spelarna börjar se jävligt peppade ut och man ser genuin glädje vid mål och slutsignal!
Många grismatcher i en lång serie, men nu gör vi jobbet och fortsätter vi så här så kan vi utmana om andraplatsen i tabellen. Det är viktigt då det kan ge oss hemmafördel fram till semi (eller final) beroende på utfall.
7 p till Björklöven, 8 matcher kvar. Löfven borta 17/2 blir en 6 poängare.
Kriga DIF!
Sväva i det blå
Säsongen 22/23
Alltså i ett slutspel så har vi sparkapital i Norman - Brodin - Rensfeldt - Lekki om folk blir hela gud förbjöd så har vi ändå chans men sen däremot så är jag rädd över att man gör en HV Fruktansvärt ostabilt i den klubben nu. Jag är ftf lite inne på att det sitter något konstigt i klubben som inte går att reparera på 1 år. Vi hade verkligen mått bra av en nystart och det står jag fast vid. Vi har mycket skador. Grundspel som inte sitter förens omgång 40. Vill inte låta gnällig eller att jag inte vill upp igen bara vad som är bäst för Djurgården i långa loppet.
Säsongen 22/23
Min analys är att vi har samma problem som HV.benganfs skrev: ↑2023-02-12 03:12:08 Alltså i ett slutspel så har vi sparkapital i Norman - Brodin - Rensfeldt - Lekki om folk blir hela gud förbjöd så har vi ändå chans men sen däremot så är jag rädd över att man gör en HV Fruktansvärt ostabilt i den klubben nu. Jag är ftf lite inne på att det sitter något konstigt i klubben som inte går att reparera på 1 år. Vi hade verkligen mått bra av en nystart och det står jag fast vid. Vi har mycket skador. Grundspel som inte sitter förens omgång 40. Vill inte låta gnällig eller att jag inte vill upp igen bara vad som är bäst för Djurgården i långa loppet.
En osund svågerpolitik. Har du spelat i klubben? Välkommen tillbaka! Oavsett om din spelartyp passar in eller om du är på dekis. In med folk i tränarstab och ledande positioner helt oberoende av kompetens utan mest pga karaktär.
speliden har inte matchats med rätt spelartyper.