Roligt för honom att han får spela SHL då. Håller med om att det hade vart lite småspännande, men jag hade trott på mer av honom vid det här laget om vi backar tillbaks till tiden i DIF.android skrev:Det hade varit spännande. Hört lite elaka tungor som nämnt att han har lite problem med attityden. Oklart vad som menas. Verkar väl dock vara aktuell för Malmö.ciirree skrev:Hade gärna sett typ Ludwig Blomstrand som ersättare till Brodin. Borde inte vara jättedyr.
Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Jag har uppfattat det som att Malmö valde Johan Olofsson istället.android skrev:Det hade varit spännande. Hört lite elaka tungor som nämnt att han har lite problem med attityden. Oklart vad som menas. Verkar väl dock vara aktuell för Malmö.ciirree skrev:Hade gärna sett typ Ludwig Blomstrand som ersättare till Brodin. Borde inte vara jättedyr.
Definitivt en intressant spelare. Om ryktena om mindre bra attityd stämmer ser jag det som en orimlig värvning, man verkar vara väldigt noggranna med vilka egenskaper spelare besitter även bredvid isen i rekryteringsprocessen.
Victory is sweetest when you've known defeat.
De valde Olofsson enligt Madhawk.Henke95 skrev:Jag har uppfattat det som att Malmö valde Johan Olofsson istället.android skrev:Det hade varit spännande. Hört lite elaka tungor som nämnt att han har lite problem med attityden. Oklart vad som menas. Verkar väl dock vara aktuell för Malmö.ciirree skrev:Hade gärna sett typ Ludwig Blomstrand som ersättare till Brodin. Borde inte vara jättedyr.
Definitivt en intressant spelare. Om ryktena om mindre bra attityd stämmer ser jag det som en orimlig värvning, man verkar vara väldigt noggranna med vilka egenskaper spelare besitter även bredvid isen i rekryteringsprocessen.
Det säger ju sig själv att om man inte har råd med Anderson så har man verkligen inte råd med Thoresen.A23 skrev:Varg skrev:Är det nåt du vet eller är du väldigt silly?A23 skrev:Vi inväntar Thore, utan superhöga förväntningar (då vårt bud är relativt lågt) och kollar såklart marknaden efter en forward som gillar att ta sig in mot mål.
Har bra info om detta. Jag har förhoppningar, men jag är dock en stor optimist.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
Vad vet mrmadhawk?ciirree skrev:De valde Olofsson enligt Madhawk.Henke95 skrev:Jag har uppfattat det som att Malmö valde Johan Olofsson istället.android skrev:Det hade varit spännande. Hört lite elaka tungor som nämnt att han har lite problem med attityden. Oklart vad som menas. Verkar väl dock vara aktuell för Malmö.ciirree skrev:Hade gärna sett typ Ludwig Blomstrand som ersättare till Brodin. Borde inte vara jättedyr.
Född till sportchef.
Tre år på Philip Holm som har intresse från Toronto, vore perfekt för oss.mb81 skrev:Vad kan vi få för nhl-pengar då? Ett år på Emil, fyra på AOM och förhoppningsvis 3 på Linus. Har jag glömt nån?Örnen skrev:Men vad ska Jocke säga då? Klart han måste säga att han är nöjd. NHL-pengarna styr hur mycket pengar man kan lägga på en ersättare till Brodin. Man har spenderat budgeten och det här är vad våra pengar räcker till. Tragiskt.Salas skrev:Så Jocke är alltså nöjd med vår trupp, det enda som kanske ska in är en ersättare till Brodin. Jag vet faktiskt inte om det är läge att skratta eller gråta, men det är bara djupt jävla tragiskt att det ens är tänkbar att vi kommer gå in i kommande säsong med den här forwardsuppsättningen.
Vi har i dagsläget tre spelare som om allt stämmer kan vara produktiva (Bergfors, Ljungh och Engqvist). Resten är bara breddspelare som knappast kommer göra underverk. Vem ska göra målen? Vem ska styra vårt powerplay? Vem ska se till så att förnedringar likt 0-4 hemma mot Rögle inte sker kommande säsong?
Den enda trösten är att Joacim Eriksson är en skicklig målvakt och att backuppsättningen ser ok ut. Men helt ärligt, hur ska vi kunna göra framsteg utan någon form av offensiv spets i laget?
För övrigt anser jag att backsidan troligtvis är svagast i SHL. Offensiven har vi mycket mer att hämta hos vissa spelare än vad vi såg förra året.
Borde bli drygt 4 mille om det blir så.
Aftonbladet: För Philip Holm väntar VM-debut – och troligtvis NHL efter VM 2017. Toronto sägs redan ha signat backenPuckey skrev:Tre år på Philip Holm som har intresse från Toronto, vore perfekt för oss.mb81 skrev:Vad kan vi få för nhl-pengar då? Ett år på Emil, fyra på AOM och förhoppningsvis 3 på Linus. Har jag glömt nån?Örnen skrev:Men vad ska Jocke säga då? Klart han måste säga att han är nöjd. NHL-pengarna styr hur mycket pengar man kan lägga på en ersättare till Brodin. Man har spenderat budgeten och det här är vad våra pengar räcker till. Tragiskt.Salas skrev:Så Jocke är alltså nöjd med vår trupp, det enda som kanske ska in är en ersättare till Brodin. Jag vet faktiskt inte om det är läge att skratta eller gråta, men det är bara djupt jävla tragiskt att det ens är tänkbar att vi kommer gå in i kommande säsong med den här forwardsuppsättningen.
Vi har i dagsläget tre spelare som om allt stämmer kan vara produktiva (Bergfors, Ljungh och Engqvist). Resten är bara breddspelare som knappast kommer göra underverk. Vem ska göra målen? Vem ska styra vårt powerplay? Vem ska se till så att förnedringar likt 0-4 hemma mot Rögle inte sker kommande säsong?
Den enda trösten är att Joacim Eriksson är en skicklig målvakt och att backuppsättningen ser ok ut. Men helt ärligt, hur ska vi kunna göra framsteg utan någon form av offensiv spets i laget?
För övrigt anser jag att backsidan troligtvis är svagast i SHL. Offensiven har vi mycket mer att hämta hos vissa spelare än vad vi såg förra året.
EDIT*
Emil Johansson är väl klar? Enligt ET är han kontrakterad till 19/20 Med Boston Bruins
Linus bör väl få chansen?
Adam Ollas Mattson är lite mer tveksam trots hans 2p på 9 matcher och +4 i +/- statistik?
Så vi borde få 1,632,000 eller 2,210,000 kr i alla fall beroende på hur många som lämnar.
Maximal utdelning blir således 6,077,500
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Det kanske är det tillskottet som innebär att vi (enligt forumrykten) åtminstone sonderar terrängen med Thoresen. Annars tycker jag att Kempe vore värd att överskrida budgeten för att binda till sig på 3-4 år innan han hamnar på annat håll. Borde passa perfekt nu när han utöver tekniken blivit allt skickligare defensivt.Andspe skrev:Aftonbladet: För Philip Holm väntar VM-debut – och troligtvis NHL efter VM 2017. Toronto sägs redan ha signat backenPuckey skrev:Tre år på Philip Holm som har intresse från Toronto, vore perfekt för oss.mb81 skrev:Vad kan vi få för nhl-pengar då? Ett år på Emil, fyra på AOM och förhoppningsvis 3 på Linus. Har jag glömt nån?Örnen skrev:Men vad ska Jocke säga då? Klart han måste säga att han är nöjd. NHL-pengarna styr hur mycket pengar man kan lägga på en ersättare till Brodin. Man har spenderat budgeten och det här är vad våra pengar räcker till. Tragiskt.Salas skrev:Så Jocke är alltså nöjd med vår trupp, det enda som kanske ska in är en ersättare till Brodin. Jag vet faktiskt inte om det är läge att skratta eller gråta, men det är bara djupt jävla tragiskt att det ens är tänkbar att vi kommer gå in i kommande säsong med den här forwardsuppsättningen.
Huruvida Holm inte fick förlängt eller om han valde lämna självmant låter jag vara osagt. Däremot vill jag ändå säga grattis till ännu en Djurgårdsprodukt till VM-debut.
Enisen skrev:Huruvida Holm inte fick förlängt eller om han valde lämna självmant låter jag vara osagt. Däremot vill jag ändå säga grattis till ännu en Djurgårdsprodukt till VM-debut.
Jaa, undrar om Grönborg tänker använda honom som center eller back?

Kan väl knappast vara sämre än Söderberg så varför inte center.Varg skrev:Enisen skrev:Huruvida Holm inte fick förlängt eller om han valde lämna självmant låter jag vara osagt. Däremot vill jag ändå säga grattis till ännu en Djurgårdsprodukt till VM-debut.
Jaa, undrar om Grönborg tänker använda honom som center eller back?

Anton Holm verkar hamna i gnaget.
Så han kan vi glömma som sista forward. Gick lite rykten om honom tidigare iaf.
Väljer han gnaget är han skit, skit ska ha skit.mb81 skrev:Anton Holm verkar hamna i gnaget.
Linus skrev precis så total 4 säsonger som vi får betalt för.Andspe skrev:Aftonbladet: För Philip Holm väntar VM-debut – och troligtvis NHL efter VM 2017. Toronto sägs redan ha signat backen
EDIT*
Emil Johansson är väl klar? Enligt ET är han kontrakterad till 19/20 Med Boston Bruins
Linus bör väl få chansen?
Adam Ollas Mattson är lite mer tveksam trots hans 2p på 9 matcher och +4 i +/- statistik?
Så vi borde få 1,632,000 eller 2,210,000 kr i alla fall beroende på hur många som lämnar.
Maximal utdelning blir således 6,077,500
Linus 3 säsonger: 1,6 milj.
Emil 1 säsong: 532 k.
Eventuellt 2,13 milj. för AOM och 1,6 för Holm.
Om jag har räknat rätt har 8 spelare från Sverige signat med NHL-klubbar. Betalningen för varje säsong är på dryga 532 k per 4 säsonger. Vid 11 signade spelare så är varje säsong värd 549 k. Vid 12 spelare är varje säsong värd 563, osv. Har jag tänkt rätt?
Räknat på att 12 spelare signar och att vi får maxutdelning på "våra", då landar vi på ca 6,2 miljoner. Hoppas detta blev rätt

Precis. Men var ingen jag var jättesugen på. Snart 27 och endast en bra säsong på hyffsat hög nivå. Lär inte utvecklas så mycket mera. Hellre Karlkvist i så fall.Enisen skrev:Väljer han gnaget är han skit, skit ska ha skit.mb81 skrev:Anton Holm verkar hamna i gnaget.