Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
mutation
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av mutation »

Inte så konstigt att man får mycket förhoppningar om att vi ska värva för att försöka vara Skellefteå nästa år. Vi är inte där än dock i vår "utvecklingskurva" känns det som. Kanske inom 4-5-6 år kan vi vara ett topplag igen om vi spelar våra kort rätt.
Wallenberz

Inlägg av Wallenberz »

Många börjar snacka om våra sportchefer och deras arbete med truppen. Jag är rätt övertygad att vårat lag 2016/17 hade sätt väldigt mycket bättre ut om inte kg stoppel hade varit sportchef. Besluten om att skeppa iväg Guter och att inte ta in cehlin är ju med facit i hand dem sämsta besluten. dessa två herrar hade skapat en andra kedja tillsammans med Ljung som vi skulle kunna ha kontrakt med ett antal år vilket hade gett oss kontinuitet. Med tanke på att thoresen, Sörensson o sallinen lämnar så kommer Matt att stanna. Två spets forwards kommer in bredvid Matt, förhoppningsvis kan Pontus Åberg vara en.
mb81
Säsongskort: Ja

Inlägg av mb81 »

Ja vi kanske kan dra ner Lundh och Possler ett steg men tror inte de är värvade för en tredjekedja. Possler tycker jag är riktigt bra och Lundh som jag varit skeptisk till tycker jag har varit riktigt bra nu i slutspelet om än lite dålig utdelning.
Johansson är nog inte värvad som fjärdecenter. Han lär bli tredjecenter.
Sen har vi många unga som förhoppningsvis blir bättre. Men kan inte räkna med att alla tar stora steg i sommar. Men tex Vejdemo med mer muskler kan bli riktigt bra.

Men en realistisk uppställning som jag skulle vara nöjd med:
Possler-Johan Larsson-Åberg
Lundh-Ljungh-Brodin
Vejdemo-Johansson-Henrion
Hank-Hage-Ahlén

De spelarna jag nämner som nya Larsson, Henrion och Åberg kan bytas ut mot snarlika spelare men den nivån jag tänker mig.

Skulle vara spännande att se hur

Hank och Ahlén får vi nog köpa att de kommer spela i fjärdekedjan.
mb81

Inlägg av mb81 »

EspenK skrev:
Bengan08 skrev:
mb81 skrev:
pulverapa skrev:Vi lär väl bli nya Brynäs/Luleå med halva laget bestående av kanadicker och amerikaner. Lite trist kanske. Hoppas vi kan pricka rätt med värvningarna.
Tror faktiskt inte det. Max 1-2 utländska bland forwardsen och tror på max en bland backarna.
Laget ser ju typ ut såhär nu:
Possler-X-X
Lundh-Ljungh-Brodin
Vejdemo-Johansson-X
Hank-X-Ahlén

Sen har vi Bernhardt, Davidssonx2 Lundin och Sandberg som kan vara extraforwards. Tror max att det värvas utländskt till förstakedjan.
Om laget blir som ovan kan man redan nu börja förbereda sig på kval nästa år, jösses! M an blir ju inte tokladdad direkt :(

Possler i första???
Lundh i andra? Ner ett hack på båda om det ska kännas stabilt.
Varför skulle inte Possler kunna spela i första? Han har producerat rätt bra i tre säsonger på raken i ett bottenlag och är bara 21. Han lär inte direkt bli sämre till nästa säsong.
Användarvisningsbild
TheForsa

Inlägg av TheForsa »

mb81 skrev:Ja vi kanske kan dra ner Lundh och Possler ett steg men tror inte de är värvade för en tredjekedja. Possler tycker jag är riktigt bra och Lundh som jag varit skeptisk till tycker jag har varit riktigt bra nu i slutspelet om än lite dålig utdelning.
Johansson är nog inte värvad som fjärdecenter. Han lär bli tredjecenter.
Sen har vi många unga som förhoppningsvis blir bättre. Men kan inte räkna med att alla tar stora steg i sommar. Men tex Vejdemo med mer muskler kan bli riktigt bra.

Men en realistisk uppställning som jag skulle vara nöjd med:
Possler-Johan Larsson-Åberg
Lundh-Ljungh-Brodin
Vejdemo-Johansson-Henrion
Hank-Hage-Ahlén

De spelarna jag nämner som nya Larsson, Henrion och Åberg kan bytas ut mot snarlika spelare men den nivån jag tänker mig.

Skulle vara spännande att se hur

Hank och Ahlén får vi nog köpa att de kommer spela i fjärdekedjan.
Det där ser faktiskt rätt bra ut och realistiskt med.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Johan Larsson har etablerat sig i ett up and coming lag i NHL. Varför vore han en realistisk värvning för ett SHL-lag?
Expert.
Användarvisningsbild
Fiskmaesen

Inlägg av Fiskmaesen »

Tycker såhär - Sitt ner i båten, säsongen är precis slut. Ledningen har vetat om länge att våra ledande spelare är på väg bort och har förmodligen en bra plan för det. Förhoppningsvis finns en plan som bygger på både unga utvecklingsbara spelare i en mix med etablerade stomspelare som inte håller för NHL men väl hög SHL-nivå. Tråkigaste nyheten i mitt tycke skulle vara om Holm verkligen är klar för Växjö, ingen bra signal alls isf. Tror det blir en intressant Silly i år igen, Sportcheferna vill med all säkerhet spänna musklerna ordentligt deras första år. Hoppas Ohlsson norpar åt sig nått bra från Frölunda!
mb81

Inlägg av mb81 »

SirDIFalot skrev:Johan Larsson har etablerat sig i ett up and coming lag i NHL. Varför vore han en realistisk värvning för ett SHL-lag?
Nja kanske inte men ryktades till Luleå och vi har varit där och ryckt tidigare. Jag har ju inte så bra koll på NHL så vet inte om det är realistiskt.

Menade mest vilken klass vi ska ha in som förstacenter.

Hur tror du de tänker om laget annars? Linus Johansson lär väl gå in som tredjecenter? Blir Hage kvar eller ska det in en ny fjärdecenter eller blir det typ Lundin? Är Åberg aktuell? Många frågor men jag är ändå positiv och tror Jocke kan överraska positivt under sillyn!
Skidlöparn

Inlägg av Skidlöparn »

Vad är det som säger att Sallinen ska bort? Inga konkreta rykten, utan han har kontrakt. Han gjorde en grym höst och lär varit skadad/haft en personlig kris på våren. Sallinen, Ljungh, Johansson, Vejdemo, ev Hage är en tillräckligt god centeruppställning i min mening.
Då ser backuppsättningen mycket mycket värre ut!
förevigtdjurgården

Inlägg av förevigtdjurgården »

Vi behöver värva hem en general på backfronten - den tilltänkte Fernholm blev ju abrupt frånryckt sin karriär, och det har egentligen inte hänt någonting på samme front utan vi har rullat på med det vi haft. Ändå helt okej, stundtals riktigt bra och stundtals lite sämre men det är sånt man får köpa när man har en såpass ung backbesättning som vi har/haft.

Är Holm försvunnen till Växjö blir jag ledsen i ögonen, för killen har potential. Finns egentligen ingen back jag vill ha bort på rak arm, men vore trevligt om Press kunde tygla sig själv alternativt återfå lite självförtroende så han börjar prestera det han borde kunna göra.

Drömmen är att Englund stannar kvar ett år, då behöver vi en backgeneral och sen tror jag det löser sig med en habil sexa.

På anfallsfronten ser jag gärna att Sallinen tar av sig tröjan och åker någon annanstans - inställningen (eller bristen därav) som han visade efter första 20 omgångarna och genom hela sluttampen av säsongen inklusive slutspelet, utan någon som helst vilja eller hjärta, behöver vi inte i vårt gäng.

Jag väntar med att uttala mig kring ett bygge då säsongen inte ens är färdig, känns mer rimligt att börja granska i Juni/Juli/Augusti när värvningar brukar börja trilla in.
25/4-2025
EspenK

Inlägg av EspenK »

mb81 skrev:
EspenK skrev:
Bengan08 skrev:
mb81 skrev:
pulverapa skrev:Vi lär väl bli nya Brynäs/Luleå med halva laget bestående av kanadicker och amerikaner. Lite trist kanske. Hoppas vi kan pricka rätt med värvningarna.
Tror faktiskt inte det. Max 1-2 utländska bland forwardsen och tror på max en bland backarna.
Laget ser ju typ ut såhär nu:
Possler-X-X
Lundh-Ljungh-Brodin
Vejdemo-Johansson-X
Hank-X-Ahlén

Sen har vi Bernhardt, Davidssonx2 Lundin och Sandberg som kan vara extraforwards. Tror max att det värvas utländskt till förstakedjan.
Om laget blir som ovan kan man redan nu börja förbereda sig på kval nästa år, jösses! M an blir ju inte tokladdad direkt :(

Possler i första???
Lundh i andra? Ner ett hack på båda om det ska kännas stabilt.
Varför skulle inte Possler kunna spela i första? Han har producerat rätt bra i tre säsonger på raken i ett bottenlag och är bara 21. Han lär inte direkt bli sämre till nästa säsong.
En kille som snittar ca 20 poäng om än i ett dåligt lag kan aldrig kallas förstakedjematerial i min bok. Possler måste vara tänkt för andra. Posslers poängskörd kan jämföras med Alvarez i år. Ingen påstår väl att Alvarez är självklar för förstakedjan om han blir kvar? Sedan är det en spelare med potential helt klart. Vill inte ge en sån spelare tyngden det innebär att tvingas leverera i förstakedjan. Förhoppningsvis hamnar han där med tiden.
EspenK

Inlägg av EspenK »

mutation skrev:Inte så konstigt att man får mycket förhoppningar om att vi ska värva för att försöka vara Skellefteå nästa år. Vi är inte där än dock i vår "utvecklingskurva" känns det som. Kanske inom 4-5-6 år kan vi vara ett topplag igen om vi spelar våra kort rätt.
Då får vi sluta att tappa 70% av laget för annars sker inte så mycket utveckling... Tror de flesta börjar titta neråt i tabellen som läget är nu. Troligtvis kommer 15/16 års nykomlingarna att värva för de nya tv pengarna nu när de slipper tappa pengar och vara mycket bättre nästa säsong.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Gustav Possler är 21 år och gjorde lika många poäng som Brodin och Alvarez. I ett seriens näst sämsta lag.
Expert.
Praetori

Inlägg av Praetori »

dannyfknd skrev:Om det där laget stämmer är det bara att göra sig av med sportcheferna snabbare än kvickt. Och om det laget stämmer, varför inte ha kvar Säcken för att försöka överlveva? Fy satan vad otaggad man blir. Därför: KÖP BILJETT TILL FALKENBERG OCH GLÖM HOCKEYN I 90 MINUTER. Som en sorts självhjälp.
Litar helt och fullt på att Jocke och Thomas vet vad som passar laget bäst. Deras hockeykunnande är större än hela forumet kombinerat.

Om vi ligger på kvalplats i slutet av nästa säsong på grund av dåliga spelare kan kritik vara befogat.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Om lagens spelarbudget från i år som Helber avslöjade är samma nästa säsong är det ju svårt att kräva ett lag som på pappret ska vara topp 6. Vi hade väl många "fynd" den här säsongen som Högström, Hultström (sett till prestation), Thoresen är ju en spelare vars kvalité andra lag pröjsar 300-400k i månaden för, Alvarez satt väl på samma kontrakt som vi gav honom när han värvades från Allsvenskan. KG hintade ju att Sörensen valde bort snabbt ekonomisk avkastning för att istället få ett längre kontrakt när han signade. Det krävs väl inget mattesnille för att räkna ut att det blir ett annat lag "på pappret" nästa år.
Expert.
Låst