SHL 2014-15
- SkönaDjurgårn
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: SHL 2014-15
Teemu Laine tillbaka i HV alltså. Jag hatar honom något så osunt jävla mycket!! Ville bara nämna det.
Nilson fick precis ett nytt frispel.
Horunge #4 kastar handskarna och får inte motståndaren! Sopa!
Hur många gånger har han kastat handskarna i HV nu?
Hur många gånger har han kastat handskarna i HV nu?
Mest sett FBK - MoDo, Färjestad riktigt bleka. Resultatet i Hv71 - FHC, är det överrensstämmande med Frölundas spel? Isåfall känns det ju som lite ljus inför våra två kommande riktigt tuffa omgångar.Don66-2 skrev:Sitter och slötittar på HV - Frölunda och konstaterar att våra backar kommer att få det svettigt med Tedenby när vi möter dom, den killen gör lite som han vill på isen.
Förövrigt tycker jag det - utan att ha sett repriserna - såg ut som ett rätt tydligt försök till armbågstackling mot Tedenbys huvud. I så fall ser jag inte varför vi kastar skit på Nilson, hade det varit mot en Djurgårdare hade jag velat se kastade handskar utan tvekan.
Hockey i ett snabbt tempo där Frölunda inte var beredda att offra sig ända in på mål vilket HV var, men vi lär inte få se ett så här blekt Frölunda på lördag.sm910 skrev:Mest sett FBK - MoDo, Färjestad riktigt bleka. Resultatet i Hv71 - FHC, är det överrensstämmande med Frölundas spel? Isåfall känns det ju som lite ljus inför våra två kommande riktigt tuffa omgångar.Don66-2 skrev:Sitter och slötittar på HV - Frölunda och konstaterar att våra backar kommer att få det svettigt med Tedenby när vi möter dom, den killen gör lite som han vill på isen.
Förövrigt tycker jag det - utan att ha sett repriserna - såg ut som ett rätt tydligt försök till armbågstackling mot Tedenbys huvud. I så fall ser jag inte varför vi kastar skit på Nilson, hade det varit mot en Djurgårdare hade jag velat se kastade handskar utan tvekan.
Klockren armbågstackling ja, han och Tedenby hade dessutom åkt och trissat varann en bra stund innan så han visste nog vad han gjorde.
Han åkte omkring och kastade handskarna i DIF också men det tog sådan tid för honom att knäppa upp hjälmen att dom andra spelarna bara skrattade och åkte därifrån.sm910 skrev:Mest sett FBK - MoDo, Färjestad riktigt bleka. Resultatet i Hv71 - FHC, är det överrensstämmande med Frölundas spel? Isåfall känns det ju som lite ljus inför våra två kommande riktigt tuffa omgångar.Don66-2 skrev:Sitter och slötittar på HV - Frölunda och konstaterar att våra backar kommer att få det svettigt med Tedenby när vi möter dom, den killen gör lite som han vill på isen.
Det var väl när han spelade i HV som han fick en fight uppe hos Saik, då slogs han blodig.
Mackan är en pajas vilket han också ska få höra om han nu vågar att spela mot DIF i Sthlm?
Kommer att bli jobbigt för honom och dig då det verkar vara din favoritspelare, du kallar honom t.o.m för DIF-hjälte..
Nej, det var ingen armbågstackling!Don66-2 skrev:Hockey i ett snabbt tempo där Frölunda inte var beredda att offra sig ända in på mål vilket HV var, men vi lär inte få se ett så här blekt Frölunda på lördag.sm910 skrev:Mest sett FBK - MoDo, Färjestad riktigt bleka. Resultatet i Hv71 - FHC, är det överrensstämmande med Frölundas spel? Isåfall känns det ju som lite ljus inför våra två kommande riktigt tuffa omgångar.Don66-2 skrev:Sitter och slötittar på HV - Frölunda och konstaterar att våra backar kommer att få det svettigt med Tedenby när vi möter dom, den killen gör lite som han vill på isen.
Klockren armbågstackling ja, han och Tedenby hade dessutom åkt och trissat varann en bra stund innan så han visste nog vad han gjorde.
Teemu Laine gjorde alltså 12(!!!) tacklingar på 14 minuter. Måste fan vara rekord för elitserien!
Ja, för att jag kallar honom DIF-hjälte är ju inte alls mest för att markera mot all den skit han får ta. Nej, han är ingen favorit, men han har gjort mycket gott för Djurgården och fått ta mycket skit för vad som till absolut störst del var vår lednings fel. Han har gjort mycket goda sportsliga insatser får oss, han har har räddat oss från konkurs genom att pumpa in egna pengar i kristid och han har gett oss en nödvändig professionalisering av DIF som arbetsgivare utan att ens kräva oss på det belopp vi dömdes till i skadestånd. Någon utan så stort DIF-hjärta som Nilson hade kunnat sargat oss mycket hårdare för hur vi agerade vid nedflyttningen.Caveman skrev:Han åkte omkring och kastade handskarna i DIF också men det tog sådan tid för honom att knäppa upp hjälmen att dom andra spelarna bara skrattade och åkte därifrån.sm910 skrev:Mest sett FBK - MoDo, Färjestad riktigt bleka. Resultatet i Hv71 - FHC, är det överrensstämmande med Frölundas spel? Isåfall känns det ju som lite ljus inför våra två kommande riktigt tuffa omgångar.Don66-2 skrev:Sitter och slötittar på HV - Frölunda och konstaterar att våra backar kommer att få det svettigt med Tedenby när vi möter dom, den killen gör lite som han vill på isen.
Det var väl när han spelade i HV som han fick en fight uppe hos Saik, då slogs han blodig.
Mackan är en pajas vilket han också ska få höra om han nu vågar att spela mot DIF i Sthlm?
Kommer att bli jobbigt för honom och dig då det verkar vara din favoritspelare, du kallar honom t.o.m för DIF-hjälte..
Det gör honom inte till min favoritspelare, det gör inte att det kommer bli jobbigt för mig att höra honom ta skit på Hovet, det gör bara att jag känner att det är oerhört trist att han får ta skit som vår ledning borde ha. Allt för att vi hellre går på mediebeskrivningar och tuffa grabbars inställning än tar till oss domstolsprocessens pinsamma vittnesbörd över DIF Hockeys inkompetens.
Den onämnbara ska ha skit för sitt omoraliska beteende gentemot DIF - det ska bli en visselkonsert utan dess like när nummer 4 äntrar isen för HV71. Har ingen sympati alls för den mannen
+1sm910 skrev:Ja, för att jag kallar honom DIF-hjälte är ju inte alls mest för att markera mot all den skit han får ta. Nej, han är ingen favorit, men han har gjort mycket gott för Djurgården och fått ta mycket skit för vad som till absolut störst del var vår lednings fel. Han har gjort mycket goda sportsliga insatser får oss, han har har räddat oss från konkurs genom att pumpa in egna pengar i kristid och han har gett oss en nödvändig professionalisering av DIF som arbetsgivare utan att ens kräva oss på det belopp vi dömdes till i skadestånd. Någon utan så stort DIF-hjärta som Nilson hade kunnat sargat oss mycket hårdare för hur vi agerade vid nedflyttningen.Caveman skrev:Han åkte omkring och kastade handskarna i DIF också men det tog sådan tid för honom att knäppa upp hjälmen att dom andra spelarna bara skrattade och åkte därifrån.sm910 skrev:Mest sett FBK - MoDo, Färjestad riktigt bleka. Resultatet i Hv71 - FHC, är det överrensstämmande med Frölundas spel? Isåfall känns det ju som lite ljus inför våra två kommande riktigt tuffa omgångar.Don66-2 skrev:Sitter och slötittar på HV - Frölunda och konstaterar att våra backar kommer att få det svettigt med Tedenby när vi möter dom, den killen gör lite som han vill på isen.
Det gör honom inte till min favoritspelare, det gör inte att det kommer bli jobbigt för mig att höra honom ta skit på Hovet, det gör bara att jag känner att det är oerhört trist att han får ta skit som vår ledning borde ha. Allt för att vi hellre går på mediebeskrivningar och tuffa grabbars inställning än tar till oss domstolsprocessens pinsamma vittnesbörd över DIF Hockeys inkompetens.
Är helt enig här.
Det finns ingen större Djurgårdare än Marcus Nilson - Wikegård
Mackans "den eviga tvåan" beteende som lagkapten i DIF är heller inte så uppskattat. Han är en omoralisk människa och nej jag går inte bara på mediebeskrivning eller på "tuffa grabbars" inställning. Jag vet en hel del om vad som har hänt. Men nu orkar inte jag sitta och tjafsa om honom, han är en parentes i DIFs Historia, en nolla.
Så du orkar sitta och skriva flera inlägg där du hetsar mot han, du orkar sitta och skriva om vilken hemsk människa han är och du orkar komma på massa öknamn. Men att skriva den där lilla detaljen med fakta om vad som hänt, som du vet en hel del om, då orkar du inte "sitta och tjafsa om honom" längre. Newsflash, om du skippade all hets och bara berättade vilken graverande information du sitter på istället så skulle det inte bli särskilt mycket tjafs. Tro't eller ej, sitter du på något som faktiskt bevisar vilken usel människa han skulle vara så är inte jag sämre än att jag kan byta uppfattning om honom.Caveman skrev:Mackans "den eviga tvåan" beteende som lagkapten i DIF är heller inte så uppskattat. Han är en omoralisk människa och nej jag går inte bara på mediebeskrivning eller på "tuffa grabbars" inställning. Jag vet en hel del om vad som har hänt. Men nu orkar inte jag sitta och tjafsa om honom, han är en parentes i DIFs Historia, en nolla.
Men tills dess, sålänge du bara sitter och hetsar mot han och insinuerar att du vet något som du inte tänker berätta, så kan jag inte tycka att det är något annat än ett rent patetiskt beteende. Oavsett om du så sitter på något som skulle visa att Nilson var Djävulen inkarnerad.
Kollade också på den matchen, och det va precis mina tankar med, va bra fart på ganska många spelare där i hvDon66-2 skrev:Sitter och slötittar på HV - Frölunda och konstaterar att våra backar kommer att få det svettigt med Tedenby när vi möter dom, den killen gör lite som han vill på isen.
Det markerade stycket är bland det roligaste jag läst på längeCaveman skrev:Han åkte omkring och kastade handskarna i DIF också men det tog sådan tid för honom att knäppa upp hjälmen att dom andra spelarna bara skrattade och åkte därifrån.sm910 skrev:Mest sett FBK - MoDo, Färjestad riktigt bleka. Resultatet i Hv71 - FHC, är det överrensstämmande med Frölundas spel? Isåfall känns det ju som lite ljus inför våra två kommande riktigt tuffa omgångar.Don66-2 skrev:Sitter och slötittar på HV - Frölunda och konstaterar att våra backar kommer att få det svettigt med Tedenby när vi möter dom, den killen gör lite som han vill på isen.