Challe Berglund

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Magnutz
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Challe Berglund

Inlägg av Magnutz »

-daniel- skrev:
android skrev:
minalman skrev:
Stadion skrev:Jag är en otrolig optimist och vill tro in i det sista, men t.o.m. jag har tröttnat, dags att ta adjö Herr Charles Berglund!
Som känd optimist håller jag med helt i ditt inlägg. Killen får inte med sig laget. Inte någon gång sedan han ersatte Zabel.
Zabel - Zlatan

Inte helt olikt...
ZZ top?

EDIT:

Bild

Magnutz ville ju "ha in skägg i laget"...
Mer skägg är givet. In med ZZ Top!!!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Jag måste be folk att sansa sig från och med nu. Om Challe väljer att gå så gör han det. Om han blir bortplockad så blir han det. Vår #2 är knäckt. Det vore klädsamt att låta bli att sparka på en hjälte som redan ligger ner. Det är dags att visa empati med vår tränare och vårt lag.

Detta får var och en läsa och göra med som den vill. Jag kan bara hoppas att vi inte fortsätter på inslagen linje. Det är sorgligt och jag blir nedstämd. Detta är en svår tid. Hade hoppats att vår #2 skulle få triumfera och lyckas. Nu blir det inte så och det smärtar på fler sätt än ett.

Jag minns dig i slutspelen när vi vann guld Challe. Det är så jag skulle vilja se dig nu! Förjävligt att det ska gå så illa nu.

Kämpa!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
18DIF91
Säsongskort: Ja

Inlägg av 18DIF91 »

Magnutz skrev:Jag måste be folk att sansa sig från och med nu. Om Challe väljer att gå så gör han det. Om han blir bortplockad så blir han det. Vår #2 är knäckt. Det vore klädsamt att låta bli att sparka på en hjälte som redan ligger ner. Det är dags att visa empati med vår tränare och vårt lag.

Detta får var och en läsa och göra med som den vill. Jag kan bara hoppas att vi inte fortsätter på inslagen linje. Det är sorgligt och jag blir nedstämd. Detta är en svår tid. Hade hoppats att vår #2 skulle få triumfera och lyckas. Nu blir det inte så och det smärtar på fler sätt än ett.

Jag minns dig i slutspelen när vi vann guld Challe. Det är så jag skulle vilja se dig nu! Förjävligt att det ska gå så illa nu.

Kämpa!
Word!

Håller med!
Alltid Oavsett.
Användarvisningsbild
sthlm1891

Inlägg av sthlm1891 »

Magnutz skrev:Jag måste be folk att sansa sig från och med nu. Om Challe väljer att gå så gör han det. Om han blir bortplockad så blir han det. Vår #2 är knäckt. Det vore klädsamt att låta bli att sparka på en hjälte som redan ligger ner. Det är dags att visa empati med vår tränare och vårt lag.

Kämpa!
Håller med till 100%
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Fan vad ledsen man är... varför ska det behöva vara så här?

Kämpa Challe!
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
johanmelin

Inlägg av johanmelin »

Fast jag vill fortfarande tro att det här kommer vända o att dom vinner mot Leksand o Challe blir då kvar som tränare.Givetvis så kravlar dom sig över topp 7 strecket och på nåt sätt hamnar i kvalserien o lyckas gå upp med Challe som tränare!

Då är han kung igen!
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Ja helst av allt så vänder vi detta MED Challe vid rodret. Men jag tror tyvärr det blir oerhört svårt.

Vi får rikta in oss på att hålla oss kvar.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
Lidingö DIF

Inlägg av Lidingö DIF »

Står fast vid det jag sa innan serien började. Stödjer Challe fram till KS. Är vi inte i KS eller skämmer ut oss i KS så kommer jag omvärdera mitt stöd. Tills dess låter jag levern sköta plågorna.
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Vi skulle verkligen agerat under uppehållet... Är så rädd att det är för sent nu. Att vi är för långt ner i skiten.
Expert.
Användarvisningsbild
minalman

Challe Berglund

Inlägg av minalman »

Det är klart vi stöttar Challe, men vill han ha stöd, till exempel med mental coachning till laget? Hans berömda tjurskallighet som spelare ligger honom i fatet nu. Jag ser honom gärna i båset, men han behöver hjälp i den situation vi har hamnat. Det kan komma inifrån, från laget självt. Det vore det bästa.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
18DIF91

Inlägg av 18DIF91 »

minalman skrev:Det är klart vi stöttar Challe, men vill han ha stöd, till exempel med mental coachning till laget? Hans berömda tjurskallighet som spelare ligger honom i fatet nu. Jag ser honom gärna i båset, men han behöver hjälp i den situation vi har hamnat. Det kan komma inifrån, från laget självt. Det vore det bästa.

Han har ju sagt att detta med mental coachning har varit uppe för diskussion.

Sen är det väl lite en ekonomifråga också antar jag? Behöver ju nödvändigtvis inte vara Challe som sätter käppar i hjulet för något sådant.
Alltid Oavsett.
Donkels

Inlägg av Donkels »

minalman skrev:Det är klart vi stöttar Challe, men vill han ha stöd, till exempel med mental coachning till laget? Hans berömda tjurskallighet som spelare ligger honom i fatet nu. Jag ser honom gärna i båset, men han behöver hjälp i den situation vi har hamnat. Det kan komma inifrån, från laget självt. Det vore det bästa.
Håller med en mental coach då denna spärr även fått våra NHL spelare att spela räddhågset
Användarvisningsbild
Tobbis

Inlägg av Tobbis »

Jag tycker synd om Challe så fruktansvärt mycket, han är verkligen DIF i hjärta och själ, han gör garanterat allt han kan för att fixa detta och man ser på honom hur frustrerad och ledsen han är över resultaten. Men om den enda lösningen på problemet är att ta in en ny tränare så är det som måste göras, men jag tänker inte skrika avgå Challe.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Tobbis skrev:Jag tycker synd om Challe så fruktansvärt mycket, han är verkligen DIF i hjärta och själ, han gör garanterat allt han kan för att fixa detta och man ser på honom hur frustrerad och ledsen han är över resultaten. Men om den enda lösningen på problemet är att ta in en ny tränare så är det som måste göras, men jag tänker inte skrika avgå Challe.
Det är klart att han gör allt han kan för att fixa detta. Men han måste inse att hans kunskaper är väldigt begränsade och att han helt enkelt inte är en tillräckligt bra tränare innan det är för sent. Klart som fan att han är frustrerad, som oss andra, över resultaten. Men han måste fortfarande avgå, vi behöver en bra och kompetent tränare.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
gadden78

Inlägg av gadden78 »

Det är fan otroligt vad folk backar upp Challe här, jag vet att han är en otrolig spelare och då vill jag poengtera just det att han är en spelare.... Jag kan ju säga såhär att vi skrattade åt Challe när han underpresterade som tränare i andra lag som Timrå och Modo men så fort vi har han i Djurgården ska vi låta han vara, han ska bevisa hur mycket Djurgårdare han är, ingen som helst reflektion vad som är bäst för klubben utan vi går på den där uttjatade "Djurgårdsandan" som får mig att se rött... Ut med Challe och Zabel, låt Bäcklin och ngn tränare med ingen anknytning till DIF överhuvudtaget, ngn tränare med lite nytänk, ngn som inte bryr sig om å trampa ngn på tårna! Tyck synd om Challe ni andra så önskar jag honom att lämna Djurgården för all framtid, och ja jag var en av dom som ställde mig frågande till varför han ska träna Djurgården... Challe är numera bara en tröja i taket... Challe lämna DIF för DIF:s bästa!
Skriv svar