Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
android
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av android »

SkönaDjurgårn skrev:
SirDIFalot skrev:
SkönaDjurgårn skrev:Tycker det känns jävligt surt att Mackan dels har väldigt mycket speltid (förstafemman och PP) och dels kommer få en riktigt saftig lön. Han har varit totalt värdelös och om han ska glida runt likadant nästa år känns det verkligen inte bra någonstans. Men vad kan/vill man göra åt det?
Det som är bra med Mackan är ju att man VET att han har en nivå i sig. Han är inte en felscoutad finne eller dylikt. Gäller bara att få Mackan i form, med en sommarträning som passar just honom på ett bra sätt. Sen även motivera honom på ett bra sätt då han sett helt jävla deprimerad ut. Hitta två passade kedjekamrater. Som sagt. Det blir ju knappast lätt men man vet vad han har i sig och gäller att jobba på att få tillbaka det helt enkelt.
Ja, alltså jag håller med dig, men det känns larvigt att man ska behöva gulla med och specialbehandla en spelare på det sättet för att han ska kunna prestera.
En rejäl sommarträning vore nog en bra start iaf, men jag har inte fått intrycket av att han gillar sommarträningar.
1. Om Mackan har varit sjuk så är det väl ganska rätt, åtminstonde att spela honom mycket i grundserien för att få en Mackan i form till slutspelet? Du kan inte få matchtempo av att spela 7 minuter per match. I slutspelet bör dom bästa vara bäst. I slutspelet har han höjt sig och bidrar faktiskt på isen senaste matcherna.

2. Det spelar ingen roll om man gillar försäsongen eller inte. Du kommer inte dit Mackan är genom att fuska med sommarträningen. Jag vet inte om han gillar den eller inte, men han kommer inte ligga på stranden i alla fall.

3. Han har varit otroligt dålig stora delar av säsongen och har inte presterat sett till lönekuvertet. Precis som många andra i DIF.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Vet inte om det är nåt jag ska svara på, android? Men kan iaf säga att jag håller med om punkt 3. :P

EDIT: Jag svarar på punkt 1 också. Jag tycker inte att han varit speciellt bra och han står fortfarande på NOLL POÄNG efter fem matcher i slutspelet. Om syftet med mycket speltid under säsongen varit att få igång honom till de här matcherna så har man misslyckats kapitalt.
Nej ni, Mackan har väldigt mycket kvar att bevisa för mig innan jag kommer gilla det jag ser. Å andra sidan har jag väl jinxat honom ordentligt nu så jag väntar mig en rejäl urladdning imorgon. ;)
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Självklart ska du svara på det. Du ska skälla och gorma om hur fel jag har och att jag aldrig har sett en hockeymatch. Charmen med forum ju :D.

Mackan gör en kasse imorgon.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

android skrev:Självklart ska du svara på det. Du ska skälla och gorma om hur fel jag har och att jag aldrig har sett en hockeymatch. Charmen med forum ju :D.

Mackan gör en kasse imorgon.
Haha, nej jag tycker alltid att dina poster är jävligt bra faktiskt. Topp-3 för mig tillsammans med LHO och -daniel- så här gormas inget!

Ja vi får hålla tummarna för det, ingen skulle bli gladare än jag. Eller jo, vänta nu, några andra skulle säkert bli liiiiite, lite gladare... :lol:
Användarvisningsbild
Frasse
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Frasse »

Gällande Ollas så är det senaste ifrån person med god insyn i Leksand "ingenting klart men mycket rykten".
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

http://hockey.expressen.se/elitserien/1 ... elitserien

Skulle väl bedöma chanserna till typ... 0,3%. Men Strålman sa ju faktiskt att han höll på Djurgården som liten. När Columbus skulle möta Sharks i Globen.
Expert.
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Stålman skulle vara en grymt bra värvning! Personligen tycker jag att han är en spelare för NHL, men vi får väl se vad som händer. Dif borde inte ge upp kampen om honom i första taget i alla fall.

Det här med Andreas Falk: Att hans poängskörd skulle öka markant bara för att han får mer speltid och får lira PP ställer jag mig tveksam till. Han är tredjecenter i Hv av en anledning. Dessutom är han ju i så fall, bevisligen, inte van vid PP-situationer, vilket gör det än mer osannolikt att han skulle börja tokproducera i den spelformen. Andreas är inte bättre än Otto eller Zibanejad, och vi behöver inte en till medelmåtta i laget. Vi behöver spets. Oscar Möller är det mest realistiska alternativet om han inte vill testa på KHL-spel. Han lär inte tjäna mycket i AHL. Tror jag läste någonstans att Harju har runt 35k/månad, vilket ger en fingervisning om lönenivåerna i den ligan.

Dessutom var det någon som nämnde Teemu Laine tidigare i tråden, varpå en hel del personer började gnälla. Om Dif skulle ha råd att värva honom och han skulle kunna tänka sig Dif, så varför inte? Visst, han avgjorde finalen mot oss o.s.v. men han är ju en sjukt duktig hockeyspelare. Kanske snabbast i ES. Dessutom duktig med pucken och med sinne för målet. Det vore en drömvärvning IMO.
Användarvisningsbild
Rirre

Inlägg av Rirre »

Metal Machine skrev:Stålman skulle vara en grymt bra värvning! Personligen tycker jag att han är en spelare för NHL, men vi får väl se vad som händer. Dif borde inte ge upp kampen om honom i första taget i alla fall.

Det här med Andreas Falk: Att hans poängskörd skulle öka markant bara för att han får mer speltid och får lira PP ställer jag mig tveksam till. Han är tredjecenter i Hv av en anledning. Dessutom är han ju i så fall, bevisligen, inte van vid PP-situationer, vilket gör det än mer osannolikt att han skulle börja tokproducera i den spelformen. Andreas är inte bättre än Otto eller Zibanejad, och vi behöver inte en till medelmåtta i laget. Vi behöver spets. Oscar Möller är det mest realistiska alternativet om han inte vill testa på KHL-spel. Han lär inte tjäna mycket i AHL. Tror jag läste någonstans att Harju har runt 35k/månad, vilket ger en fingervisning om lönenivåerna i den ligan.

Dessutom var det någon som nämnde Teemu Laine tidigare i tråden, varpå en hel del personer började gnälla. Om Dif skulle ha råd att värva honom och han skulle kunna tänka sig Dif, så varför inte? Visst, han avgjorde finalen mot oss o.s.v. men han är ju en sjukt duktig hockeyspelare. Kanske snabbast i ES. Dessutom duktig med pucken och med sinne för målet. Det vore en drömvärvning IMO.
Men Laine är ju som Abbott-bröderna. En kärring som inte kan stå på skridskorna. Så tack men nej tack.
Not a shred of evidence exists in favor of the idea that life is serious.
henka83

Inlägg av henka83 »

Laine, JA TACK. Skrev det tidigare i denna tråd och är absolut en av mina drömvärvningar. Satan vad energi han skulle tillföra med och även en hel del poäng. Bremberg och Laine nästa!
Användarvisningsbild
Lakrisal

Inlägg av Lakrisal »

Abbots hade jag nog tackat nej till. Visst de gör en massa poäng under grundserien men fyfan vad de tjurar under slutspelet.

Laine hade jag dock aldrig nekat. Snabb och poängfarlig, dessutom riktigt bra i slutspelet förra året. Årets slutspel med HV behöver man väl knappast kommentera
Stadion

Inlägg av Stadion »

Nej för f-n inte Laine, en 90 kilos snubbe som ramlar så fort man petar på honom vill jag verkligen inte ha hit.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Afyfan snalla, inte Teemu Laine, jag mar illa bara jag laser hans namn. Han ma vara en duktig spelare men snalla, aldrig i DIF, jag hatar honom. Psykfall deluxe.

Stralman daremot vore en dromvarvning. Herregud om vi skulle fa honom. Han ar extremt skicklig med pucken, har bra skott, ar rightare, verkar som en bra grabb osv osv osv. Varva!
Användarvisningsbild
Crashmash

Inlägg av Crashmash »

Anton Strålman nobbar elitserien
Anton Strålman i elitserien nästa säsong? Inte speciellt troligt. Den svenske backen må ha haft en tung säsong i NHL, men något annat än en fortsättning i Nordamerika är i princip uteslutet för 24-åringen från Tibro.

- Jag hoppas få något förslag, helst från Columbus då. Jag kan tänka mig att vänta hela sommaren på ett NHL–kontrakt, det är ju här jag vill vara. Jag tänker satsa 100 procent på att vara kvar här borta, säger den tidigare Timråbacken till Dagbladet.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Tycker vi ska hålla värven kort kommande säsong. behåll hellre spelare som spelat hos oss i år ytterligare en säsong. Satsa på junisar. jag vet att inte alla är mogna men så är det ju. Det tar tid för plantorna att blomma ut! :)
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Kan Claesson hålla samma nivå under större delar av nästa säsong är han given i laget. Och då ser backsidan framöver bra ut då det finns ett flertal backar i Claessons klass i J20 (Holm och Gustafsson främst).

Boumedienne, den mannen ger mig huvudbry. Att gå från att vara så dålig till att vara så bra. Orkar man med honom en hel grundserie till nästa säsong? Det är nästan värt det.

För övrigt älskar jag att DIF är så fysiskt och elakt. Är väl bara FBK som kan matcha oss rent fysiskt. Kanske HV om dom har alla spelare friska.

En final mellan DIF och FBK kommer smälla..

Det är kul att snacka Silly, men jag vill inte börja tänka på det ordentligt än. Snälla DIF, knäpp Luleå på näsan imorgon. Gärna med 3,4-0.
Född till sportchef.
Låst