DIF Fotboll
DIF Fotboll
Sånna här dagar är det underbart med fotboll! #braväder. Kul att Vaiho får chansen idag, han är underskattad!!
2014-04-07, vad hände?
- Tessan
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
DIF Fotboll
Tyvärr blir det Santos idag, Keene kan inte spela.Hajduk skrev:Vi har ett stort problem i Santos också! Har inte sett borta matcherna men han var dålig mot Sundsvall och fan i mig rent ut sagt helt värdelös mot Malmö! Vi var fullständigt galna på honom och vi ville att MP skulle bytta ut honom efter 20 minuter!
Han är så långsam och saknar bollkänsla. Inte en bolljävel vann han mot Malmö! Vi behöver köpa in en lång och snabb target player. NU!
Vaiho i målet - hjälp! Hoppas han kan överraska positivt! Har velat se Broberg från start så går han och stukar foten...
Drag på stadion nu - Linkan, Fimpen, Ante och Andreas Holmqvist på läktaren...
- Lee Harvey Oswald
Re: DIF Fotboll
Pinsamt försvarsspel, motståndarna behöver inte ens en målchans.
Kommer inte bli många 3 poängare denna säsong, då det krävs 3mål framåt för att vinna.
Kommer inte bli många 3 poängare denna säsong, då det krävs 3mål framåt för att vinna.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Faan, det som kändes så bra inför säsongen..Orkar inte med en pissäsong igen..
Losing all hope was freedom.
- SkönaDjurgårn
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Sv: Re: DIF Fotboll
Äsch, har alltid gillat Vaiho och han gör det riktigt bra idag också tycker jag!Tessan skrev:Tyvärr blir det Santos idag, Keene kan inte spela.Hajduk skrev:Vi har ett stort problem i Santos också! Har inte sett borta matcherna men han var dålig mot Sundsvall och fan i mig rent ut sagt helt värdelös mot Malmö! Vi var fullständigt galna på honom och vi ville att MP skulle bytta ut honom efter 20 minuter!
Han är så långsam och saknar bollkänsla. Inte en bolljävel vann han mot Malmö! Vi behöver köpa in en lång och snabb target player. NU!
Vaiho i målet - hjälp! Hoppas han kan överraska positivt! Har velat se Broberg från start så går han och stukar foten...
Drag på stadion nu - Linkan, Fimpen, Ante och Andreas Holmqvist på läktaren...
Fan plocka tre poäng nu då. En gång i livet liksom.
- Lee Harvey Oswald
Plocka in valfritt pucko från gatan & ställ i mål, kommer kännas tryggare...
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
- Tessan
- Medlem: Ja, ständig medlem
DIF Fotboll
Vi hade behövt tre pinnar. Vaiho lika darrig som jag befarade.
- minalman
DIF Fotboll
Snabb analys: Bra väder, fantastisk plan, dåligt passningsspel, svajigt målvaktsspel, dålig spets sextiotvå första minuterna. Santos måste ju vara sämst av alla brassar i Sverige!
Vad har hänt med Daja?
Vad har hänt med Daja?
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Vi låter som världsmästare inför säsongen, som ett topplag inför varje match.
Mycket snack och lite verkstad. Hur är det möjligt att år efter år ta så lite poäng i inledningen?
Nu är jag rädd för att vi kommer få jaga resten av året.
Redan en "måstematch" mot Örebro. Usch....
Man hade ju hoppats att fotbollen skulle tvätta rent i det djupa såret från hockeysäsongen.
Nu är det bara en gigantisk varböld som värker.
Mycket snack och lite verkstad. Hur är det möjligt att år efter år ta så lite poäng i inledningen?
Nu är jag rädd för att vi kommer få jaga resten av året.
Redan en "måstematch" mot Örebro. Usch....
Man hade ju hoppats att fotbollen skulle tvätta rent i det djupa såret från hockeysäsongen.
Nu är det bara en gigantisk varböld som värker.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
DIF Fotboll
Dagens "förlust" tycker inte jag att Vaiho har särskilt mycket med att göra. Han spelade som förväntat. Däremot hur Santos gång på gång lyckas vara på fel ställe, passningar som antingen skärs av eller inte har någon adress alls och hönsgård i målgården på de fasta situationerna.
Varken backar, mittfält eller offensiv fungerade bra i dag och nu behöver något hända.
Varken backar, mittfält eller offensiv fungerade bra i dag och nu behöver något hända.
- Lee Harvey Oswald
Tjaa, förutom att han är ifrån Åland så är han gammal, tjock & trög.minalman skrev:Snabb analys: Bra väder, fantastisk plan, dåligt passningsspel, svajigt målvaktsspel, dålig spets sextiotvå första minuterna. Santos måste ju vara sämst av alla brassar i Sverige!
Vad har hänt med Daja?
Perfekt för alla motståndarlag i sin roll som bollsumpare på mitten.
Såg just 2:a halvlek av Peking-MFF, otrolig klasskillnad.
Nästan som att jämföra med La Liga vad det gäller bollmottagningar krossbollar & avslut
Neej...DIF är skit, & i försvarsspelet syns det redan att dom vet om det själva
svidande sanningar från Expressen:
-Jag vet inte om något lag i allsvenskan har fått mer beröm för sitt spel under inledningen på säsongen än vad Djurgården har fått.
Fråga mig inte varför.
- -daniel-
Riktigt dålig och tråkig match. Sömnpiller modell värre. Vet ju att laget ändå har lite spel i sig, men försvarsspelet är under all jävla kritik (har vi hört den förr om ett DIF lag?).
- minalman
DIF Fotboll
Måste vara gräsmattan. Men den byter vi bort nästa år.Lee Harvey Oswald skrev:Tjaa, förutom att han är ifrån Åland så är han gammal, tjock & trög.minalman skrev:Snabb analys: Bra väder, fantastisk plan, dåligt passningsspel, svajigt målvaktsspel, dålig spets sextiotvå första minuterna. Santos måste ju vara sämst av alla brassar i Sverige!
Vad har hänt med Daja?
Perfekt för alla motståndarlag i sin roll som bollsumpare på mitten.
Såg just 2:a halvlek av Peking-MFF, otrolig klasskillnad.
Nästan som att jämföra med La Liga vad det gäller bollmottagningar krossbollar & avslut
Neej...DIF är skit, & i försvarsspelet syns det redan att dom vet om det själva
svidande sanningar från Expressen:
-Jag vet inte om något lag i allsvenskan har fått mer beröm för sitt spel under inledningen på säsongen än vad Djurgården har fått.
Fråga mig inte varför.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
- Doyle
Är tyvärr så praktuselt som jag befarade innan säsongen. Är mest tjoff och spark o spring med bollen fram och tillbaka. Är så otroligt dålig bollmottagning på sina håll så man undrar om det är Sveriges bästa spelare som man beskådar i allsvenskan...
Herregud...hoppas ff på att laget lyfter sig i håret men ser tyvärr inga tecken på det...
Herregud...hoppas ff på att laget lyfter sig i håret men ser tyvärr inga tecken på det...
Tycker det är dags att låta Keene starta matchen idag. Känns som att det tenderat att bli farligare chanser med honom på planen.
Bra väder för fotboll idag, ses på Stadion!
Bra väder för fotboll idag, ses på Stadion!
Ur spår bönder!