Frågetråden

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
swallat
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Frågetråden

Inlägg av swallat »

Mattias_87 skrev:Suttit och tänkt på en sak ett tag nu. Varför är klacken och AS bakom sin egen målvakt i två perioder i Globen istället för tvärtom som det är vanligtvis?
förmodligen av samma anledning som man i fotbollsderbyn alltid har målvakt vid egen klack i andra halvlek, minimera risken för problem etc...
Suck för denna jävla säsong, så satans jävla uselt
tomten
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av tomten »

Mattias_87 skrev:Suttit och tänkt på en sak ett tag nu. Varför är klacken och AS bakom sin egen målvakt i två perioder i Globen istället för tvärtom som det är vanligtvis?
Tror inte det var så när vi lira slutspel i globen 09/10.
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

tomten skrev:
Nej, det var bara under derbyna. Jag tycker dock att det är märkligt, även ur säkerhetssynpunkt. Att båsen hamnar närmare fel klack borde ju vara ett större problem än att målvakten måste stå på fel sida en gång mer.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
Heaty

Inlägg av Heaty »

Tycker det verkar lika märkligt att flaggan inte är åt klackens håll som det brukade vara. Är nog jävligt mer peppande för våra grabbar och skrämmande för motståndarna att behöva stå och glo på MINST 1000 pers som står enade som en enhet redo för en match än att stå och titta på slipsnissar som käkar middag på hyllan.
Skulle gärna vilja veta anledningen till att man bara inte flyttar på flaggorna till andra sidan.
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

Edin skrev:
tomten skrev:
Nej, det var bara under derbyna. Jag tycker dock att det är märkligt, även ur säkerhetssynpunkt. Att båsen hamnar närmare fel klack borde ju vara ett större problem än att målvakten måste stå på fel sida en gång mer.
Var även så i match 6 mot fuleå då DIF valde att använda "borta" båset.
2014-04-07, vad hände?
HomeOfSvenTumba

Inlägg av HomeOfSvenTumba »

Nån som vet något om lagfotograferingen?
Jag ser ett mönster...
Pizzadragan

Inlägg av Pizzadragan »

Varför spelar Jimmie Ölvestad i tredjekedjan? Är han inte bättre i dagsläget?
Det finns ju ingen fart i förstakedjan om man sätter tjärnqvist där?
Vad har tjärnqvist som inte Ölvestad har?
Användarvisningsbild
Heaty

Inlägg av Heaty »

Pizzadragan skrev:Varför spelar Jimmie Ölvestad i tredjekedjan? Är han inte bättre i dagsläget?
Tycker det är fel att fokusera så djävulskt mycket på nummret på kedjorna. Dessutom är det försäsong och dem provar väl att slänga runt lite i kedjorna.
Användarvisningsbild
android

Frågetråden

Inlägg av android »

Pizzadragan skrev:Varför spelar Jimmie Ölvestad i tredjekedjan? Är han inte bättre i dagsläget?
Har du sett matcherna? Förstakedjan har ju haft lite lekstuga. Kanske blir det bättre med Jimmie, vad vet jag. Dock är hans form sådär.
Född till sportchef.
Pizzadragan

Inlägg av Pizzadragan »

Har du sett matcherna? Förstakedjan har ju haft lite lekstuga. Kanske blir det bättre med Jimmie, vad vet jag. Dock är hans form sådär.[/quote]
Heaty skrev:
Tycker det är fel att fokusera så djävulskt mycket på nummret på kedjorna. Dessutom är det försäsong och dem provar väl att slänga runt lite i kedjorna.
Jo det förklarar saken, visst det är försäsong men tyckte fortfarande att det var anmärkningsvärt med Ölvestad i tredje. Men om hans form är sådär så hör väl inte hemma i förstakedjan i dagsläget.
Man får hoppas att det vänder och att Ölvestad tar tillbaka platsen i förstakedjan.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Pizzadragan skrev: Jo det förklarar saken, visst det är försäsong men tyckte fortfarande att det var anmärkningsvärt med Ölvestad i tredje. Men om hans form är sådär så hör väl inte hemma i förstakedjan i dagsläget.
Man får hoppas att det vänder och att Ölvestad tar tillbaka platsen i förstakedjan.
Jag tycker idén med en renodlad checkingline med Jimmie - Fimpen - Brodin är god. Måste vara en av ES i särklass jobbigaste linor att spela mot... däremot tycker jag personligen Jimmie kan slängas in i andra formationer om man måste få lite fart på någon specifik konstellation.
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

Har kollat runt lite nu och inte hittat det och är det så att infon finsn där och jag bommat den så tar jag det men...är det bestämt vilken dag som kommer att bli JKs?
Användarvisningsbild
lajjnus

Inlägg av lajjnus »

crike skrev:Har kollat runt lite nu och inte hittat det och är det så att infon finsn där och jag bommat den så tar jag det men...är det bestämt vilken dag som kommer att bli JKs?
Matchen mot Skoter AIK den 7/1, alltså den första matchen i januari, skulle jag tippa på. :)
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

lajjnus skrev:
crike skrev:Har kollat runt lite nu och inte hittat det och är det så att infon finsn där och jag bommat den så tar jag det men...är det bestämt vilken dag som kommer att bli JKs?
Matchen mot Skoter AIK den 7/1, alltså den första matchen i januari, skulle jag tippa på. :)
Det stämmer, det är alltid årets första hemmamatch.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

Edin skrev:
lajjnus skrev:
Det stämmer, det är alltid årets första hemmamatch.

tackar, kunde tänka mig det men gillar inte att chansa när det handlar om att resa över halva landet och man inte kan åka varenda jäkla helg :(

Dock lite konstigt att JKs kalender på hemsidan är sjukt tom gällande hockeysäsongen.
Skriv svar