Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Jockmaniac
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Jockmaniac »

Det jag inte tror att Järlan förstår, är exakt vilket uppsving det skulle bli att plocka hit Linkan. Inte bara i powerplay, som är en självklarhet, inte bara att vi förmodligen skulle få en producerande kedja till, som också är en självklarhet, utan även vid sidan av rinken. Fredrik Bremberg säljer lösbiljetter, en boost utan dess like i hela föreningen och för oss supportrar. Dock saknar Järlan all form av kunnande i sitt yrke så att han skulle förstå detta är högst osannolikt. Han skriver hellre väldigt taggande inlägg på hemsidan, där han knyter näven och skryter om vilket bra lag vi redan har och att de är fullt kapabla att vända på skutan själva. Joo verkligen, ta huvudet ur röven!
100% DJURGÅRDSJ***L
Harold Camping

Inlägg av Harold Camping »

Gneblon skrev:
Nummer19 skrev:Har under hela säsongen trott att det var Hardy som var boven. Men det visar sig nu att det har varit JJ hela jävla tiden! Vad ska man säga?

Well played...
Det intressanta med den här nyheten är att det står att det var Hardy som ringde Jocke... Då ställer man sig frågan. Hur sköter Janne sitt jobb egentligen?!

Lugn nu. Hardy har ju haft Jocke som spelare ett par år. Är väl inte så konstigt om Hardy ringde och hörde sig för. Kan ju vara så att det har en bra relation till varandra.
Äppelmos
Säsongskort: Ja

Inlägg av Äppelmos »

Gneblon skrev:
Nummer19 skrev:Har under hela säsongen trott att det var Hardy som var boven. Men det visar sig nu att det har varit JJ hela jävla tiden! Vad ska man säga?

Well played...
Det intressanta med den här nyheten är att det står att det var Hardy som ringde Jocke... Då ställer man sig frågan. Hur sköter Janne sitt jobb egentligen?!
Den frågan ställer man sig innan man läser det, när man läser de där vet man inte om man ska skratta eller gråta...
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Jag tror hela styrelsen anser att det skulle vara ett misslyckande om man plockar tillbaka Linkan, nu kan man inte det för då skulle det kännas som att den nyss kickade coachen var den som fick styra & ställa allt (dvs klubben visade ingen pondus). Handlar om prestige.

Är vad jag personligen tror...

Klåpare.
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

-daniel- skrev:Jag tror hela styrelsen anser att det skulle vara ett misslyckande om man plockar tillbaka Linkan, nu kan man inte det för då skulle det kännas som att den nyss kickade coachen var den som fick styra & ställa allt (dvs klubben visade ingen pondus). Handlar om prestige.

Klåpare.
Är verkligen inte läge att prioritera sin personliga stolthet eller snacka prestige i nuläget. Överleva eller dö? Så enkelt är det. Men skulle inte förvåna mig om du har rätt!
100% DJURGÅRDSJ***L
Erik I

Inlägg av Erik I »

-daniel- skrev:Jag tror hela styrelsen anser att det skulle vara ett misslyckande om man plockar tillbaka Linkan, nu kan man inte det för då skulle det kännas som att den nyss kickade coachen var den som fick styra & ställa allt (dvs klubben visade ingen pondus). Handlar om prestige.

Klåpare.
...ELLER så kunde man ju rädda anseendet genom att låta påskina att Hardy var den som satte käppar i hjulet för Linkans återvändande förut. Vem vet. JJ får en hel del skit här men han vet nog bättre än någon annan hur mkt pengar DIF har att röra sig med också; sedan kan man ju tycka att folk borde värvats tidigare, men som sagt...
Äppelmos

Inlägg av Äppelmos »

Men Linkan måste ju vara exakt det vi behöver.
Spetts till PP och utanför.
En spelare som kan göra andra bra, och som tillsammans med Hörnqvist har räddat oss förr!
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Linkan gjorde ju för fan Fimpen till en målskytt under en viss period. I dagens lag skulle han tom kunna få fart på Carlsson och fetto-Tjärna!
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
Nummer19

Inlägg av Nummer19 »

Jockmaniac skrev:Linkan gjorde ju för fan Fimpen till en målskytt under en viss period. I dagens lag skulle han tom kunna få fart på Carlsson och fetto-Tjärna!
EXAKT! Svälj stoltheten nu JJ och ring linkan!
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
jokohanho

Inlägg av jokohanho »

Jag skulle inte ha något emot att plocka hem Linkan, det finns som sagt flera fördelar.
Men överskattar ni inte honom något just nu?
Ha i åtanke att han inte gjort en bra säsong sedan han var i Djurgården senast och det är några år sedan. Just nu är han bara OK i Timrå. Garanterat kommer han vara bättre om han kommer hem, men drömmer vi inte lite väl mycket nu?
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Kempe skulle mycket väl kunna bli en ny Anger bredvid Linkan. 20 mål.
Expert.
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Ölvestad - Ottosson - Nilson
Bremberg - Zibanejad - Åberg
Eriksson - Fimpen - Kempe
Norman - Almtorp - Brodin

Tjärnqvist/Cehlin

Carlsson åt helvete!

Tänk att ett namn kan göra en hel uppsättning sååååå mycket bättre....
Senast redigerad av Jockmaniac den 2012-01-31 13:44:58, redigerad totalt 2 gång.
100% DJURGÅRDSJ***L
diffanss

Inlägg av diffanss »

Vi kan sluta drömma det kommer inte bli några nyförvärv
Christian"Fimpen"Eklund är Djurgår'n
Användarvisningsbild
Sjöwall

Inlägg av Sjöwall »

diffanss skrev:Vi kan sluta drömma det kommer inte bli några nyförvärv
Du ser allting negativt så att du har någonting att glädjas åt IFALL det blir någon värvning?
Erik I

Inlägg av Erik I »

jokohanho skrev:Jag skulle inte ha något emot att plocka hem Linkan, det finns som sagt flera fördelar.
Men överskattar ni inte honom något just nu?
Ha i åtanke att han inte gjort en bra säsong sedan han var i Djurgården senast och det är några år sedan. Just nu är han bara OK i Timrå. Garanterat kommer han vara bättre om han kommer hem, men drömmer vi inte lite väl mycket nu?
Kan väl hända. Men ska vi få hit en eller två spelare gäller det ju att maximera. Ordspråket "Linkan är bara bra i DIF" finns det ett antal vetenskapliga belägg för; killen kom typ tvåa i ES poängliga när DIF hade ett på pappret långt sämre lag än det här. Han kommer få fart på vårt PP. Han är rutinerad och har varit med förr. Jag tror helt klart han skulle bli ett lyft.
Låst