Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Erik af Sibirien

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Erik af Sibirien »

lavrell skrev:
Puckey skrev:
lavrell skrev:Sitter på Max på Kungsgatan och Ahlén och Ljungh sitter mitt emot och väntar på sin mat. Ljungh nämnde att han och tjejen letar radhus för att hyra. Hörde inte om de pratade om Stockholm men han är iaf här vilket kan kännas positivt.
Han har redan signat för KHL.
Sedär vilken dålig koll man har haft på Silly den senaste tiden.

Dessutom har vi redan fler centrar än vad Skellefteå har supportrar.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

lavrell skrev:Sitter på Max på Kungsgatan och Ahlén och Ljungh sitter mitt emot och väntar på sin mat. Ljungh nämnde att han och tjejen letar radhus för att hyra. Hörde inte om de pratade om Stockholm men han är iaf här vilket kan kännas positivt.
Sen när finns det ett Max på Kungsgatan? Vad beställde Ahlén för burgare?
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av DIF_Soldier »

Steef skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:
mb81 skrev:[
Ok att man var besviken efter 10/11 Men att kalla en säsong där vi kommer sexa för helvetessäsong är väl en överdrift? Dessutom vann vår målvakt målvaktsligan då.
Har noterat tidigare att fler här inne verkar ha fått stora minnesluckor av det traumatiska som hände säsongen 2011/12.
Typ,
-Vi spelar SM-final ena året...och året efter åkte vi ur, risk att det blir likadant nu...
Japp, fattar inte hur man kan glömma DumDums utvisning i slutet av sjunde kvarten mot luleå.
Var ju nån stjärna på forumet back in the day som myntade smeknamnet "Josef Problem-igen". Tänker alltid på det när jag ser snubbens namn :D
Säg den glädje som varar
Darlingdave

Inlägg av Darlingdave »

Tänkte på en grej, är det Dick Axelsson och en ny spetsforward eller är det Dick Axelsson eller en ny spetsforward? Om nu intresset för Dick finns hos Jocke dvs.
mb81
Säsongskort: Ja

Inlägg av mb81 »

Darlingdave skrev:Tänkte på en grej, är det Dick Axelsson och en ny spetsforward eller är det Dick Axelsson eller en ny spetsforward? Om nu intresset för Dick finns hos Jocke dvs.
Jag vet inte men borde väl vara Dick eller en spetsforward. Annars blir det väldigt många forwards i truppen.
Manijock

Inlägg av Manijock »

Då Dicks eller Bemströms/Brodins poängskörd inte ersatts så får man ju för våra ev slutspelsdrömmar hoppas att det är Dick OCH spets.

Annars har vi en lika blek trupp på förhand som återkomst-året. Men med tanke på målvaktsfrågan, så är jag beredd att framförallt lägga pengar på en vettig målvakt och " bara" Dick. Får hoppas på ett Bemström-lån. Utan en målvakt av hög SHL-klass är jag på riktigt orolig för en degradering. Där får det inte hållas igen alls.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

sensei skrev:
Sen när finns det ett Max på Kungsgatan? Vad beställde Ahlén för burgare?
21 mars 2018
Triple Cheese..?
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
mb81

Inlägg av mb81 »

Manijock skrev:Då Dicks eller Bemströms/Brodins poängskörd inte ersatts så får man ju för våra ev slutspelsdrömmar hoppas att det är Dick OCH spets.

Annars har vi en lika blek trupp på förhand som återkomst-året. Men med tanke på målvaktsfrågan, så är jag beredd att framförallt lägga pengar på en vettig målvakt och " bara" Dick. Får hoppas på ett Bemström-lån. Utan en målvakt av hög SHL-klass är jag på riktigt orolig för en degradering. Där får det inte hållas igen alls.
Du ska alltid dra det till sin spets. Kolla hur forwardssidan ser ut nu och säg hur vi ska få in två forwards till? Ok att många är juniorer och jag fortfarande har en känsla att Ågren kommer försvinna. Men det ser väl rätt tjockt ut ändå.

Jag ser helst att man har Haga högt upp i hierarkin så då får han gå ut på en kant. Men han kan såklart spela center också. Sen hoppas man väl lite på ett lån på Bemström. Men det kommer inte gå om vi värvar två forwards till.

Lilja-Josefson-Ny
Haga-Strandberg-Bergfors
Hedman-Wandell-Guter
Possler-Östman-Holtz
Hank/Ågren/Grewe/Walli/Falk
Praetori

Inlägg av Praetori »

Jag slår ytterligare ett slag för att plocka hem Timasjov från Toronto. Han är precis vad vi behöver men lär knappast slå sig in i deras forwardstrupp.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Manijock

Inlägg av Manijock »

mb81 skrev:
Manijock skrev:Då Dicks eller Bemströms/Brodins poängskörd inte ersatts så får man ju för våra ev slutspelsdrömmar hoppas att det är Dick OCH spets.

Du ska alltid dra det till sin spets. Kolla hur forwardssidan ser ut nu och säg hur vi ska få in två forwards till? Ok att många är juniorer och jag fortfarande har en känsla att Ågren kommer försvinna. Men det ser väl rätt tjockt ut ändå.

Jag ser helst att man har Haga högt upp i hierarkin så då får han gå ut på en kant. Men han kan såklart spela center också. Sen hoppas man väl lite på ett lån på Bemström. Men det kommer inte gå om vi värvar två forwards till.

Lilja-Josefson-Ny
Haga-Strandberg-Bergfors
Hedman-Wandell-Guter
Possler-Östman-Holtz
Säger inte vad som kommer hända, utan vad som måste till för att vi ska stanna där vi tagit os de två senaste säsongerna. Jocke har helt klart satt sig i klistret med en drös bredd. Enda sättet är att vi löser några av namnen, men det kommer ju inte att ske.

Walli, Possler, Ågren, Guter och faktumet att ha Bergfors så högt i en hierarki är galenskap. Han är en grovjobbare numera. En jävligt stark sådan. Undrar fortfarande vem som ska leda laget i anfallszon. Kan inte "bara" ha en produktiv lina i modern hockey. Se på Frölunda, Växjö, Hv osv.
mb81

Inlägg av mb81 »

Manijock skrev:
mb81 skrev:

Lilja-Josefson-Ny
Haga-Strandberg-Bergfors
Hedman-Wandell-Guter
Possler-Östman-Holtz
Säger inte vad som kommer hända, utan vad som måste till för att vi ska stanna där vi tagit os de två senaste säsongerna. Jocke har helt klart satt sig i klistret med en drös bredd. Enda sättet är att vi löser några av namnen, men det kommer ju inte att ske.

Walli, Possler, Ågren, Guter och faktumet att ha Bergfors så högt i en hierarki är galenskap. Han är en grovjobbare numera. En jävligt stark sådan. Undrar fortfarande vem som ska leda laget i anfallszon. Kan inte "bara" ha en produktiv lina i modern hockey. Se på Frölunda, Växjö, Hv osv.
Det är väl en styrka att ha bredd. Vi har ju i min uppställning åtminstone de tre första kedjorna som kan producera. Den fjärde kan man väl säga är en kedja med potential och där finns andra om de inte skulle lyckas. Om vi vill kan vi centra med Haga så får vi ännu jämnare kedjor. De tre första kedjorna som jag ställde upp producera om man för enkelhetens skull bara kollar poängligan så här(siffran är alltså vilken kedja deras produktion ligger på).

1-1-Ny
1-2-2
2-3-4

Om du inte vill ha Bergfors så högt upp så kan du ju byta med Guter. Men ser inte problemet. Bergfors har producerat helt ok utan jättestort förtroende i PP där han endast gjorde 2 poäng . Vid lika styrka producerar han dock rätt bra.
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av #10 »

Steef skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:
mb81 skrev:[
Ok att man var besviken efter 10/11 Men att kalla en säsong där vi kommer sexa för helvetessäsong är väl en överdrift? Dessutom vann vår målvakt målvaktsligan då.
Har noterat tidigare att fler här inne verkar ha fått stora minnesluckor av det traumatiska som hände säsongen 2011/12.
Typ,
-Vi spelar SM-final ena året...och året efter åkte vi ur, risk att det blir likadant nu...
Japp, fattar inte hur man kan glömma DumDums utvisning i slutet av sjunde kvarten mot luleå.
Skulle säga Classons försök till utlägg ur egen zon som hamnade hos deras back på blå...
Manijock

Inlägg av Manijock »

Mb81:

Vi har helt enkelt olika förväntningar på det vi plockat in. Jag är ganska säker på att alla utom Hedman kommer vara besvikelser. Östman är ett framtidsnamn. Haga och Wandell är inga producenter. Där är min bild.

Du tror det. Vi har även olika syn på Bergfors och tydligen Guter. Vi får se i sinom tid helt enkelt.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Nämn en silly då majoriteten här inne inte tyckt att det saknas "2-3 spetsspelare" och gärna en bättre målvakt. Och ungefär varenda år har laget presterat bättre än vad folk pessimistiskt tippat när sportchefen konstaterar att truppen är spikad.

Som vanligt ignoreras även helt möjligheten till utveckling eller större förtroende. Ingen förväntas producera mer än de gjort förut och ingen verkar ta in att spelare producerar på en viss grundnivå men totalen styrs av hur mycket istid en spelare får samt förtroende i PP.

Bergfors produktion i år tog ju en smäll av att Bemström fick hans förra roll i PP.
Expert.
mb81

Inlägg av mb81 »

Manijock skrev:Mb81:

Vi har helt enkelt olika förväntningar på det vi plockat in. Jag är ganska säker på att alla utom Hedman kommer vara besvikelser. Östman är ett framtidsnamn. Haga och Wandell är inga producenter. Där är min bild.

Du tror det. Vi har även olika syn på Bergfors och tydligen Guter. Vi får se i sinom tid helt enkelt.
Haga gjorde 32 poäng säsongen som var. Det är förstakedjeproduktion. Wandell kommer väl förmodligen ligga runt 20 poäng skulle jag gissa som tredjecenter. Dessutom bra tvåvägscenter och spelar ett spel som bevisligen genererar bra mycket mer framåt än bakåt.

Bergfors skapar alltid mycket och borde väl kunna göra något mål mer om han fortsätter i samma stil. Funkar absolut i en andrakedja. Det var du som ville ha bort Bergfors från en högre hierarki och tänkte att en spelartyp som Guter borde passa dig bättre i så fall. Brukar producera bra när han fått chansen i en större roll.
Låst