Allsvenskan 2012/13

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Magnutz
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Allsvenskan 2012/13

Inlägg av Magnutz »

android skrev:
Magnutz skrev:Våra unga backar verkar trivas bättre i offensiv zon. Myclet stirra puck i egen zon. Tapp i markeringar etc. Det gäller visserligen de äldre också.. märkligt... Dags att bita ihop nu!
Haha "det gäller visserligen de äldre också". Du har inte en tanke att ta upp de äldre först och främst? Det är dom som ska prestera och leda. Spelare som Timmy, Lidström och Granath sviker otroligt. Du och andra fortsätter skicka galla över våra unga backar. Helt otroligt. Timmy borde skeppas iväg. Samma sak med Lidström. Har man inte kommit igång när Linkan har kommit igång så tappar jag hoppet. Funkar inte när Holm är våran bäste back och Gustafsson är våran bästa offensiva back.

Challe måste ut på jakt efter två nya backar och två nya klubbar till Lidström och kapten Pettersson.
Jo, du har rätt. Jag tycker väl inte att jag spyr galla över de unga. Det är lite hårt uttryckt av dig. Däremot blir jag riktigt nervig när Erik G tappar markering. Är helt säkert allt för fokuserad på de unga, men erkänner villigt att de äldre backarna brister på samma punkter.

Så, jag vänder min kappa och ändrar åsikt i frågan. De äldre behöver snäppa upp sig, de också.

Som Sir skriver så kan vi ha råd med lite fladder i defensiven när vi nu börjar göra fler mål.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

SirDIFalot skrev:
Magnutz skrev:Våra unga backar verkar trivas bättre i offensiv zon. Myclet stirra puck i egen zon. Tapp i markeringar etc. Det gäller visserligen de äldre också.. märkligt... Dags att bita ihop nu!
Fast så länge de knappt är inne på några baklängesmål så får de gärna se stirriga eller dåliga ut. Resultatet är det viktiga. Fast har vi fått igång Linkan och Johner på riktigt nu så har vi råd att läcka lite mer bakåt än vi haft tidigare. I början av säsongen snittade vi ju knappt två mål framåt per match. Då var det ju hyperviktigt att hålla tätt.
Agreed. Jag är, som andra, lite för nervös när de oprövade (nåja) spelarna lirar. Att Timmy, Elias och David inte varit heta hittills är sant det också.
Användarvisningsbild
BaronVonDif

Sv: Re: Allsvenskan 2012/13

Inlägg av BaronVonDif »

android skrev:
Challe måste ut på jakt efter två nya backar och två nya klubbar till Lidström och kapten Pettersson.
Erik kanske?
http://mobil.aftonbladet.se/sportbladet ... 5987492.ab

Skickat från min GT-I9305N
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Staten

Inlägg av Staten »

Att få tillbaka Murray skulle vara det överlägset bästa som skulle kunna hända Djurgården nu. Linkan har vaknat och hittat lekkamrater, bara att hoppas han håller sig hel nu resten av säsongen. Offensivt ser det bra ut nu. Men vi är i desperat behov av en försvarsgeneral. Om det blir lockout hela säsongen måste vi verkligen göra allt för att få tillbaka honom, om det så betyder att vi får betala hans skatt.
YNWA

Re: Sv: Re: Allsvenskan 2012/13

Inlägg av YNWA »

BaronVonDif skrev:
android skrev:
Erik kanske?
http://mobil.aftonbladet.se/sportbladet ... 5987492.ab

Skickat från min GT-I9305N
Kom igen nu...
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Timmy Pettersson måste bort från det här laget, SNARAST. Han är en jävla katastrof. Det känns som att han är inne på varenda baklängesmål. Han är så otrolig vek i närkamperna, speciellt framför mål. Och i offensiven gör han inte heller någonting rätt. Nu har han äntligen blivit petad från powerplay, så vad är han då? En lagkapten som inte spelar offensivt och inte spelar defensivt. Förstår ni hur sjukt det låter?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
kaminor

Inlägg av kaminor »

Jim Morrison skrev:Timmy Pettersson måste bort från det här laget, SNARAST. Han är en jävla katastrof. Det känns som att han är inne på varenda baklängesmål. Han är så otrolig vek i närkamperna, speciellt framför mål.
Timmy, Granath och Lidström underpresterar allihop. Det är oerhört beklagligt eftersom de ska vara bärande spelare och dessutom lär tjäna förhållandevis grova pengar. Timmy och Granath är väl dessutom tilltänka som våra "stora och starka" backar. Det lever de inte alls upp till.

Om nån ska bort lutar jag ändå åt Lidström. Arnesson bör dock peta honom vid sin återkomst.

Vi behöver en härförare på backen. Murray, Kronwall, Oduya, typ. :| Utöver NHL-spelare ser det skralt ut att hitta en lämplig pjäs.
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Allsvenskan 2012/13

Inlägg av seppuko »

Blir nästan lite arg över de som ständigt rackar ner på tex Erik G för att han är valpig, felaktiga beslut, nonchalant, tappar markering etc etc. Fan titta på alla spelare, alla lags spelare. Erik G är riktigt bra över 60 min i de flesta matcher, några matcher och situationer kommer han göra sämre, precis som du gör på jobbet fredagen innan semestern eller midsommarafton.

Sett till senaste matchen, kolla Granaths bortvikning istället för att gå på kropp vid röda som direkt leder till malmös första mål, där hade Erik lätt gått på kropp eftersom han gillar det fysiska spelet. Hade han gjort som Granath där hade detta forum briserat i skitsnack och velat skeppa bort han snabbare än Lassen. Vid Linkans tackling var han först in och smällde på, han pratar och hjälper en förvirrad Bohman gång efter annan i hela första delen av matchen innan han börjar matchas med Holm istället. Jag tror han i Zabels ögon matchas som försteback nu, något någon i hans ålder inte ska behöva göras, men eftersom 33, 4, och 51 inte är där de förväntas vara måste Erik kliva fram. Mentalt spel grabbar, jag tycker han klarar det med bravur.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Det är alltid utsatt att vara lite för ung. Man prövas. Jag har varit och är fortfarande nervig när Erik och de andra ynglingarna spelar. Inte för att de gör det dåligt just då men för att de har en stor potential att klanta sig. Vid offensiv blå, när de väljer att stöta framåt och blir frånåkta.. Klart de äldre backarna gör samma misstag. Det gör de bevisligen.

Erik har växt och gör bättre matcher. Det gör de andra också. Jag erkänner att jag är fördomsfull och enögd emellanåt, men ska ändra på detta gällande våra unga krigare. ;)

Timmy och Elias. Där behövs det uppsnäppning.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

Johan Svensson ?@MrMadhawk
Örebro kickar Ridderwall. Sandberg och Lundberg är inte bättre. Räkna med ny målvakt inom kort.
Expert.
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Inlägg av seppuko »

SirDIFalot skrev:Johan Svensson ?@MrMadhawk
Örebro kickar Ridderwall. Sandberg och Lundberg är inte bättre. Räkna med ny målvakt inom kort.
Stackarn. Bortspelad av Wesslau, bortspelad av Owuya, bortspelad av Lundström och nu kickad i en lägre serie än tidigare. Frågan är vad han gör nu.
Användarvisningsbild
Datsyuk_13

Inlägg av Datsyuk_13 »

seppuko skrev:
SirDIFalot skrev:Johan Svensson ?@MrMadhawk
Stackarn. Bortspelad av Wesslau, bortspelad av Owuya, bortspelad av Lundström och nu kickad i en lägre serie än tidigare. Frågan är vad han gör nu.
Varför skulle det vara så speciellt synd om honom för? Är ju ändå elitidrott vi håller på med, man får den platsen man förtjänar. Han är väl inte bättre helt enkelt. Det är tyvärr den bistra sanningen...
"Håkan Andersson ringde mig en kväll och frågade om jag var intresserad av en ung kille som förvisso var väldigt tunn men som tydligen skulle vara extremt, extremt spelskicklig. Hans namn var Pavel Datsyuk. Jag tackade nej."
- Niklas Wikegård
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Allsvenskan 2012/13

Inlägg av seppuko »

Ja klart det är, men han kanske hade mer att ge. Han kan ju inte rå för alla de skador han fått som gett andra målisar chansen att briljera. Sen kan man ha empati för andra människor, oavsett yrke.
Användarvisningsbild
Malto

Allsvenskan 2012/13

Inlägg av Malto »

Fast han har ju en god egenskap, den andre målvakten i de lag han spelar i lyfter sig ju ordentligt.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Mattias_87 »

Vilka ska man hoppas på mellan SSK-LIF och Mora-Karlskoga? Antar LIF och Karlskoga eftersom vi inte har en chans att komma ifatt iallafall?
Avskaffa tre mot tre.
Skriv svar