Henke95 skrev:Vad var det då som gjorde att vi spelade så pass bra som vi gjorde säsongen 2010/2011? Vad i hela friden är det som har gått så fel?
Tja, det fanns en vinnarmentalitet i gruppen. Alla var vuxna uppgiften.
Nu beter sig de flesta som tolvåringar på en barnförbjuden film. Kan inte njuta av bioupplevelsen, dels för att de är rädda att bli påkomma och utslängda då de förstår att de egentligen inte får vara där, dels att de faktiskt är skiträdda för det som visas. "Bion" i min liknelse är DIFs seniorlag, det ärorika.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
09/10 kom DIF och lhc 2a & 3a på samma poäng. 11/12 kom samma lag 11a resp 10a - på samma poäng. Svänger fort i hockey & små marginaler, på något sätt vill jag sluta tänka på 09/10 säsongen. Vill ha in nytt, en nytändning med ett nytänkande. Visst ska man lära av historien men man ska inte leva i den!
Johan Tornberg är Sveriges överlägset bästa expert så honom ska ni lyssna på...
Klart det sitter i skallen på spelarna. Även om vi efter varje match skriver att Henrik Eriksson är den absolut mest talanglösa, fega äckliga sopa så är han inte kass, egentligen. Han ger bara sken av det liksom många andra. Den enda som verkligen är genomusel är Pickard som ser ut som en satans lekman i målet. På riktigt, precis som Ros säger, hans rörelser är ju inte strukturerade, han har ingen grundplan alls. Har ni sett Mighty Ducks-filmerna? Pickard påminner om Goldberg. Han improviserar rätt igenom och med honom kommer vi hamna i Division 1. Punkt slut!
Sen är det så enkelt att med våran nuvarande backuppsättning så måste Dogge ta en Ragge-roll när han så småningom får lite bättre flås. Varannat byte i spel 5-5, och konstant i PP och BP. Minst 30 min per match! Alternativt så kan vi slopa allt snack om någon Hannula och ta in en ordentlig back till istället. Holm hör inte hemma i ett professionellt hockeylag.
En sak som jag stör mig rätt mycket på är att vi aldrig håller egen blålinje. Murray gjorde det några gånger igår, alltså trycka upp motståndarna mot sargen och inte fokusera så mycket på puck. Låt forwards komma ner och ta hand om pucken medan backen trycker bort motståndare. Det är ofta vi låter dom komma med fart över blå och sedan runda målet. Det ser så oerhört tamt ut. Så tryck ut och upp motståndarna mot sargen och låt den backcheckande forwarden ta hand om pucken.
En polare till mig som är vän med Bäcklin pratade med honom i telefon efter Västeråsmatchen. Challe satt bredvid Bäcklin i bilen under telefonsamtalet. Bäcklin sa då uttryckligen att både han själv och Challe hade gett upp hoppet om elitserien nästa år, vi hade som han sa ingen trupp för elitserien. Inte konstigt att det ser ut som det gör på isen när laget leds av personer som inte tror på en.
Jaha! skrev:En polare till mig som är vän med Bäcklin pratade med honom i telefon efter Västeråsmatchen. Challe satt bredvid Bäcklin i bilen under telefonsamtalet. Bäcklin sa då uttryckligen att både han själv och Challe hade gett upp hoppet om elitserien nästa år, vi hade som han sa ingen trupp för elitserien. Inte konstigt att det ser ut som det gör på isen när laget leds av personer som inte tror på en.
Jag väljer att inte tro på sånt här.
Det vore högförräderi på extrem nivå om så vore fallet, och utan källa eller bevis så antar jag att det inte är sant.
Jaha! skrev:En polare till mig som är vän med Bäcklin pratade med honom i telefon efter Västeråsmatchen. Challe satt bredvid Bäcklin i bilen under telefonsamtalet. Bäcklin sa då uttryckligen att både han själv och Challe hade gett upp hoppet om elitserien nästa år, vi hade som han sa ingen trupp för elitserien. Inte konstigt att det ser ut som det gör på isen när laget leds av personer som inte tror på en.
Din polare är tyvärr ett troll. Inte en chans att det här stämmer haha.. Löjligaste jag hört på länge. Förlåt, men det här är ren dynga.
Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
Man föds som Djurgårdare, allt annat är förlossningsskador!
Din polare är tyvärr ett troll. Inte en chans att det här stämmer haha.. Löjligaste jag hört på länge. Förlåt, men det här är ren dynga.
Kan upplysa dig om att innan Bäcklin var klar för DIF hade jag på samma väg fått reda på att han skulle komma hit och exakt vilken roll han skulle ha i laget också. Jag skrev det här på forumet och det stämde på pricken. Bäcklin är från Gävle likt jag och min polare. Du får såklart tro vad du vill men jag vet att han är vän med Bäcklin och att de pratar mycket hockey.
Kan upplysa dig om att innan Bäcklin var klar för DIF hade jag på samma väg fått reda på att han skulle komma hit och exakt vilken roll han skulle ha i laget också. Jag skrev det här på forumet och det stämde på pricken. Bäcklin är från Gävle likt jag och min polare. Du får såklart tro vad du vill men jag vet att han är vän med Bäcklin och att de pratar mycket hockey.
Jag väljer att inte tro på sånt här.
Det vore högförräderi på extrem nivå om så vore fallet, och utan källa eller bevis så antar jag att det inte är sant.
Högförräderi och högförräderi, skulle snarare säga att Challe helt enkelt trott på spelare som inte visade sig hålla den nivå han tänkt sig. Vilket de nu tydligt fått erfara. Det är inget att hymla med detta. Kollar man på spelet så ser man ju tydligt att vi ligger ljusår ifrån elitserien. Visst kommer vi att bli bättre under säsongen. Men så mycket bättre som behövs kommer vi inte att bli. Och det är väl det de insett nu.
Om man utgår från att detta stämmer så ska både Challe och Bäcklin lämna sina tränaruppdrag.
Finns inget värre än tränare som inte tror på sitt eget lag..
Om man utgår från att detta stämmer så ska både Challe och Bäcklin lämna sina tränaruppdrag.
Den spontana känslan är ju så men samtidigt kanske det är bra med realistiska tränare. Jag är helt övertygad om att de gick in med målsättningen att detta lag skulle räcka till för att ta sig tillbaka. Men har med tiden insett att för mycket saknas. Man kan väl hoppas att Landeskogs intåg förändrar hela synsättet.
Är detta sant så är det mycket, mycket allvarligt. Då skall båda lämna med omdelbar verkan. Nu hoppas och tror jag ej det är sant, för dessa herrar har stora vinnarskallar. Med rätt medicin så kommer den här truppen att leverera, någon måste bara komma på receptet. Att ge upp nu låter därför orimligt. Däremot borde de göra någonting, agera innan det är försent, men det är en annan sak.
Den spontana känslan är ju så men samtidigt kanske det är bra med realistiska tränare. Jag är helt övertygad om att de gick in med målsättningen att detta lag skulle räcka till för att ta sig tillbaka. Men har med tiden insett att för mycket saknas. Man kan väl hoppas att Landeskogs intåg förändrar hela synsättet.
Kan väl vara så. Men om man ser det från spelarnas synvinkel. Hur kul är det att veta att två av tränarna inte tror på laget. Hur motiverade blir spelarna att anstränga sig det där lilla extra som krävs för att vinna matcher.