NHL
Re: NHL
Defensiven fungerar och Bäckström är i sin livs form, tror ganska många lag är glada att dom slapp Washington. Sen är ju Holtby Gud en dag för att nästa släppa in allt, det är lite jobbigt.Kalliasson skrev:Tror på Capitals i år, mestadels pga Barry Trotz och att målvaktsspelet har blivit bättre i år. Trotz verkar också ha fått mer ordning på laget och framförallt Ovechkin, allt verkar inte kretsa kring honom lika mycket som tidigare.Mangemus skrev:Capitals här, har bott i Washington så hade inte så mycket att säga till om!Kalliasson skrev:Nu när Djurgårdens säsong börjar närma sig ett slut så läggs fokus för min del på NHL och Stanley Cup-slutspelet. Vad håller folk på?
Personligen håller jag på Nashville Predators och dess svenskar på västra sidan och Pittsburgh Penguins och Patric Hörnqvist på den östra.
Ps. började hålla på Predators innan det blev mainstream, mestadels pga Bengan.
- diftobbe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Vilket lag vill ni och tror ha stor chans att vinna då?
Jag har inför säsongen tippat på STL, men det tror jag knappt längre.
Spela fult
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Hans agent säger att det är NHL nästa år som gäller.mb81 skrev:Kommer Carl Söderberg flytta till Schweiz? Bara rykten än så länge men helt sjukt om han ger upp NHL nu. Han kan väl dessutom höja lönen rejält.
Expert.
Lär ju stämma. Vore konstigt om han skulle flytta till europa redan nu när han dröjde så länge med att ens ta steget till elitserien.SirDIFalot skrev:Hans agent säger att det är NHL nästa år som gäller.mb81 skrev:Kommer Carl Söderberg flytta till Schweiz? Bara rykten än så länge men helt sjukt om han ger upp NHL nu. Han kan väl dessutom höja lönen rejält.
-
Tror på något lag från Eastern Conference. Canadiens, Capitals, Rangers och potentiell megaskräll i Senators.diftobbe89 skrev:Vilket lag vill ni och tror ha stor chans att vinna då?
Sen finns alltid Blackhawks, men hoppas på något nytt lag att vinna Stanley Cup.
Men tycker inte mycket talar för Western Conference om jag ska vara helt ärlig, framförallt formmässigt och målvaktssidan känns inte överdrivet het i väst. Pekka Rinne kan väl iofs bli ett monster men Predators har svajjat ett tag nu.
- SirDIFalot
Hoppas på Washington. Finns ingen spelare jag hellre hoppas täpper till truten på kritikerna än Ovechkin.
Expert.
- diftobbe89
Ja Predators var ju as heta ett tag men känns ganska svajiga nu, tror inte dom rå på Chicago.Kalliasson skrev:Tror på något lag från Eastern Conference. Canadiens, Capitals, Rangers och potentiell megaskräll i Senators.diftobbe89 skrev:Vilket lag vill ni och tror ha stor chans att vinna då?
Sen finns alltid Blackhawks, men hoppas på något nytt lag att vinna Stanley Cup.
Men tycker inte mycket talar för Western Conference om jag ska vara helt ärlig, framförallt formmässigt och målvaktssidan känns inte överdrivet het i väst. Pekka Rinne kan väl iofs bli ett monster men Predators har svajjat ett tag nu.
Montreal - Ottawa lär bli bråkig som fan, den serien ska jag hålla ett extra öga på.
Spela fult
- SirDIFalot
Det har nog aldrig funnits såhär få favoriter och så få underdogs. Känns som potentiellt jämna matchserier överallt. Hela NHL håller på att jämna ut sig ordentligt. Effekterna av lönetaket och lönegolvet blir mer och mer tydliga för varje år som går.
Expert.
-
Vore riktigt jävla ballt om Sens vann. Sen finns det något vackert mellan Ovi och Bäckis, så Caps får gärna också gå bra! Annars tror jag (tyvärr) att Habs kommer att bli riktigt tunga i år.
-
Inget kanadensiskt lag har vunnit sen Habs 93' så det kanske är dags, vare sig det är Sens, Habs, Flames, Canucks eller Jets!Skidlöparn skrev:Vore riktigt jävla ballt om Sens vann. Sen finns det något vackert mellan Ovi och Bäckis, så Caps får gärna också gå bra! Annars tror jag (tyvärr) att Habs kommer att bli riktigt tunga i år.

F.ö. så var det nog ett tag sen det var såhär många kanadensiska lag i ett slutspel, 5/7.
Man går tillbaka till säsongen 03/04 för att hitta 5 kanadensiska lag i ett slutspel, iofs fanns inte Winnipeg Jets på den tiden.
- SirDIFalot
- SirDIFalot
4-3 Habs just nu. Zibanejad mål. Självmål. Matchstraff på Subban. Fysisk kamp i varje byte.sensei skrev:berätta!!
Expert.