Säsongen 2010/2011

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
carne
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 2010/2011

Inlägg av carne »

reservjesus skrev:Widing behöver en bra center som levererar bra passningar. På vilket sätt ska Hannula hjälpa till med det, när han inte är en CENTER. Sen är Hannula en jävligt bra spelare men vi behöver inte fler forwards.
Hannula kan både passa och göra mål. Släng även in Krüger i en sån kedja så har vi en till som kan passa.
No Rules In The Animal Kingdom
Mash

Inlägg av Mash »

carne skrev:
reservjesus skrev:Widing behöver en bra center som levererar bra passningar. På vilket sätt ska Hannula hjälpa till med det, när han inte är en CENTER. Sen är Hannula en jävligt bra spelare men vi behöver inte fler forwards.
Hannula kan både passa och göra mål. Släng även in Krüger i en sån kedja så har vi en till som kan passa.
Krüger, passa? Hans galna passningar tvärsöver isen är livsfarliga i vissa fall. Visst är han duktig men det är nog endast 3/10 passar som sitter på medspelarens klubba.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Mash skrev:
carne skrev:
Krüger, passa? Hans galna passningar tvärsöver isen är livsfarliga i vissa fall. Visst är han duktig men det är nog endast 3/10 passar som sitter på medspelarens klubba.
Exakt. I grunden har Krüger ett väldigt bra spel- och passningssinne, men han verkar för svag eller har för dålig teknik för att få fram passningarna. Blir nästan alltid studsar eller fladderpuckar som istället går till motståndarna.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
reservjesus

Inlägg av reservjesus »

Så klart att Krüger kan slå bra passningar, men han har en tendens att leta "snygga" passningar a la Gretzky vilket allt som oftast resulterar i att pucken ges bort.
Jag skulle väldigt gärna se Hannula i DIF tröjan men inte just nu. Vi behöver en center av hög rang. Fast som det ser ut nu har vi väl slut på pengar till nya spelare?
clowns to the left of me, jokers to the right
Mash

Inlägg av Mash »

reservjesus skrev:Så klart att Krüger kan slå bra passningar, men han har en tendens att leta "snygga" passningar a la Gretzky vilket allt som oftast resulterar i att pucken ges bort.
Jag skulle väldigt gärna se Hannula i DIF tröjan men inte just nu. Vi behöver en center av hög rang. Fast som det ser ut nu har vi väl slut på pengar till nya spelare?
Mark kan gå för några ''tiotusingar'' :roll: Det är ju ett litet startkapital för Hannula blir grymt viktig, han är en bra center som vet vad han ska göra och gör få misstag.
DIFVästertorp
Säsongskort: Ja

Inlägg av DIFVästertorp »

Så kul när folk som inte har en susning om hockey diskuterar. Hahaha. Klaga på Kruger ni bara nästa år slipper ni honom och hans "försök till Gretzky passningar"
Djurgårdens IF
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

DIFVästertorp skrev:Så kul när folk som inte har en susning om hockey diskuterar. Hahaha. Klaga på Kruger ni bara nästa år slipper ni honom och hans "försök till Gretzky passningar"
Så är det alltid. Förra året fanns det såna som hävdade att Engqvist inte var bra på någonting. Och att Timmy Pettersson var den back som skulle ersättas med Kronwall/Tjärnqvist. Och nu sitter alla och drömmer om att ha Engqvist och Timmy tillbaka.
Expert.
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

Jag gillar Hannula, men allvarligt. Vad fan ska vi med honom till nu? En center behövs. Hannula är ingen center.
Användarvisningsbild
reservjesus

Inlägg av reservjesus »

Jag gillar Kruger, tror att han med mer rutin kommer bli en stabil spelare i NHL. Anledningen till att jag klagade på hans försök till snygga passningar är för att jag tycker att han borde lira enklare, man måste inte göra snygga saker för att vara en bra hockeyspelare.
clowns to the left of me, jokers to the right
DIFVästertorp

Mäklarpropaganden. Den e lömsk
Djurgårdens IF
DIFVästertorp

SirDIFalot skrev:
DIFVästertorp skrev:Så kul när folk som inte har en susning om hockey diskuterar. Hahaha. Klaga på Kruger ni bara nästa år slipper ni honom och hans "försök till Gretzky passningar"
Så är det alltid. Förra året fanns det såna som hävdade att Engqvist inte var bra på någonting. Och att Timmy Pettersson var den back som skulle ersättas med Kronwall/Tjärnqvist. Och nu sitter alla och drömmer om att ha Engqvist och Timmy tillbaka.
Japp. I fotbollen ville alla ha bort Arneng som man nu vill ha tillbaka och Sjölund skulle sparkas. Tålamod finns inte i vissa personers värld. Verklighetsuppfattning saknas det med. Tur att dom sitter här och Hardy mfl är där dom är :lol:
Senast redigerad av DIFVästertorp den 2010-12-21 06:22:47, redigerad totalt 2 gång.
Djurgårdens IF
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Trodde jag hade läxat upp dig en gång redan, Västertorpar'n. Lär dig svenska språket.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Mash

Inlägg av Mash »

Nu blir jag nästan rädd :shock: Även jag tycker Krüger är en begåvad hockeyspelare men hans passar är inte bra. Man kan jämföra hans passar med Bomboms idiotiska utvisningar, det ligger ungefär på den våglängden. Istället för att ta den säkra rundeln (som är jävligt jobbig att se att pucken slås runt i) så slår han den tvärs över isen, ibland lyckas det men ibland ger han bort pucken.
Användarvisningsbild
kotten

Inlägg av kotten »

Kruger inte bra :shock: ?

Exakt vem ska spela i hans ställe menar ni då?
Vem som helst kan sticka upp men vi är nummer ett
DIFVästertorp

Mäklaren skrev:Trodde jag hade läxat upp dig en gång redan, Västertorpar'n. Lär dig svenska språket.
Jag kan det gubben. Tack ändå. Nått stavfel får du leva med. Lär dig hockey, det känns viktigare
Djurgårdens IF
Skriv svar