Skadetråden

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Inteno
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Skadetråden

Inlägg av Inteno »

Var fimpen med igår mot Asplöven? Fick nämligen för mig att det var han som satt brevid mig när jag käkade på heron city...
Jim Morrison - "Järlan borde betala ett nyförvärv ur egen jävla ficka. Ta ett jävla SMS-lån eller något."
Staten

Inlägg av Staten »

Inteno skrev:Var fimpen med igår mot Asplöven? Fick nämligen för mig att det var han som satt brevid mig när jag käkade på heron city...
Jao. Han spelade en period eller nåt.
Rix

Inlägg av Rix »

Marcus sörensen ?@sorensenmarcus
äntligen på väg till en träning på hovet! #frisk

Kanske Sörensen kan spela imorgon? Hoppas på det, har saknat hans fart och fläkt.
Användarvisningsbild
Malto

Skadetråden

Inlägg av Malto »

Rix skrev:Marcus sörensen ?@sorensenmarcus
äntligen på väg till en träning på hovet! #frisk

Kanske Sörensen kan spela imorgon? Hoppas på det, har saknat hans fart och fläkt.
Inte enligt hemsidan. Han och nr 19 var på is men spelar icke.
Användarvisningsbild
Kungen
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av Kungen »

Hur funkar det här med försäkringspengar för en spelare?

Har för mig att jag läst att från och med en skada så betalar Försäkringskassan en del av lönen, och den ökas ju längre skadan håller i sig. Är det inte då bättre att Linkan INTE spelar fem minuter var tionde match? För jag antar att Försäkringskassan "börjar om på noll" då?

Rätta mig om jag har fel.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Kungen skrev:Hur funkar det här med försäkringspengar för en spelare?

Har för mig att jag läst att från och med en skada så betalar Försäkringskassan en del av lönen, och den ökas ju längre skadan håller i sig. Är det inte då bättre att Linkan INTE spelar fem minuter var tionde match? För jag antar att Försäkringskassan "börjar om på noll" då?

Vet inte hur det funkar exakt i DIF hockey men vet hur det funkar i DIF fotboll i alla och det bör ju vara samma. Det dröjer tre månader innan du börjar få tillbaka på försäkringen och då tar försäkringen över fler och fler procent för varje månad som går.

Det är väl troligen inte EXAKT samma, beror väl på vilken försäkring man har, men bör ju vara ett liknande upplägg.
Expert.
Användarvisningsbild
Kungen
Medlem: Ja, ständig medlem
Kontakt:

Inlägg av Kungen »

SirDIFalot skrev:
Kungen skrev:Hur funkar det här med försäkringspengar för en spelare?

Vet inte hur det funkar exakt i DIF hockey men vet hur det funkar i DIF fotboll i alla och det bör ju vara samma. Det dröjer tre månader innan du börjar få tillbaka på försäkringen och då tar försäkringen över fler och fler procent för varje månad som går.

Det är väl troligen inte EXAKT samma, beror väl på vilken försäkring man har, men bör ju vara ett liknande upplägg.
Okej, tack. Det innebär att man "bör" lira Linkan när han väl är frisk alltså. Så vi kan inte "frigöra pengar" på så sätt, skit också.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Kalus skadad också alltså.
Expert.
Användarvisningsbild
PNY

Sv: Re: Skadetråden

Inlägg av PNY »

SirDIFalot skrev:Kalus skadad också alltså.
Ljumskproblem enl. Djurgårdare på Twitter.
Staten

Inlägg av Staten »

Helt otroligt. Vet inte vad jag ska säga. Jag inser nu mer och mer att skadorna kommer förfölja oss ändå in i playoff och en eventuell kvalserie. Enda chansen till avancemang är om vi är skadefria och alla spelar på sin toppnivå. Vi är långt ifrån det nu.
Användarvisningsbild
Raus

Inlägg av Raus »

Staten skrev:Helt otroligt. Vet inte vad jag ska säga. Jag inser nu mer och mer att skadorna kommer förfölja oss ändå in i playoff och en eventuell kvalserie. Enda chansen till avancemang är om vi är skadefria och alla spelar på sin toppnivå. Vi är långt ifrån det nu.
Tror knappast det kommer krävas att samtliga spelar på toppen av sin förmåga, på pappret är vi knappast underdogs i en kvalserie. Tror det är viktigare att våra bärande spelare inte är skadade.
Losing all hope was freedom.
Användarvisningsbild
minalman

Skadetråden

Inlägg av minalman »

Man undrar om de är extra försiktiga om spelarna, d.v.s. hellre vilar än spelar, bara för att ha så mycket helt som möjligt när playoff startar.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Staten

Inlägg av Staten »

minalman skrev:Man undrar om de är extra försiktiga om spelarna, d.v.s. hellre vilar än spelar, bara för att ha så mycket helt som möjligt när playoff startar.
Jävligt konstig strategi i så fall för det är inte säkert vi når playoff i den takten spelarna droppar av.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Staten skrev:
minalman skrev:Man undrar om de är extra försiktiga om spelarna, d.v.s. hellre vilar än spelar, bara för att ha så mycket helt som möjligt när playoff startar.
Jävligt konstig strategi i så fall för det är inte säkert vi når playoff i den takten spelarna droppar av.
Tror snarare att det är tvärtom. Vi har så många skador att vi försöker hetsa tillbaka dom för tidigt och de drar upp samma skador. Verkar definitivt vara så i fallen Granath och Linkan i alla fall. Fimpens skada går ju inte att göra så mycket åt.
Expert.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Jag är skeptisk till att Linkan har en lårkaka, tror helt enkelt inte på det. Tror hans ljumskar krånglar mer eller mindre frekvent...

Fimpen gör nog sin sista säsong, den typen av skada han ådragit sig är gissningsvis riktigt tungt att spela hockey med.

Granath vet jag inte vad det är för fel med.
Skriv svar