Skadetråden
Re: Skadetråden
Var fimpen med igår mot Asplöven? Fick nämligen för mig att det var han som satt brevid mig när jag käkade på heron city...
Jim Morrison - "Järlan borde betala ett nyförvärv ur egen jävla ficka. Ta ett jävla SMS-lån eller något."
Jao. Han spelade en period eller nåt.Inteno skrev:Var fimpen med igår mot Asplöven? Fick nämligen för mig att det var han som satt brevid mig när jag käkade på heron city...
Marcus sörensen ?@sorensenmarcus
äntligen på väg till en träning på hovet! #frisk
Kanske Sörensen kan spela imorgon? Hoppas på det, har saknat hans fart och fläkt.
Kanske Sörensen kan spela imorgon? Hoppas på det, har saknat hans fart och fläkt.
Skadetråden
Inte enligt hemsidan. Han och nr 19 var på is men spelar icke.Rix skrev:Marcus sörensen ?@sorensenmarcus
Hur funkar det här med försäkringspengar för en spelare?
Har för mig att jag läst att från och med en skada så betalar Försäkringskassan en del av lönen, och den ökas ju längre skadan håller i sig. Är det inte då bättre att Linkan INTE spelar fem minuter var tionde match? För jag antar att Försäkringskassan "börjar om på noll" då?
Rätta mig om jag har fel.
Har för mig att jag läst att från och med en skada så betalar Försäkringskassan en del av lönen, och den ökas ju längre skadan håller i sig. Är det inte då bättre att Linkan INTE spelar fem minuter var tionde match? För jag antar att Försäkringskassan "börjar om på noll" då?
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Vet inte hur det funkar exakt i DIF hockey men vet hur det funkar i DIF fotboll i alla och det bör ju vara samma. Det dröjer tre månader innan du börjar få tillbaka på försäkringen och då tar försäkringen över fler och fler procent för varje månad som går.Kungen skrev:Hur funkar det här med försäkringspengar för en spelare?
Det är väl troligen inte EXAKT samma, beror väl på vilken försäkring man har, men bör ju vara ett liknande upplägg.
Expert.
Okej, tack. Det innebär att man "bör" lira Linkan när han väl är frisk alltså. Så vi kan inte "frigöra pengar" på så sätt, skit också.SirDIFalot skrev:Vet inte hur det funkar exakt i DIF hockey men vet hur det funkar i DIF fotboll i alla och det bör ju vara samma. Det dröjer tre månader innan du börjar få tillbaka på försäkringen och då tar försäkringen över fler och fler procent för varje månad som går.Kungen skrev:Hur funkar det här med försäkringspengar för en spelare?
Det är väl troligen inte EXAKT samma, beror väl på vilken försäkring man har, men bör ju vara ett liknande upplägg.
- SirDIFalot
Sv: Re: Skadetråden
Ljumskproblem enl. Djurgårdare på Twitter.SirDIFalot skrev:Kalus skadad också alltså.
Helt otroligt. Vet inte vad jag ska säga. Jag inser nu mer och mer att skadorna kommer förfölja oss ändå in i playoff och en eventuell kvalserie. Enda chansen till avancemang är om vi är skadefria och alla spelar på sin toppnivå. Vi är långt ifrån det nu.
Tror knappast det kommer krävas att samtliga spelar på toppen av sin förmåga, på pappret är vi knappast underdogs i en kvalserie. Tror det är viktigare att våra bärande spelare inte är skadade.Staten skrev:Helt otroligt. Vet inte vad jag ska säga. Jag inser nu mer och mer att skadorna kommer förfölja oss ändå in i playoff och en eventuell kvalserie. Enda chansen till avancemang är om vi är skadefria och alla spelar på sin toppnivå. Vi är långt ifrån det nu.
Losing all hope was freedom.
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Skadetråden
Man undrar om de är extra försiktiga om spelarna, d.v.s. hellre vilar än spelar, bara för att ha så mycket helt som möjligt när playoff startar.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Jävligt konstig strategi i så fall för det är inte säkert vi når playoff i den takten spelarna droppar av.minalman skrev:Man undrar om de är extra försiktiga om spelarna, d.v.s. hellre vilar än spelar, bara för att ha så mycket helt som möjligt när playoff startar.
- SirDIFalot
Tror snarare att det är tvärtom. Vi har så många skador att vi försöker hetsa tillbaka dom för tidigt och de drar upp samma skador. Verkar definitivt vara så i fallen Granath och Linkan i alla fall. Fimpens skada går ju inte att göra så mycket åt.Staten skrev:Jävligt konstig strategi i så fall för det är inte säkert vi når playoff i den takten spelarna droppar av.minalman skrev:Man undrar om de är extra försiktiga om spelarna, d.v.s. hellre vilar än spelar, bara för att ha så mycket helt som möjligt när playoff startar.
Expert.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Jag är skeptisk till att Linkan har en lårkaka, tror helt enkelt inte på det. Tror hans ljumskar krånglar mer eller mindre frekvent...
Fimpen gör nog sin sista säsong, den typen av skada han ådragit sig är gissningsvis riktigt tungt att spela hockey med.
Granath vet jag inte vad det är för fel med.
Fimpen gör nog sin sista säsong, den typen av skada han ådragit sig är gissningsvis riktigt tungt att spela hockey med.
Granath vet jag inte vad det är för fel med.