O fyfan kan inte ens tänka mig smärtan..Vipul skrev:Ajjjjjj!:O
Silly season 2008/09 - nyförvärv, förluster och lagbygget
-
- Remy Lebeau
Enligt Aftonbladet kan Andreas Johansson vara nära Brynäs. Han har tydligen pratat med Dackell och Brynäs ska tydligen vara hans favoritlag.
Tycker det känns lite som förra året, mycket snack och liten verkstad. Ssk signade nyligen Hyvönen som kommer bidra med en hel del poäng. Återstår att se vad vi svarar med. Ekman, Hannula eller Ossi?
Tycker det känns lite som förra året, mycket snack och liten verkstad. Ssk signade nyligen Hyvönen som kommer bidra med en hel del poäng. Återstår att se vad vi svarar med. Ekman, Hannula eller Ossi?
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
- Emil Svelander
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Troligtvis svarar vi med Tim Eriksson och, i vanlig ordning, med en spelare som gjort många poäng i Allsvenskan, som vanligt.Remy Lebeau skrev:Enligt Aftonbladet kan Andreas Johansson vara nära Brynäs. Han har tydligen pratat med Dackell och Brynäs ska tydligen vara hans favoritlag.
-
Kan inte vara helt omöjligt att få hem Lars Jonsson från Philly.
"- Det viktigaste för honom när det gäller klubbvalet är den roll han kommer att få. Han behöver få spela sin typ av offensiv hockey, och han behöver ha en viktig roll i laget, säger agenten Mika Rautakallio till Gävle Nyhetsbyrå."
Borde inte vara helt omöjligt att ge honom en offensiv roll i denna backbesättning.
"- Det viktigaste för honom när det gäller klubbvalet är den roll han kommer att få. Han behöver få spela sin typ av offensiv hockey, och han behöver ha en viktig roll i laget, säger agenten Mika Rautakallio till Gävle Nyhetsbyrå."
Borde inte vara helt omöjligt att ge honom en offensiv roll i denna backbesättning.

- DIF_Soldier
Nej, det borde det inte, men problemet är att Djurgårdens primära mål är Daniel Tjärnqvist, det är jag nästan säker på, och drar han ut på tiden med sitt beslut så är Lars förlorad.Therocket1 skrev:Kan inte vara helt omöjligt att få hem Lars Jonsson från Philly.
Enda chansen vi har är om vi visar intresse för Lars direkt, men då minskar såklart chanserna med Tjärna. Det hela handlar om prioritering.
Säg den glädje som varar
-
Vi får inte deppa för mycket. Jacob Josefsson gjorde idag fyra mål i U18 mot Vitryssland. Inte mycket av värdemätare, men riktigt kul iallafall. Henrik E fick sannolikt som vanligt slita hårt i PP, men lyckades trots det med att anteckna sig för någon passningspoäng i protokollet.Örebroarn skrev:När DIF storsatsar nuförtiden hämtar vi en poängkung ifrån division 2. Hoppas att det kommer in en klassspelare snart. Men kanske har DIF något klart med någon som fortfarande spelar?
I U19 spelar Calle G och Alexander Deilert. Den senare blir sannolikt nionde back och bör lånas ut nästa år så att han har chansen att ta en plats i JVM 2009.
Östgöten skrev:Vi får inte deppa för mycket. Jacob Josefsson gjorde idag fyra mål i U18 mot Vitryssland. Inte mycket av värdemätare, men riktigt kul iallafall. Henrik E fick sannolikt som vanligt slita hårt i PP, men lyckades trots det med att anteckna sig för någon passningspoäng i protokollet.Örebroarn skrev:När DIF storsatsar nuförtiden hämtar vi en poängkung ifrån division 2. Hoppas att det kommer in en klassspelare snart. Men kanske har DIF något klart med någon som fortfarande spelar?
I U19 spelar Calle G och Alexander Deilert. Den senare blir sannolikt nionde back och bör lånas ut nästa år så att han har chansen att ta en plats i JVM 2009.
Det beror på vad det blir för spelare ibland kan det vara bättre med en spelare ifrån lägre divisioner än en mätt s.k klassspelare.
Jag menar, ta Andreas Johansson som exempel, visst det är en bra spelare, en äldre spelare som inte har så många år kvar och som jag antar inte är helt gratis. Frågan är då om han är värd sina pengar? Inte enligt mig då han är på tok för skadebenägen, kan det då bli så att vi kan få TVÅ spelare istället för Johansson, isf köper jag det.
- DIF_Soldier
Sådär får vi inte tänka - det är livsfarligt. Har vi den misnta chans på Johnasson skall vi ta den, klasspelare intresserade av att lira i DIF växer inte på träd. Vi har inte lyxen att välja mellan ex. Hannula och Johansson, och att avvakta och se om nåt bättre altenativ dyker upp är väldigt oklokt i vårt läge.Caveman skrev: Jag menar, ta Andreas Johansson som exempel, visst det är en bra spelare, en äldre spelare som inte har så många år kvar och som jag antar inte är helt gratis. Frågan är då om han är värd sina pengar? Inte enligt mig då han är på tok för skadebenägen, kan det då bli så att vi kan få TVÅ spelare istället för Johansson, isf köper jag det.
Säg den glädje som varar
Det där vet du väldigt lite om (jag med), DIF kan välja vem de är intresserade av, skulle det vara så att DIF har chans på Hannula så lägg all kraft på det istället för Johansson. Klassspelare som kostar pengar och sedan går skadad kan bli dyrt och i sanningens namn så är Johansson väldigt skadebenägen. Ingen har sagt att DIF ska avvakta det är sunt förnuft som gäller.DIF_Soldier skrev:Sådär får vi inte tänka - det är livsfarligt. Har vi den misnta chans på Johnasson skall vi ta den, klasspelare intresserade av att lira i DIF växer inte på träd. Vi har inte lyxen att välja mellan ex. Hannula och Johansson, och att avvakta och se om nåt bättre altenativ dyker upp är väldigt oklokt i vårt läge.Caveman skrev: Jag menar, ta Andreas Johansson som exempel, visst det är en bra spelare, en äldre spelare som inte har så många år kvar och som jag antar inte är helt gratis. Frågan är då om han är värd sina pengar? Inte enligt mig då han är på tok för skadebenägen, kan det då bli så att vi kan få TVÅ spelare istället för Johansson, isf köper jag det.
-
Är det en trovärdig källa eller är det någon grannes kompis flickvän som har hört det på krogen klockan tre på nattenPepp91 skrev:Troligtvis dröjer det till efter VM innan en spelare för första (1:a) kedjan presenteras, men inom 2 veckor kommer det vara en ny spelare klar för Djurgården. Man har redan kommit en bit påväg, men det finns vissa oros moment som stör förhandlingarna fortfarande.

100% DJURGÅRDSJ***L
Dick kanske sa de på krogenJockmaniac skrev:Är det en trovärdig källa eller är det någon grannes kompis flickvän som har hört det på krogen klockan tre på nattenPepp91 skrev:Troligtvis dröjer det till efter VM innan en spelare för första (1:a) kedjan presenteras, men inom 2 veckor kommer det vara en ny spelare klar för Djurgården. Man har redan kommit en bit påväg, men det finns vissa oros moment som stör förhandlingarna fortfarande.

Alltid oavsett - förevigt Djurgården.