Säsongen 21/22

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Magnutz
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 21/22

Inlägg av Magnutz »

supreme skrev: 2021-12-07 12:38:36
Magnutz skrev: 2021-12-07 12:29:56
supreme skrev: 2021-12-07 12:09:10
Frankie skrev: 2021-12-07 11:59:22
m0ng00se skrev: 2021-12-07 10:30:48 https://www.svt.se/sport/ishockey/videl ... bli-utkopt

känns som hårklyverier i ordformuleringar. DIF går ut med att han begärt att bli utköpt medans Videll eg inte vill men ser det som sin enda utväg och därav har han inte "begärt" att bli utköpt.

suck!

kan inte båda parter bara gå ut gemensamt med vad som hänt och vad som kommer hända nu och sen ta varandra i hand å gå vidare. Diskutera via media är ju sällan bra

Det enda "positiva" med den här såpan är att den kommer nu och inte å vår när vi ska spela play out. Då kanske det hinner läggas åt handlingarna och truppen skulle kunna komma in i nån sorts harmoni inför de viktigaste matcherna den här säsongen

Samma "Damage Control" i ren Bagdad-Bob stil som när det basunerades ut att "Hank hade tackat nej till kontraktsförslaget".
Jag är ruskigt nyfiken på hur det kontraktsförslaget egentligen såg ut...
Det var så pass jävla illa att Hank inte kunde acceptera det. Ingen särskild roll. Ingen skälig lön. Ett avtal framtaget för att tvinga honom att lämna. Hade avtalet varit okej hade Hank aldrig lämnat.

Bara tanken att sätta sig ner med DIF-DNA-Hank och avtalshåna honom får mig att bli illamående. Historielösa vrak som inte fattar. Hank spelar bra hockey i Finland nu. Fri från oket.
Har för mig att Högström också kritiserade hanteringen av Hank, så även internt fanns det ett missnöje med hur det sköttes.
Så var det och det var flera Djurgårdare som reagerade över detta. Det var ett yxhugg rakt ner i vår förenings hjärta av en kraft som inte räknar med DIF-karaktär och DNA som jag nog aldrig kommer att förlåta.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Blårand

Säsongen 21/22

Inlägg av Blårand »

Jag började ana oråd innan den första pucken var släppt.
En sportchef, en VD och en utvecklingschef som är power point på två ben.
Informationsavdelningen sparkas. In kommer konsulter med sitt säljsnack.
En orealistisk målbild.
Tränaren dyker upp först efter sommaren.

Sedan har det rullat på med långtidsskadade nyckelspelare, förluster från start, bleka och dyra stjärnor, bärande spelare i konflikt med ledningen, huvudtränare försvinner.

Allt ovan har lett till en allvarlig kris. Kontraktet är i fara. I stället för krishantering har vi fått handlingsförlamning.

Enda utvägen är att städa trappan uppifrån och samlas kring mottot att ”det är vi som ska rädda Djurgårn”
Användarvisningsbild
emilin

Säsongen 21/22

Inlägg av emilin »

Magnutz skrev: 2021-12-07 12:41:05
supreme skrev: 2021-12-07 12:38:36
Magnutz skrev: 2021-12-07 12:29:56
supreme skrev: 2021-12-07 12:09:10
Frankie skrev: 2021-12-07 11:59:22

Samma "Damage Control" i ren Bagdad-Bob stil som när det basunerades ut att "Hank hade tackat nej till kontraktsförslaget".
Jag är ruskigt nyfiken på hur det kontraktsförslaget egentligen såg ut...
Det var så pass jävla illa att Hank inte kunde acceptera det. Ingen särskild roll. Ingen skälig lön. Ett avtal framtaget för att tvinga honom att lämna. Hade avtalet varit okej hade Hank aldrig lämnat.

Bara tanken att sätta sig ner med DIF-DNA-Hank och avtalshåna honom får mig att bli illamående. Historielösa vrak som inte fattar. Hank spelar bra hockey i Finland nu. Fri från oket.
Har för mig att Högström också kritiserade hanteringen av Hank, så även internt fanns det ett missnöje med hur det sköttes.
Så var det och det var flera Djurgårdare som reagerade över detta. Det var ett yxhugg rakt ner i vår förenings hjärta av en kraft som inte räknar med DIF-karaktär och DNA som jag nog aldrig kommer att förlåta.
Håller med fullt ut, har fortfarande svårt att smälta det som skedde, men tyvärr är det bara en i raden av Djurgårdshjärtan man gjort sig av med.
Men Hank var den sista det gör det extra smärtsamt.
Knickedick

Säsongen 21/22

Inlägg av Knickedick »

Jag skriver inte här alls ofta, jag läser mest. Men i tider som dessa brinner jag som mest.
Jag är urbota trött på hur personer fått misshandla klubben i många år. Bra personer försvinner snabbt men vissa verkar bestå trots återkommande bevisad inkompetens.
Detta kan inte fortgå. Ingen är större än föreningen Djurgårdens IF, ingen är bättre än någon annan och om man tycker sig ha rätten till att hålla sina kärestor(supportrar och medlemmar) bakom dimridåer så leker man med elden Kharman och allt va fan man kan tänka sig. Framförallt så leker man med mina känslor för mitt livs kärlek och det tycker inte jag är OK.

Jag är egentligen inte mycket för att skriva mina åsikter på forum utan är mer för konkret handling. MEN jag behöver alla supportrars råd, för jag bryr mig inte bara om mig själv som vissa "Djurgårdare" tycks göra (inga namn nämnda) utan jag bryr mig om att få uppleva framgång tillsammans med mina Djurgårdsbröder och systrar.

Så min fråga till er alla är följande:

Vad vill ni? Vad kan vi göra?
Användarvisningsbild
Ohddan

Säsongen 21/22

Inlägg av Ohddan »

Man skulle ju va en fluga på väggen i difs lokaler de här dagarna så man kan kunde höra vad fan som försigår. Det vore ju extremt intressant att få veta hur snacket går där nu
nevyn

Säsongen 21/22

Inlägg av nevyn »

Baserat på Pehrssons svar i Hockeynews intervju verkar man fortfarande tro att allt är mest otur och småjusteringar som behövts. Att spelet varit uselt även de få matcher vi vunnit, med ett fåtal undantag, verkat vara okänt.

https://hockeynews.se/articles/22207/
BigJ

Säsongen 21/22

Inlägg av BigJ »

nevyn skrev: 2021-12-07 19:34:48 Baserat på Pehrssons svar i Hockeynews intervju verkar man fortfarande tro att allt är mest otur och småjusteringar som behövts. Att spelet varit uselt även de få matcher vi vunnit, med ett fåtal undantag, verkat vara okänt.

Ja det var verkligen bara svammel, lät precis som JE. Undrar om han såg senaste matchen?
Orszagh

Säsongen 21/22

Inlägg av Orszagh »

nevyn skrev: 2021-12-07 19:34:48 Baserat på Pehrssons svar i Hockeynews intervju verkar man fortfarande tro att allt är mest otur och småjusteringar som behövts. Att spelet varit uselt även de få matcher vi vunnit, med ett fåtal undantag, verkat vara okänt.

Fantastiskt hur mycket svammel Pehrsson kan förmedla och Hockeynews kan tillåta i en och samma artikel. Kokar över.
Användarvisningsbild
Jitenu
Säsongskort: Ja

Säsongen 21/22

Inlägg av Jitenu »

Han är ta mig fan Jocke junior.

VD kan inte sitta kvar heller. Totalsanering.
Per-Allan

Säsongen 21/22

Inlägg av Per-Allan »

Blårand skrev: 2021-12-07 14:57:27 Jag började ana oråd innan den första pucken var släppt.
En sportchef, en VD och en utvecklingschef som är power point på två ben.
Informationsavdelningen sparkas. In kommer konsulter med sitt säljsnack.
En orealistisk målbild.
Tränaren dyker upp först efter sommaren.

Sedan har det rullat på med långtidsskadade nyckelspelare, förluster från start, bleka och dyra stjärnor, bärande spelare i konflikt med ledningen, huvudtränare försvinner.

Allt ovan har lett till en allvarlig kris. Kontraktet är i fara. I stället för krishantering har vi fått handlingsförlamning.

Enda utvägen är att städa trappan uppifrån och samlas kring mottot att ”det är vi som ska rädda Djurgårn”
Tänker också i samma bana, en liten och oviktig sak var det stora svamlet om öltält på gamla SÖS inför matcherna.
Något som man förstod skulle vara orealistiskt men ändå basunerades ut med pompa och ståt.
Styrelsen: Mycket snack men liten verkstad.
Delägare, säsongskortsinnehavare, medlem. Följt DIF sedan div 1 norra och första säsongen i forna Elitserien.
Momentumet

Säsongen 21/22

Inlägg av Momentumet »

Orszagh skrev: 2021-12-07 20:37:53

Fantastiskt hur mycket svammel Pehrsson kan förmedla och Hockeynews kan tillåta i en och samma artikel. Kokar över.
Mycket oroväckande, självinsikten är noll hos de 3 små grisarna i ledningen.
Vad är det som så magiskt ska hända och föra oss framåt? Ska JE ut och vifta med något magiskt trollspö?

Halva serien är spelad och inget i spelet fungerar över tid i matcherna. Förändrar man inget radikalt kommer inget radikalt att förändras på isen heller.

Det är ju inte så att lagen precis ovanför oss i tabellen är nöjda med sina säsonger och kommer sitta lugnt i båten och invänta att vi får spelet att stämma och kan masa oss om i tabellen...
BigJ

Säsongen 21/22

Inlägg av BigJ »

Momentumet skrev: 2021-12-07 21:05:14
Orszagh skrev: 2021-12-07 20:37:53

Mycket oroväckande, självinsikten är noll hos de 3 små grisarna i ledningen.
Vad är det som så magiskt ska hända och föra oss framåt? Ska JE ut och vifta med något magiskt trollspö?

Halva serien är spelad och inget i spelet fungerar över tid i matcherna. Förändrar man inget radikalt kommer inget radikalt att förändras på isen heller.

Det är ju inte så att lagen precis ovanför oss i tabellen är nöjda med sina säsonger och kommer sitta lugnt i båten och invänta att vi får spelet att stämma och kan masa oss om i tabellen...
De "3 små grisarna" kommer ju inte avgå självmant, ingen av dem lär väl få nytt jobb inom hockeyn skulle jag tro så de lär bita sig fast. Styrelsen har väl en möjlighet att ev köpa ut dem men det lär bli dyrt och då styrelsen står bakom åtminstone JE så lär inget hända. Det är årsmöte eller ett extra föreningsmöte medlemmar kan få igenom något, ett extra föreningsmöte kan bara styrelsen eller revisor utlysa som jag ser det. Det är nog tyvärr bara inse att inget kommer att ske...
Flunk

Säsongen 21/22

Inlägg av Flunk »

Exile skrev: 2021-12-06 19:53:06 Hur fan klarade Videll 10 säsonger i KHL om han är så jävla lättkränkt?
Tror inte man har så mycket för att anmäla en rysk klubb för kränkning, men i övrigt är det lite KHL- fasoner. Betydligt vanligare där att spelare protesterar genom att vara "skadade" eller "sjuka". Vidrigt med Åberg. Kul med Hedström!
Användarvisningsbild
Daniel942

Säsongen 21/22

Inlägg av Daniel942 »

Wilbacher om Videll

DIF!
DIF SJÖSTAN
Medlem: Ja, ständig medlem

Säsongen 21/22

Inlägg av DIF SJÖSTAN »

Daniel942 skrev: 2021-12-07 23:13:33 Wilbacher om Videll

Om det här går till domstol vilket jag tror så är det ord mot ord.
Undrar om det fimns något som styrker
Skriv svar