Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
TheForsa
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av TheForsa »

pulverapa skrev:
TheForsa skrev:Vill se Brodin, Cehlin och Norman hos oss igen nästa säsong.
Massa spelare som var med och skickade ner oss i HA? Nej tack, räcker med Brodin.
Så du menar att om Leksand skulle åka ner i HA igen så är Sallinen inte heller något att ha?
Skärpning. Det är bara inse att när vi åkte ur så var det en katastrofalt urusuel sportchef vi hade och en tränare som prioriterade trav istället för presskonferenser och som bara stog med armarna i kors och såg på eländet. Själva laget var inte dåligt, vi var tippade som SM Finalister det året men tränarna var totalt omotiverade och Nilson som kapten fungerade inte för fem öre.

Sen Norman är han så dålig att han inte platsar hos oss när han spelar i Sveriges mest överlägsna lag för tillfället i en 3.e kedja?

Norman, Brodin och Cehlin är Djurgårdare och skulle vara en förstärkning på alla punkter om man ersätter Alvarez, Heinerö, Saviano eller Lundberg. No Doubt.
Puckey

Inlägg av Puckey »

På tal om allt och ingenting - firma Hultström, Sallinen och Cehlin inne på två av tre mål så långt idag.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Nu såg jag visserligen bara sista av matchen, men inte imponerade Sillen på mig i alla fall. Salinen däremot kändes som klass rakt igenom.
ciirree

Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägget

Inlägg av ciirree »

Kall-El skrev:Nu såg jag visserligen bara sista av matchen, men inte imponerade Sillen på mig i alla fall. Salinen däremot kändes som klass rakt igenom.
Varit en av deras bästa spelare sista matcherna i grundserien. Han blev gradvis bättre ju mer han spelade. Betydligt bättre än idag.
Håller med om Sallinen. Hoppas vi kan knyta an honom.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

Jag tror Sallinen skulle göra en del besvikna om han kom. Tror inte det skulle bli lika många poäng som i Leksand.

Skulle fortfarande gärna ta honom dock. Helst som andracenter då.
Expert.
Donkels

Inlägg av Donkels »

ciirree skrev:
Kall-El skrev:Nu såg jag visserligen bara sista av matchen, men inte imponerade Sillen på mig i alla fall. Salinen däremot kändes som klass rakt igenom.
Varit en av deras bästa spelare sista matcherna i grundserien. Han blev gradvis bättre ju mer han spelade. Betydligt bättre än idag.
Håller med om Sallinen. Hoppas vi kan knyta an honom.
Sallinen känns som han redan är halvvägs borta från Leksand och om inte Leksand har mer än detta i bagaget så ryker dom återigen jävligt skönt att man kan betrakta detta spektakel på avstånd
Highwind

Inlägg av Highwind »

Lite cyniskt.. Men..

En spelare som har starka klubbsympatier bör kunna övertygas att krita på billigare än vad han hade gjort i en annan klubb. Vilket skapar mer budgetutrymme för övrig spelartrupp. Mer kvalitet för pengarna.
Manijock

Inlägg av Manijock »

Såg nästan hela matchen och jag står fast, Cehlin är absolut inte bättre än Guter. Helt meningslös värvning om så skulle bli. Bara av nostalgiska skäl om man skulle överväga att plocka in honom. Minnas tillbaka till när han, Jacob Josefson och Tim Eriksson snurrade sönder hela Elitserien under finalåret.

Längtar till Brynäs säsong är slut så vi kan få se om det ligger någon sanning i Brodin-ryktet. Håller tummarna!
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Ros:
Det som krävs är att förstakedjorna kliver fram. Jag vill se mer av Jeffrey Taffe, Linköpings poängkung, som just nu förhandlar om nytt kontrakt med Linköping. Han vill ha en lön på närmare 300 000 kronor i månaden och vill man det så måste man prestera även i ett slutspel.
Kostar en Taffe "bara" 300k i månaden?
Expert.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

Tror många överskattar vad dessa bra importstjärnor tjänar. Tror definitivt han kan tjäna max 300.000 i månaden.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
bastis7

Inlägg av bastis7 »

Manijock skrev:Såg nästan hela matchen och jag står fast, Cehlin är absolut inte bättre än Guter. Helt meningslös värvning om så skulle bli. Bara av nostalgiska skäl om man skulle överväga att plocka in honom. Minnas tillbaka till när han, Jacob Josefson och Tim Eriksson snurrade sönder hela Elitserien under finalåret.

Längtar till Brynäs säsong är slut så vi kan få se om det ligger någon sanning i Brodin-ryktet. Håller tummarna!

Vi får ju hoppas att du inte bara går efter en match för att bedöma hur bra Sillen är annars är det ju pajas-varning.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Manijock skrev:Såg nästan hela matchen och jag står fast, Cehlin är absolut inte bättre än Guter. Helt meningslös värvning om så skulle bli. Bara av nostalgiska skäl om man skulle överväga att plocka in honom. Minnas tillbaka till när han, Jacob Josefson och Tim Eriksson snurrade sönder hela Elitserien under finalåret.

Jag skall så många matcher som möjligt i serien mellan MIF och LIF, men efter vad jag sett hittills känns Sillen inte het. Tror inte ens någon skulle snacka om killen om han inte spelat här förut. Just nu skulle jag betydligt hellre se att vi satsade på spelare som Lauritzen och Saviano.
Användarvisningsbild
Andspe

Inlägg av Andspe »

Kall-El skrev:

Jag skall så många matcher som möjligt i serien mellan MIF och LIF, men efter vad jag sett hittills känns Sillen inte het. Tror inte ens någon skulle snacka om killen om han inte spelat här förut. Just nu skulle jag betydligt hellre se att vi satsade på spelare som Lauritzen och Saviano.
Eller två nya helt andra namn
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
ciirree

Inlägg av ciirree »

Åh herre...
Användarvisningsbild
Farstakostym

Inlägg av Farstakostym »

SirDIFalot skrev:Ros:
Det som krävs är att förstakedjorna kliver fram. Jag vill se mer av Jeffrey Taffe, Linköpings poängkung, som just nu förhandlar om nytt kontrakt med Linköping. Han vill ha en lön på närmare 300 000 kronor i månaden och vill man det så måste man prestera även i ett slutspel.
Kostar en Taffe "bara" 300k i månaden?
Förstår ni nu varför jag gav mothugg när några trodde Fernholm satt på 250 000 och Deilert 150 000?
Låst