http://youtu.be/MH6frJvpUzsförevigtdjurgården skrev:Tycker Otto kan betala tillbaka sina pengar och dra dit pepparn växer.
Säsongen 2012/13, allt om truppen,kedjor,målvakter mm
Säsongen 2012/13, allt om truppen,kedjor,målvaker mm
Re: Säsongen 2012/13, allt om truppen,kedjor,målvaker mm
Vårat PP är ju bedrövligt, det om något var faktiskt en sak jag trodde skulle fungera riktigt bra med bl.a Linkan i truppen. Är det typ 13% vi ligger på nu?
Tänkte på detta med powerplay.. Helt ärligt så är vi urkassa i PP, känns som att Linkan inte får någonting uträttat och vi kan inte lägga all förhoppning på att han ska lösa det åt oss.
Igår såg jag hur Murray gång på gång får puckarna på mål, han sätter säkert 90% av skotten på mål och då skapas det målchanser. Min tanke var då att spela honom på första PP, han kan dra iväg direktskott och har ett stenhårt slagskott. Ställ upp Murray med klubban IN MOT MITTEN så han slipper stå med den fastklistrad i sargen. Ställ Jimpa/Hank framför mål och bara grisa, Använd någon som kan spela pucken mellan sig själv en pointguard och Murray, sen bara mata iväg slagskott. Murray ska fan vara inne 2 minuter varje PP och bara ösa mot mål.. Vilka som spelar utöver detta skiter jag blanka fan i.
Kom igen nu för i helvete DIF, detta håller.
Ber om ursäkt för ett inlägg som ser ut att vara skrivet av en femåring.
Igår såg jag hur Murray gång på gång får puckarna på mål, han sätter säkert 90% av skotten på mål och då skapas det målchanser. Min tanke var då att spela honom på första PP, han kan dra iväg direktskott och har ett stenhårt slagskott. Ställ upp Murray med klubban IN MOT MITTEN så han slipper stå med den fastklistrad i sargen. Ställ Jimpa/Hank framför mål och bara grisa, Använd någon som kan spela pucken mellan sig själv en pointguard och Murray, sen bara mata iväg slagskott. Murray ska fan vara inne 2 minuter varje PP och bara ösa mot mål.. Vilka som spelar utöver detta skiter jag blanka fan i.
Bra snack!Sjöwall skrev:Tänkte på detta med powerplay.. Helt ärligt så är vi urkassa i PP, känns som att Linkan inte får någonting uträttat och vi kan inte lägga all förhoppning på att han ska lösa det åt oss.
Vi är bara på besök i Allsvenskan och som den goda gäst vi är stannar vi inte längre än nödvändigt - Aggie_66
Bremberg - Johner - Landeskog
Ölvestad - Ottosson - Åberg
Sörensen - Eklund - T. Eriksson
Blomstrand - Holmqvist - Wennberg
Extra: Hank att slänga in när vi behöver energin.
Pettersson - Lidström
Murray - Gustafsson
Granath - Holm/Falk
Make it happen.
Ölvestad - Ottosson - Åberg
Sörensen - Eklund - T. Eriksson
Blomstrand - Holmqvist - Wennberg
Extra: Hank att slänga in när vi behöver energin.
Pettersson - Lidström
Murray - Gustafsson
Granath - Holm/Falk
Make it happen.
Henrik Eriksson är, också han, ett stort mysterium. Hyllad i Mora för sina tuffa tacklingar, härliga inställning och frejdiga spel. Totalt anonym, svag och feg i DIF. Kan det vara, som Tornberg varit inne på, så att Henrik ställer sig i kön bakom spelare som Fimpen och Ölvestad och inte känner att det är han själv som ska gå i bräschen?
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Kan nog ligga något i det. Noterat också att han spelar mer fysiskt borta än hemma.Mäklaren skrev:Henrik Eriksson är, också han, ett stort mysterium. Hyllad i Mora för sina tuffa tacklingar, härliga inställning och frejdiga spel. Totalt anonym, svag och feg i DIF. Kan det vara, som Tornberg varit inne på, så att Henrik ställer sig i kön bakom spelare som Fimpen och Ölvestad och inte känner att det är han själv som ska gå i bräschen?
Född till sportchef.
Du får nog maila det där till kansliet, så tränarna kanske läser det också om nu Challe har slut på fantasin och inte kan räkna ut att det där skulle vara värt att pröva själv.Sjöwall skrev:Tänkte på detta med powerplay.. Helt ärligt så är vi urkassa i PP, känns som att Linkan inte får någonting uträttat och vi kan inte lägga all förhoppning på att han ska lösa det åt oss.
Tack för allt Tellan. https://www.youtube.com/watch?v=VSYY4LB ... &index=109
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Jag tror absolut att det ligger något i det här resonemanget. ES-veteranerna väntar på att speedade juniorer ska ta för sig,nyförvärven litar på att veteranerna visar vägen och juniorerna känner respekt/beundran för nyförvärven. Sten,sax och påse liksom.android skrev:Kan nog ligga något i det. Noterat också att han spelar mer fysiskt borta än hemma.Mäklaren skrev:Henrik Eriksson är, också han, ett stort mysterium. Hyllad i Mora för sina tuffa tacklingar, härliga inställning och frejdiga spel. Totalt anonym, svag och feg i DIF. Kan det vara, som Tornberg varit inne på, så att Henrik ställer sig i kön bakom spelare som Fimpen och Ölvestad och inte känner att det är han själv som ska gå i bräschen?
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
- SirDIFalot
Han känns liksom lite blyg i DIF. Det var ju samma sak när han var här sista. Hade allt som krävdes men vågade liksom inte ta för sig i stora Djurgården med förebilder som Ölvestad och Fimpen i laget.android skrev:Kan nog ligga något i det. Noterat också att han spelar mer fysiskt borta än hemma.Mäklaren skrev:Henrik Eriksson är, också han, ett stort mysterium. Hyllad i Mora för sina tuffa tacklingar, härliga inställning och frejdiga spel. Totalt anonym, svag och feg i DIF. Kan det vara, som Tornberg varit inne på, så att Henrik ställer sig i kön bakom spelare som Fimpen och Ölvestad och inte känner att det är han själv som ska gå i bräschen?
Expert.
- minalman
Vår egen historia, läktarkultur och ikonstatus som hockeylag är en belastning för många.SirDIFalot skrev:Han känns liksom lite blyg i DIF. Det var ju samma sak när han var här sista. Hade allt som krävdes men vågade liksom inte ta för sig i stora Djurgården med förebilder som Ölvestad och Fimpen i laget.android skrev:Kan nog ligga något i det. Noterat också att han spelar mer fysiskt borta än hemma.Mäklaren skrev:Henrik Eriksson är, också han, ett stort mysterium. Hyllad i Mora för sina tuffa tacklingar, härliga inställning och frejdiga spel. Totalt anonym, svag och feg i DIF. Kan det vara, som Tornberg varit inne på, så att Henrik ställer sig i kön bakom spelare som Fimpen och Ölvestad och inte känner att det är han själv som ska gå i bräschen?
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
- -daniel-
Det är ju helt klart så att just frågan ni tar upp ovan är en del av det mentala problemet som märks så tydligt. Tycker Tornberg är klockren i den analysen.
Men saker som dessa måste man kunna prata om, ifall inte annat ta in en mental coach. Tror verkligen det hade hjälpt oss redan förra året om man hade tagit till med det.
Men saker som dessa måste man kunna prata om, ifall inte annat ta in en mental coach. Tror verkligen det hade hjälpt oss redan förra året om man hade tagit till med det.
- Lucky Luke
Var det fler som reagerade på de två lagens olika inställning under matchen? Karlskogaspelarna stod upp i båset och följde matchen med inlevelse i stort sett under hela matchen, medans våra killar satt ner och såg allmänt nedstämda ut. Ingen gnista som det verkade. Snarare helt paralyserade. Såg mer ut som man bara ville att matchen skulle vara över så man fick lämna Hovet. Jag tror mer och mer att man nu behöver få in en duktig mental coach innan det här laget hamnar i en total mental härdsmälta liknande den i slutet på förra säsongen.
Skrev det här igår kväll. Det var en sån markant i skillnad i attityd hos de två lagen spelare att det måste vara nån mental blockering som ligger bakom. "Vår egen historia, läktarkultur och ikonstatus som hockeylag är en belastning för många" Jag tror Minalman berör något väldigt viktigt här. Man pallar helt enkelt inte trycket. Man skall bara prestera. Punkt slut. Man är ju gud bevars mesta mästarna. Alla andra lag som möter DIF kan däremot gå ut med föresatsen att man har allt att vinna och inget att förlora. DIF däremot har bara allt att förlora. Ganska olika premisser faktiskt. Kan bli betungande för många.
Skrev det här igår kväll. Det var en sån markant i skillnad i attityd hos de två lagen spelare att det måste vara nån mental blockering som ligger bakom. "Vår egen historia, läktarkultur och ikonstatus som hockeylag är en belastning för många" Jag tror Minalman berör något väldigt viktigt här. Man pallar helt enkelt inte trycket. Man skall bara prestera. Punkt slut. Man är ju gud bevars mesta mästarna. Alla andra lag som möter DIF kan däremot gå ut med föresatsen att man har allt att vinna och inget att förlora. DIF däremot har bara allt att förlora. Ganska olika premisser faktiskt. Kan bli betungande för många.
- -daniel-
Ja, vi är många som varit inne på samma resonemang. Det känns framförallt som inte en kotte i DIF haft roligt på isen. Varken förra säsongen eller den här... har man inte roligt är det löjligt svårt att prestera. Bara att se till sig själv och sin arbetssituation; är man pressad hela tiden och "bara måste leverera" och ligga på topp så blir det oerhört tungt och slitsamt.
In med en mental coach. Ett bollplank som inte har någon slags förankring i klubben eller personliga relationer sen tidigare. Jag tror faktiskt det skulle kunna vara till stor hjälp för vissa.
Ifall dessa personer sen börjar ta för sig så kommer det finnas stor potential att resten hänger på.
In med en mental coach. Ett bollplank som inte har någon slags förankring i klubben eller personliga relationer sen tidigare. Jag tror faktiskt det skulle kunna vara till stor hjälp för vissa.
Ifall dessa personer sen börjar ta för sig så kommer det finnas stor potential att resten hänger på.
Vad var det då som gjorde att vi spelade så pass bra som vi gjorde säsongen 2009/2010? Vad i hela friden är det som har gått så fel?
Senast redigerad av Henke95 den 2012-10-04 16:01:19, redigerad totalt 1 gånger.
Victory is sweetest when you've known defeat.