Haha och du tänker rentav sätta Nisse Ekman på bänken till fördel för Zibanejad, Sörensen och Mitman. Hahaha.
Du tänker inte heller spela med Widing. Ska bli intressant om denna laguppställning får chansen. Juniorerna ramlar ju flera gånger i varje byte och ser rädda ut om lag som Timrå och Luleå. Hur ska de då vara i hockeyvärldens hetaste derby där det smäller i varje närkamp?
Missförstå mig rätt, jag älskar våra juniorer, men den enorma hypen kring dem som har utmynnat i ett hat mot de äldre spelarna, är ju bara löjlig. Ingen av Sörensen, Mitman eller Zibanejad kan göra samma jobb som Widing. Trots att han underpresterar något oerhört. Aldrig.
Ja, nu behöver inte alla tycka som du........
Jag har tidigare skrivit att jag inte har någon 1:a, 2:a, 3:de eller 4:de lina, dom som är hetast spelat mest. Ekman har mycket att bevisa, ska man gå efter hur han HAR spelat så ska han vara glad om han får speltid öht. Men är det så att han börjar att prestera som vi önskar, så ska han självklart få mer istid, den förtjänar man.
Ja, Kempe borde inte ingå i laget öht...... Han är svag i det mesta.......
Tyckte nyss att jag skrev att Kempe är duktig? Om fem år är han förmodligen en suverän Elitseriespelare.
Brodin är helt outstanding i landslaget mot Finland och blir dessutom matchens lirare. Kanske dags att han får ta ett större ansvar i Djurgården. Hans knappa tio minuters speltid per match i DIF börjar kännas lite löjligt.
kotten skrev:Brodin är helt outstanding i landslaget mot Finland och blir dessutom matchens lirare. Kanske dags att han får ta ett större ansvar i Djurgården. Hans knappa tio minuters speltid per match i DIF börjar kännas lite löjligt.
kotten skrev:Brodin är helt outstanding i landslaget mot Finland och blir dessutom matchens lirare. Kanske dags att han får ta ett större ansvar i Djurgården. Hans knappa tio minuters speltid per match i DIF börjar kännas lite löjligt.
Ja, jävlar vad bra han var. Om han kan vara bäst i landslaget måste han ju kunna vara bäst i DIF också kan man ju tycka.
Vilka spelartyper spelade han med? Det är nog intressant för Hardy/Montén/Johansson/... att reda ut. Ge Brodden lite roliga spelkompisar så kanske det blir liv i luckan!
Magnutz skrev:Vilka spelartyper spelade han med? Det är nog intressant för Hardy/Montén/Johansson/... att reda ut. Ge Brodden lite roliga spelkompisar så kanske det blir liv i luckan!
Mattias Sjögren, en teknisk och fysiskt duktig tvåvägsspelare, och Patrik Zackrisson, en väldigt bra center helt enkelt.
Tycker personligen att vi inte har någon av dessa två spelare, framför allt centern då..
Uppenbart att Brodin precis som antagligen också fallet är med Widing är att de behöver en rejäl center vid sin sida. Tekniska spelare har vi redan med tanke på spelare som Cehlin och Tim E. Det vi saknar är "klistret" som håller ihop det hela dvs centrarna.
Kall-El skrev:Uppenbart att Brodin precis som antagligen också fallet är med Widing är att de behöver en rejäl center vid sin sida. Tekniska spelare har vi redan med tanke på spelare som Cehlin och Tim E. Det vi saknar är "klistret" som håller ihop det hela dvs centrarna.
Precis! Där slog du huvet på spiken!
Ett inte helt okänt mysterium.. Vi ersatte centrar med forwards. Det verkar ha gått sådär. Förhoppningsvis löser det sig framöver. Hur? vet inte, men kanske kan de som agerar centrar nu göra det bättre. Kanske är det centrar istället för klassbackar som behövs.
Vänta nu lite. Tycker ni det var någon som helst skillnad på Brodin i landslaget och Brodin i DIF? Han spelar ju exakt samma spel som i Djurgården. Jobbar stenhårt och smäller på.
Wiken och dom hade inte sett honom slå sådana passningar förut. Kolla hans bakomryggenpass till kruger mot luleå (?).
Får han spela med kommer han bidra med mer av samma vara, inget snack.
Jag är ganska säker på att Mårts hade tagit ut Cehlin om han inte skulle spelat JVM, Mårts älskar Sillens sätt att spela. Det är en kille som hade kunnat göra succe i landslaget med en grym center bredvid sig.
Brodin klarar sig dock med vilken omgivning som helst.
Jag tycker till och med att han varit bättre i DIF. Nu fick han egentligen aldrig chansen att göra sina patenterade inbrytningar på mål (se MoDo).
Dock har jag velat ge Brodin mer istid hela säsongen. Frågan är bara vem man ska peta.
Man kan ju ställa upp laget efter detta
Första två kedjorna
Mall: Grovjobbare - Centeregenskaper (klassiska) - producerande
Jimmie - Otto - Mackan
Brodin - Kruger - Nisse
Tredje
Mall: Fart - Fart - Fart
Kempe - Norman - Cehlin
Dock vill jag ju inte splittra Kempe - Kruger - Cehlin. Kul att vi kan vaska om något otroligt för att förändra matchbilden. Tråkigt att vi knappt gör det.
android skrev:Vänta nu lite. Tycker ni det var någon som helst skillnad på Brodin i landslaget och Brodin i DIF? Han spelar ju exakt samma spel som i Djurgården. Jobbar stenhårt och smäller på.
Wiken och dom hade inte sett honom slå sådana passningar förut. Kolla hans bakomryggenpass till kruger mot luleå (?).
Jag är ganska säker på att Mårts hade tagit ut Cehlin om han inte skulle spelat JVM, Mårts älskar Sillens sätt att spela. Det är en kille som hade kunnat göra succe i landslaget med en grym center bredvid sig.
Jag tycker till och med att han varit bättre i DIF. Nu fick han egentligen aldrig chansen att göra sina patenterade inbrytningar på mål (se MoDo).
Dock har jag velat ge Brodin mer istid hela säsongen. Frågan är bara vem man ska peta.
Första två kedjorna
Jimmie - Otto - Mackan
Brodin - Kruger - Nisse
Tredje
Kempe - Norman - Cehlin
Dock vill jag ju inte splittra Kempe - Kruger - Cehlin. Kul att vi kan vaska om något otroligt för att förändra matchbilden. Tråkigt att vi knappt gör det.
Mårts gillar ju inte sillen... det såg du väl i junior landslaget det var ju samma där Brodin före cehlin.
android skrev:Vänta nu lite. Tycker ni det var någon som helst skillnad på Brodin i landslaget och Brodin i DIF? Han spelar ju exakt samma spel som i Djurgården. Jobbar stenhårt och smäller på.
Första två kedjorna
Jimmie - Otto - Mackan
Brodin - Kruger - Nisse
Tredje
Kempe - Norman - Cehlin
Mårts gillar ju inte sillen... det såg du väl i junior landslaget det var ju samma där Brodin före cehlin.
Widing behöver en bra center som levererar bra passningar. På vilket sätt ska Hannula hjälpa till med det, när han inte är en CENTER. Sen är Hannula en jävligt bra spelare men vi behöver inte fler forwards.