Ekman lär vi nog få se i DIF.......?Snazzi skrev:Du lyckades inte fiska till dig information om Ekman?Frasse skrev:Det skall in en back och fyra forwards innan nästa års trupp är spikad.
Detta enligt Jan Järlefeldt på bussen till Jönköping igår.
Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Låter oerhört konstigt att det bara ska in fyra forwards till innan den delen är spikad.
Då ska vi alltså bara ha 11 forwards och sedan fylla på med juniorer eller vadå?
Njae, det låter inte troligt.
Måste ju vara fyra NYA forwards efter att alla kontraktsförlängningar är klara. Annars verkar det minst sagt jävligt konstigt.
Förhoppningsvis är planen något i stil med följande på forwardsidan. Eller jag utgår snarare ifrån det. Annars börjar man undra vilka ambitioner som finns inför nästa säsong.
1. Jimmie Ölvestad, 12/13
2. Kristofer Ottosson, 10/11
3. Tim Eriksson, 11/12
4. Patrick Cehlin, 10/11
5. Daniel Brodin, 10/11
6. Marcus Krüger, 10/11
7. Christian Eklund, 10/11
8. Mathias Tjärnqvist, vill behålla
9. Marcus Nilson, vill behålla
10. Jacob Josefsson, vill behålla
11. Ersättare till Engqvist
12. Ersättare till M.Holmqvist
13. Ersättare till Danielsson
Plus en eller ett par nya juniorer som kommer upp och göra succé som vanligt.
Då ska vi alltså bara ha 11 forwards och sedan fylla på med juniorer eller vadå?
Njae, det låter inte troligt.
Måste ju vara fyra NYA forwards efter att alla kontraktsförlängningar är klara. Annars verkar det minst sagt jävligt konstigt.
Förhoppningsvis är planen något i stil med följande på forwardsidan. Eller jag utgår snarare ifrån det. Annars börjar man undra vilka ambitioner som finns inför nästa säsong.
3. Tim Eriksson, 11/12
4. Patrick Cehlin, 10/11
5. Daniel Brodin, 10/11
6. Marcus Krüger, 10/11
11. Ersättare till Engqvist
12. Ersättare till M.Holmqvist
13. Ersättare till Danielsson
Plus en eller ett par nya juniorer som kommer upp och göra succé som vanligt.

Älskar fan den här tråden. Finns det något bättre än att spekulera i lagbygget?
3. Tim Eriksson, 11/12
4. Patrick Cehlin, 10/11
5. Daniel Brodin, 10/11
6. Marcus Krüger, 10/11
11. Ersättare till Engqvist (Mattias Sjögren, rögle)
12. Ersättare till M.Holmqvist (Arvid Strömberg från juniorerna/John Norman från juniorerna)
13. Ersättare till Danielsson (Nils Ekman)
Kommer antagligen ta ett steg till i utvecklingen nästa säsong:
Cehlin
Brodin
Krüger
Josefson
Kan komma att vara bättre nästa säsong
Tim Eriksson
Tjärnqvist (pga skador och annat)
Förhoppningsvis är resten minst lika bra som i år.
Jimmie - Otto - Mackan
Krüger - Sjögren - Ekman
Tim - Josefson - Tjärnqvist
Cehlin - Eklund/Norman - Brodin/ annan junior.
Angående Sjögren. En spelare som är lik Ante. Tyvärr håller han ju inte då han är icke stockholmare eller fostrad i DIF. Skulle ändå kunna tänka mig honom här.
Alternativet är ju att flytta upp Jacob, sätta in Norman i tredje och lire fimpen i fjärde. Men jag vet inte om Norman klarar det just nu?
Det här laget blir lätt topp 5 nästa säsong i alla fall, visserligen beroende på hur back och målvaktssidan kommer att se ut, men forwardsmässigt topp 5.
3. Tim Eriksson, 11/12
4. Patrick Cehlin, 10/11
5. Daniel Brodin, 10/11
6. Marcus Krüger, 10/11
12. Ersättare till M.Holmqvist (Arvid Strömberg från juniorerna/John Norman från juniorerna)
Cehlin
Brodin
Krüger
Josefson
Tim Eriksson
Jimmie - Otto - Mackan
Krüger - Sjögren - Ekman
Angående Sjögren. En spelare som är lik Ante. Tyvärr håller han ju inte då han är icke stockholmare eller fostrad i DIF. Skulle ändå kunna tänka mig honom här.
Alternativet är ju att flytta upp Jacob, sätta in Norman i tredje och lire fimpen i fjärde. Men jag vet inte om Norman klarar det just nu?
Det här laget blir lätt topp 5 nästa säsong i alla fall, visserligen beroende på hur back och målvaktssidan kommer att se ut, men forwardsmässigt topp 5.
Född till sportchef.
Flytta upp Niklas Falk som center och värva Johan Åkerman på hans backplats! Stockholmare dessutom 

- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Han sa att han inte ville flytta hem. Dessutom aikare. 37 år gammal... skulle föredra Kronwall JR eller Tjärnqvist.DIFDIF skrev:Flytta upp Niklas Falk som center och värva Johan Åkerman på hans backplats! Stockholmare dessutom
Expert.
Ja, visst är det underbart med Silly Season. Om man tittar på de spelarna som eventuellt lämnar och jämför med potentiella ersättare:android skrev:Älskar fan den här tråden. Finns det något bättre än att spekulera i lagbygget?
3. Tim Eriksson, 11/12
4. Patrick Cehlin, 10/11
5. Daniel Brodin, 10/11
6. Marcus Krüger, 10/11
Cehlin
Brodin
Krüger
Josefson
Tim Eriksson
Jimmie - Otto - Mackan
Krüger - Sjögren - Ekman
Timmy Pettersson UT - Daniel Tjärnqvist IN
Även om Timmy är en grovt underskattad spelare så skulle detta innebära ett klart plus. Ganska lika spelartyper. Två bra tvåvägsbackar där iaf jag tycker att Tjärna är lite bättre på det mesta än Timmy.
Nicklas Danielsson, UT - Nils Ekman, IN
Gillar Nicke men givetvis skulle detta vara ett gigantiskt plus. Nisse är en klasspelare ut i fingerspetsarna.
Andreas Engqvist, UT - Mike Zigomanis, IN
Då Ziggy egentligen bara var en ersättare till Tjärnqvist så kan man se han som ett nyförvärv isf. Just i detta "bytet" känns det som att vi tappar lite även om Zigomanis knappast lär vara sämre än i år om han skulle få vara med från start.
Michael Holmqvist, UT - Mathias Månsson, IN
Förmodligen ingen som samtycker men jag gillar faktiskt Månsson. En tung aggressiv spelartyp som dessutom gör en del poäng. Tror absolut inte att han skulle göra bort sig i DIF-tröjan. StorHonken har väl inte gjort många glada så detta skulle nog innebära ett plus.
Rent spontant känns det ju rent ekonomiskt som betydligt dyrare ersättare än dom som lämnar. Och med tanke på att Engström sa att spelarbudgeten inte kommer höjas till nästa säsong så kanske det inte är genomförbart. Men som sagt, det är härligt att spekulera.

Jag vill verkligen inte ha mathias månsson i truppen. Nicke D hellre alla dagar i veckan.
Enligt Thomas Ros så ser de ut som att Niklas Nordgren stannar i schweiz...
Enligt Thomas Ros så ser de ut som att Niklas Nordgren stannar i schweiz...
Vi MÅSTE göra oss av med Printz. Han gör max 5 bra matcher/säsong. Har sett nog av honom nu, började klaga på honom redan för två säsongen sedan. Trots sin storlek och tyngd förlorar han varenda puck i sargerna. Han är en av dom segaste i Elitserien, dålig spelförståelse, ingen teknik alls. Förstår inte hur man vill skriva nytt kontrakt med honom.
Not a shred of evidence exists in favor of the idea that life is serious.
Herregud vilka brutalt efterblivna människor det finns i världen.Rirre skrev:Vi MÅSTE göra oss av med Printz. Han gör max 5 bra matcher/säsong. Har sett nog av honom nu, började klaga på honom redan för två säsongen sedan. Trots sin storlek och tyngd förlorar han varenda puck i sargerna. Han är en av dom segaste i Elitserien, dålig spelförståelse, ingen teknik alls. Förstår inte hur man vill skriva nytt kontrakt med honom.
Förlängningen med Andreas Holmqvist blir mer och mer obegriplig för varje match som går... karln har inte haft ett rätt under hela slutspelet.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Förlåt. Kan du upplysa mig om hans styrkor? För att vara så stor och tung så är han hopplöst svag i sargduellerna. Jag vet att man måste ha stora, tunga, defensiva backar men han måste göra sitt jobb bättre.jensa85 skrev:
Herregud vilka brutalt efterblivna människor det finns i världen.
Jag står för den åsikten. Nåväl. Ziggy ser riktigt bra ut och förtjänar en förlängning, även Tjärna. Jag gillar Danielsson men vill se mycket mer av honom.
Senast redigerad av Rirre den 2010-04-19 22:55:58, redigerad totalt 1 gånger.
In Hardy we trust, om han vill ha honom så har han säkert sina anledningar.Rirre skrev:Förlåt. Kan du upplysa mig om hans styrkor? För att vara så stor och tung så är han hopplöst svag i sargduellerna.jensa85 skrev:
Herregud vilka brutalt efterblivna människor det finns i världen.
Som tidagare nämndes, spelar man under HARDY så har man något som laget behöver. Att såga Printz går att göra, men fine, Cehlin tog hans hemjobb och isf ska både Wesslan och Kyle sågas för deras insatser vid målet. Printz har varit och förblir en av våra kungar i slutspelet. Sen alla medgångare, ge upp erat förbannade gnäll på Printz, gnäll på de som ska ha det. VÅRA RUTINERADE har vikt ner sig och inga andra!!!
Helt klart. Det är långt ifrån över än, men ett par spelare behöver höja sig ett snäpp.sthlm1891 skrev:
In Hardy we trust, om han vill ha honom så har han säkert sina anledningar.
Nu baserar jag inte mitt gnäll på Printz av just denna incidenten utan det var mest detta som fick det att rinna över för mig. Håller dock med att dom rutinerade vikt ner sig, vart har Ottosson varit? Man ser ju att Nilson, Ölvestad vill så mycket men får inte något uträttat, kanske dags att möblera om i den kedjan om det inte stämmer efter nån period i Final 4? Vill se mer av Danielsson också, gillar honom skarpt men har varit lite osynlig i finalserien.henka83 skrev:Som tidagare nämndes, spelar man under HARDY så har man något som laget behöver. Att såga Printz går att göra, men fine, Cehlin tog hans hemjobb och isf ska både Wesslan och Kyle sågas för deras insatser vid målet. Printz har varit och förblir en av våra kungar i slutspelet. Sen alla medgångare, ge upp erat förbannade gnäll på Printz, gnäll på de som ska ha det. VÅRA RUTINERADE har vikt ner sig och inga andra!!!