Finns ju alltid en kravbild att skruva upp.daaviid skrev: ↑2024-11-03 16:13:21Vi mötte skräplag förra säsongen också och lyckades förlora matcher mot dessa. Nu gör iaf laget tillräckligt för att vinna skräpmatcher. Jag skiter fullständigt hur tre poäng fixas så länge dom trillar in på kontot. Förstår att motivationen tryter i dessa matcher jämfört med matcher mot topplagen.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2024-11-03 16:10:26Vi låg väl sist förra året denna tid, typ…..daaviid skrev: ↑2024-11-03 16:00:30Och så jämför du den här matchen mot en liknande match förra säsongen? Då lyckades vi hitta vägar att förlora eller tappa poäng. Nu är inte matchen slut, men jag tror nog att det fixas tre pinnar idag.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2024-11-03 15:57:22Samtidigt, vårt lag är väl ca 10 ggr dyrare, om inte mer.
Med rätt attityd ska det inte se ut såhär.
Men vi verkar inte vilja upp till SHL tillräckligt mycket. Vi småmyser i Allsvenskan så länge.
Och så trycker vi på den magiska slutspelsknappen……om ett par månader.
Inte mycket till måttstock för ett lag med en av seriens överlägset högsta budget….
Vi möter ett gäng division ett killar. Hade vi haft i närheten samma inställning hade detta varit över. Istället tar de över i andraperioden.
Vi gör match av detta helt på egen hand.
Saknas ödmjukhet även i årets lag.
Mest fart i laget har en snart 41 årig gubbe. Det säger en del.
HA 24/25 Djurgårdens IF - Vimmerby 3/11
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
- diftobbe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Jag är underhållen. Grewe bjuder på lite kurr. Ett par snygga mål och 3p. Sen kunde man suttit i baren hela andra utan att ha missat något men vafan. Jag är en ganska enkel man.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Easy win, kass andra perre, vi vinner skitmatcherna i år och det tar jag med mig!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
- Jim Morrison
Inte den roligaste matchen man sett men tre poäng är tre poäng.
9/9 möjliga inför uppehållet. Viktigt och bra grund för fortsättningen.
9/9 möjliga inför uppehållet. Viktigt och bra grund för fortsättningen.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- diftobbe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Bara två insläppta mål och full pott mot Smålandsgängen. Det trodde jag inte, hade aldrig hänt förra säsongen.
Spela fult
Nu får vi bara hoppas att Nybro & Västerås vinner sina matcher med.
Precis, det är detta som är grejen i år. Senaste 5 åren i rad hade vi ALDRIG löst ut det, nu hittar vi sätt att (ganska enkelt) vinna dessa skitmatcher som brukade bli torsk på ÖT elr liknande.diftobbe89 skrev: ↑2024-11-03 16:27:43Bara två insläppta mål och full pott mot Smålandsgängen. Det trodde jag inte, hade aldrig hänt förra säsongen.
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Stabil seger igen, bara andra perioden som va totalt kaos när vi gick ner oss 2 nivåer och slarvade i uppspelet. väldigt nöjd med 3st raka 3poängare
En bra period, en usel och en njaaa.... Men vafan, återigen tre poäng med mersmak. Finns en trygghet i det här laget. Hävelid spelar lugnt och fint. Tre riktigt bra enheter på plats. Krügers, Rensfeldts och Costmars är gjutna. När Dick, Klasen och Kelleher är tillbaka så är det för mig självskrivet nu att det är Weigel som ska bort. Totalt menlös! Grewe ska inte bort från sin kedja och Hampus Larsson är viktig. Ta en fjärde enhet med Axelsson - Eriksson - Klasen. Kelleher som extra joker som ska spela vartannat varv.
Vet inte om jag håller med om Weigel. Vi har faktiskt på riktigt ett lyxproblem på forwardssidan.Manijock skrev: ↑2024-11-03 17:10:08 En bra period, en usel och en njaaa.... Men vafan, återigen tre poäng med mersmak. Finns en trygghet i det här laget. Hävelid spelar lugnt och fint. Tre riktigt bra enheter på plats. Krügers, Rensfeldts och Costmars är gjutna. När Dick, Klasen och Kelleher är tillbaka så är det för mig självskrivet nu att det är Weigel som ska bort. Totalt menlös! Grewe ska inte bort från sin kedja och Hampus Larsson är viktig. Ta en fjärde enhet med Axelsson - Eriksson - Klasen. Kelleher som extra joker som ska spela vartannat varv.
Kan hålla med om Kelleher men det finns ju inte en chans att man sätter honom som extraspelare. Tyvärr.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
DIF tre poäng.
Karlskoga noll poäng.
Tre poäng till serieledning, mycket bra. Nu hoppas jag vi har det bästa framför oss. Försvarsspelet fungerar bra men offensivt måste vi upp flera snäpp.
Karlskoga noll poäng.
Tre poäng till serieledning, mycket bra. Nu hoppas jag vi har det bästa framför oss. Försvarsspelet fungerar bra men offensivt måste vi upp flera snäpp.
Avskaffa tre mot tre.
Crazy-Talk. Iaf vid den här tidpunkten för ett år sedan.Mattias_87 skrev: ↑2024-11-03 18:54:05 Försvarsspelet fungerar bra men offensivt måste vi upp flera snäpp.
Och då har vi Klasen och Dick vid sidan av.Praetori skrev: ↑2024-11-03 19:08:27Crazy-Talk. Iaf vid den här tidpunkten för ett år sedan.Mattias_87 skrev: ↑2024-11-03 18:54:05 Försvarsspelet fungerar bra men offensivt måste vi upp flera snäpp.
Gissar att vi skulle kunna köra:
Thore Costmar Larsson
Fimp Kruger Blomgren
Dick Weigel Kelleher
Grewe Rensfeldt Klasen
Brodin jobbar och sliter men lyckas inte med mycket. Synd! Han blir extraspelare om alla övriga är tillgängliga.
Linus Eriksson får vänta på sin tur. Inte övertygat som vinge. Närmast att peta Grewe i så fall men är ju en helt annan spelartyp.