Kändes som lite mer "fria tyglar" idag. Under vissa ledarskap kan man ju känna en rädsla för att göra fel vilket gör att man tänker för mycket och spänner sig och inte vill delta av rädsla av vara den som får skuld. Jag säger inte att det varit så men jag tycker att jag ser en lite större glädje/avslappning idag.
Sen skrev jag efter förra matchen att "när vi väl har marginalerna med oss så vinner vi med 30-1" Kanske var det lite så idag att vi hade studsarna med oss. Mer än att vi spelade en bättre hockey.
Jag hoppas att de bästa skridskoåkarna får mer speltid under Garpen då jag känner att tempot är den stora nyckeln i den här serien.
Vill se mer av Blomgren och Forsberg dock i destruktiva roller... Öhgren och W.Nilsson bör uppmuntras att fortsätta spela fysiskt. Jag hoppas verkligen att vi sätter en prägel i energispel och att den spelartypen och de som tar de rollerna inser hur viktiga de är för laget och att övriga i laget också inser hur viktiga de spelarna är oavsett om man är Junior, f.d-Nhlspelare eller inte.... De spelarna bör vara de första att credas/hyllas
HA 22/23: Djurgårdens IF - Mora 29/11
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Jimmy Peterson
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
- Kontakt:
HA 22/23: Djurgårdens IF - Mora 29/11
Lustigt hur olika man kan tycka. Berglund tycker jag gjorde en bättre match idag, bortsett från utvisningarna. Fick mer fart på pucken i anfallszonen istället för att fastna vid sargen där han alltid tappar pucken.
Falk tycker jag också gör ett fint jobb i box play. Han har två spelare att ta ansvar för där och gör det föredömligt. Synd dock med reduceringsmålet, men det kan inte han lastas för. Falk spelade ju faktiskt i vårt box play i början av säsongen när det var extremt tätt, så jag uppskattar att han är inne där igen.
I övrigt är insatsen mer rejäl idag. Grundspelet är det som sagt ingen skillnad på, men går man på 100 procent blir det bättre än 90 procent. Vi har lika många tacklingar som mot Västerås, men tycker vi väljer rätt lägen att tackla idag. Våra omställningar är också snabbare. Små detaljer som känns bättre. Och framförallt, visst såg spelarna lite mer avslappnade ut? Om det håller i sig när vi har ny HC på plats kan vi inte veta, men jag såg ett fall framåt och det faktiskt i befintligt spelsystem. Återstår att se om vi även kan tighta till försvaret ytterligare med nya idéer från Garpen, så att vi inte har lika många skott emot oss i skottsektorn.
Edit: Inte att förglömma John Normans mål. Hockeygodis! Pucken skulle bara in, underbart att se.
Falk tycker jag också gör ett fint jobb i box play. Han har två spelare att ta ansvar för där och gör det föredömligt. Synd dock med reduceringsmålet, men det kan inte han lastas för. Falk spelade ju faktiskt i vårt box play i början av säsongen när det var extremt tätt, så jag uppskattar att han är inne där igen.
I övrigt är insatsen mer rejäl idag. Grundspelet är det som sagt ingen skillnad på, men går man på 100 procent blir det bättre än 90 procent. Vi har lika många tacklingar som mot Västerås, men tycker vi väljer rätt lägen att tackla idag. Våra omställningar är också snabbare. Små detaljer som känns bättre. Och framförallt, visst såg spelarna lite mer avslappnade ut? Om det håller i sig när vi har ny HC på plats kan vi inte veta, men jag såg ett fall framåt och det faktiskt i befintligt spelsystem. Återstår att se om vi även kan tighta till försvaret ytterligare med nya idéer från Garpen, så att vi inte har lika många skott emot oss i skottsektorn.
Edit: Inte att förglömma John Normans mål. Hockeygodis! Pucken skulle bara in, underbart att se.