Verkligen, Berget tog hand om pucken åt honom med. =)
SHL 21/22: Rögle - Djurgårdens IF 30/10
Jag skyller absolut inte på ekonomin. Mitt svar var bara i relation till att de ekonomiska förutsättningarna. Utan SHL-pengen så har vi "förutsättningar" för HA som bäst.BigJ skrev: ↑2021-10-30 15:09:43Men sluta skyll på ekonomin, vi har varit topplag med samma förutsättningar, skillnaden är att JE nu har alltför mycket att säga till om sedan Tjomme försvann.Praetori skrev: ↑2021-10-30 15:02:00Det är för att vi snålat och snålat och sparat och sparat på det mesta. Åker tåg istället för flyger, dragit ner på fasta utgifter (personal) osv. Inte för att vi har ekonomiska förutsättningar inom Stockholm.BigJ skrev: ↑2021-10-30 14:53:36Fel, vi har långt ifrån sämsta ekonomin. gissningsvis runt 8-10 i denna serie. Se3 på Oskarshamn t.ex., betydligt sämre ekonomi men har fått ihop ett bra lag och en bra tränare. Allt går tillbaks till JE.Jim Morrison skrev: ↑2021-10-30 14:46:26 Jag tror den bistra verkligheten är att vår ekonomiska kostym gör sig bättre i HockeyAllsvenskan nu för tiden. Vi är bortsprungna av konkurrenter ute på landet där deras lag samt hockey är det enda som betyder något och man kan pumpa in pengar.
I Stockholm måste du plussa på för spelaren behöver boende som kostar miljoner medan det i Oskarshamn är ett icke-problem.
Att det ens finns ett Stockholmslag i SHL kan vi tacka våra övriga föreningar i länet för som år efter år matat fram spelare (samt flax och TV-pengen).
Senast redigerad av Praetori den 2021-10-30 15:15:49, redigerad totalt 2 gång.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
- Jim Morrison
Jag hade hellre haft kvar Tjomme än Jocke. Tror han ser hockey mycket bättre. Men det är ett lustigt hur hatad Tjomme var när han var här. Allt hans snack om corsi och hur vi byggde vårt spel efter skicklighet. Gick ju rätt bra, eller hur? Som det gör för Leksand nu med samma spelsätt.BigJ skrev: ↑2021-10-30 15:09:43Men sluta skyll på ekonomin, vi har varit topplag med samma förutsättningar, skillnaden är att JE nu har alltför mycket att säga till om sedan Tjomme försvann.Praetori skrev: ↑2021-10-30 15:02:00Det är för att vi snålat och snålat och sparat och sparat på det mesta. Åker tåg istället för flyger, dragit ner på fasta utgifter (personal) osv. Inte för att vi har ekonomiska förutsättningar inom Stockholm.BigJ skrev: ↑2021-10-30 14:53:36Fel, vi har långt ifrån sämsta ekonomin. gissningsvis runt 8-10 i denna serie. Se3 på Oskarshamn t.ex., betydligt sämre ekonomi men har fått ihop ett bra lag och en bra tränare. Allt går tillbaks till JE.Jim Morrison skrev: ↑2021-10-30 14:46:26 Jag tror den bistra verkligheten är att vår ekonomiska kostym gör sig bättre i HockeyAllsvenskan nu för tiden. Vi är bortsprungna av konkurrenter ute på landet där deras lag samt hockey är det enda som betyder något och man kan pumpa in pengar.
I Stockholm måste du plussa på för spelaren behöver boende som kostar miljoner medan det i Oskarshamn är ett icke-problem.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Klar förbättring i 2:a
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Ja inte finns det hjärta hos W Eklund iallafall. Han har bidragit enormt till detta. Jag vet inte vem som ska få utmärkelsen Årets Järnkamin, men jag vet vem som ska få Årets QuisslingDusinator skrev: ↑2021-10-30 15:10:15Är det inte lite så också att JE har sumpat relationen med allt hjärta som också fanns?emilin skrev: ↑2021-10-30 15:08:32Det som svider mest är att alla har rätt, alla ser förfallet, alla anser att detta inte är Djurgården, alla utom de som styr över denna soppa, tyvärr kommer vi inte kunna värva in hjärta i denna trupp, grunden till denna framgångssaga la vi för flera år sedan, sen har vi hållit hårt i vårt vinnande koncept, älskar det jag ser grymt kul och stolt över vårt enormt bra planering för framtiden.
Nu är jag bitter men även om alla våra spelare var hela, så måste man vara en idiot om man tror vi kan värva in hjärta och inställning som ska brinna för klubben, de flesta som är i vår förening nu är spelare som har sett några Youtube klipp från en svunnen tid i Djurgårds historien, och tror att det är vad man kommer få uppleva
Säg den glädje som varar
Ja, för att folk inte förstod att han var den motpol till JE som behövdes.Jim Morrison skrev: ↑2021-10-30 15:14:04Jag hade hellre haft kvar Tjomme än Jocke. Tror han ser hockey mycket bättre. Men det är ett lustigt hur hatad Tjomme var när han var här. Allt hans snack om corsi och hur vi byggde vårt spel efter skicklighet. Gick ju rätt bra, eller hur? Som det gör för Leksand nu med samma spelsätt.BigJ skrev: ↑2021-10-30 15:09:43Men sluta skyll på ekonomin, vi har varit topplag med samma förutsättningar, skillnaden är att JE nu har alltför mycket att säga till om sedan Tjomme försvann.Praetori skrev: ↑2021-10-30 15:02:00Det är för att vi snålat och snålat och sparat och sparat på det mesta. Åker tåg istället för flyger, dragit ner på fasta utgifter (personal) osv. Inte för att vi har ekonomiska förutsättningar inom Stockholm.BigJ skrev: ↑2021-10-30 14:53:36Fel, vi har långt ifrån sämsta ekonomin. gissningsvis runt 8-10 i denna serie. Se3 på Oskarshamn t.ex., betydligt sämre ekonomi men har fått ihop ett bra lag och en bra tränare. Allt går tillbaks till JE.Jim Morrison skrev: ↑2021-10-30 14:46:26 Jag tror den bistra verkligheten är att vår ekonomiska kostym gör sig bättre i HockeyAllsvenskan nu för tiden. Vi är bortsprungna av konkurrenter ute på landet där deras lag samt hockey är det enda som betyder något och man kan pumpa in pengar.
Det är orimligt att tycka att en person som har chans att vara på världselitnivå skulle sumpa sina chanser och stanna kvar i DIF...DIF_Soldier skrev: ↑2021-10-30 15:15:33Ja inte finns det hjärta hos W Eklund iallafall. Han har bidragit enormt till detta. Jag vet inte vem som ska få utmärkelsen Årets Järnkamin, men jag vet vem som ska få Årets QuisslingDusinator skrev: ↑2021-10-30 15:10:15Är det inte lite så också att JE har sumpat relationen med allt hjärta som också fanns?emilin skrev: ↑2021-10-30 15:08:32Det som svider mest är att alla har rätt, alla ser förfallet, alla anser att detta inte är Djurgården, alla utom de som styr över denna soppa, tyvärr kommer vi inte kunna värva in hjärta i denna trupp, grunden till denna framgångssaga la vi för flera år sedan, sen har vi hållit hårt i vårt vinnande koncept, älskar det jag ser grymt kul och stolt över vårt enormt bra planering för framtiden.
Nu är jag bitter men även om alla våra spelare var hela, så måste man vara en idiot om man tror vi kan värva in hjärta och inställning som ska brinna för klubben, de flesta som är i vår förening nu är spelare som har sett några Youtube klipp från en svunnen tid i Djurgårds historien, och tror att det är vad man kommer få uppleva
Varför har vi två sportchefer ens?BigJ skrev: ↑2021-10-30 15:16:54Ja, för att folk inte förstod att han var den motpol till JE som behövdes.Jim Morrison skrev: ↑2021-10-30 15:14:04Jag hade hellre haft kvar Tjomme än Jocke. Tror han ser hockey mycket bättre. Men det är ett lustigt hur hatad Tjomme var när han var här. Allt hans snack om corsi och hur vi byggde vårt spel efter skicklighet. Gick ju rätt bra, eller hur? Som det gör för Leksand nu med samma spelsätt.BigJ skrev: ↑2021-10-30 15:09:43Men sluta skyll på ekonomin, vi har varit topplag med samma förutsättningar, skillnaden är att JE nu har alltför mycket att säga till om sedan Tjomme försvann.Praetori skrev: ↑2021-10-30 15:02:00Det är för att vi snålat och snålat och sparat och sparat på det mesta. Åker tåg istället för flyger, dragit ner på fasta utgifter (personal) osv. Inte för att vi har ekonomiska förutsättningar inom Stockholm.
What? Han blev ju signad av Sharks.... jag gläds med Wille och önskar honom all framgång.DIF_Soldier skrev: ↑2021-10-30 15:15:33Ja inte finns det hjärta hos W Eklund iallafall. Han har bidragit enormt till detta. Jag vet inte vem som ska få utmärkelsen Årets Järnkamin, men jag vet vem som ska få Årets QuisslingDusinator skrev: ↑2021-10-30 15:10:15Är det inte lite så också att JE har sumpat relationen med allt hjärta som också fanns?emilin skrev: ↑2021-10-30 15:08:32Det som svider mest är att alla har rätt, alla ser förfallet, alla anser att detta inte är Djurgården, alla utom de som styr över denna soppa, tyvärr kommer vi inte kunna värva in hjärta i denna trupp, grunden till denna framgångssaga la vi för flera år sedan, sen har vi hållit hårt i vårt vinnande koncept, älskar det jag ser grymt kul och stolt över vårt enormt bra planering för framtiden.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Fast det har väl inget med JEs relation att göra? Tänker mer på hank med mera med mera…DIF_Soldier skrev: ↑2021-10-30 15:15:33Ja inte finns det hjärta hos W Eklund iallafall. Han har bidragit enormt till detta. Jag vet inte vem som ska få utmärkelsen Årets Järnkamin, men jag vet vem som ska få Årets QuisslingDusinator skrev: ↑2021-10-30 15:10:15Är det inte lite så också att JE har sumpat relationen med allt hjärta som också fanns?emilin skrev: ↑2021-10-30 15:08:32Det som svider mest är att alla har rätt, alla ser förfallet, alla anser att detta inte är Djurgården, alla utom de som styr över denna soppa, tyvärr kommer vi inte kunna värva in hjärta i denna trupp, grunden till denna framgångssaga la vi för flera år sedan, sen har vi hållit hårt i vårt vinnande koncept, älskar det jag ser grymt kul och stolt över vårt enormt bra planering för framtiden.
Sätt frilägena
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Bland det mest obegripliga jag läst.DIF_Soldier skrev: ↑2021-10-30 15:15:33Ja inte finns det hjärta hos W Eklund iallafall. Han har bidragit enormt till detta. Jag vet inte vem som ska få utmärkelsen Årets Järnkamin, men jag vet vem som ska få Årets QuisslingDusinator skrev: ↑2021-10-30 15:10:15Är det inte lite så också att JE har sumpat relationen med allt hjärta som också fanns?emilin skrev: ↑2021-10-30 15:08:32Det som svider mest är att alla har rätt, alla ser förfallet, alla anser att detta inte är Djurgården, alla utom de som styr över denna soppa, tyvärr kommer vi inte kunna värva in hjärta i denna trupp, grunden till denna framgångssaga la vi för flera år sedan, sen har vi hållit hårt i vårt vinnande koncept, älskar det jag ser grymt kul och stolt över vårt enormt bra planering för framtiden.
Men gör mål på nån gratischans nån gång. Snälla!
-
Peter holland får gärna trampa lite efter lösa puckar snart. Han Skiter blött i alla 50/50 skridskodueler hittills.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Sämst i SHL på frilägen också. Fittsport.
Avskaffa tre mot tre.