SHL 20/21: Å1 Djurgårdens IF - Frölunda 5/4 - 2021

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Skidlöparn
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Skidlöparn »

Fan vad surt... Annars en riktigt underhållande match hittills. Skönt att få se känslor! Som det har saknats tidigare under säsongen. Tror ändå vi har chans hela vägen in i den här serien.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Dusinator skrev: 2021-04-05 15:29:35 Kallduschen som sänker oss? Kanske.... säga vad man vill. VF har ett jävla tempo som varken vi eller randigt riktigt orkar känns det som. Orka kämpa boys!

Ja, vi möter ett slutspelslag idag, både på pappret och på isen (DIF ser ut som ett plats 11-12-lag).
Känns tydligt att vi saknar det lilla extra, det är nära ibland, men det stannar där.

Bra fajtat däremot, vi hade behövt ett oförtjänt 2-0 i början av matchen, då hade kunnat gå
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Frankie

Inlägg av Frankie »

Exile skrev: 2021-04-05 15:30:39 Säg vad ni vill, men skulle den icingen dömas korrekt så hade vi med största sannolikhet haft 1-1 i matchen vid paus.

Sedan ursäktar det givetvis inte Strandbergs utvisning, men det är dom där små marginalerna som kan avgöra en match.
Svenska domare klarar inte av att döma "hybrid-icingar". Det är fan skandal på nivån på vad dom vinkar av/släpper och blåser fel.
Har ju varit lika hela säsongen.
Senast redigerad av Frankie den 2021-04-05 15:35:21, redigerad totalt 1 gånger.
Dusinator

Inlägg av Dusinator »

Lee Harvey Oswald skrev: 2021-04-05 15:33:30
Dusinator skrev: 2021-04-05 15:29:35 Kallduschen som sänker oss? Kanske.... säga vad man vill. VF har ett jävla tempo som varken vi eller randigt riktigt orkar känns det som. Orka kämpa boys!

Ja, vi möter ett slutspelslag idag, både på pappret och på isen (DIF ser ut som ett plats 11-12-lag).
Känns tydligt att vi saknar det lilla extra, det är nära ibland, men det stannar där.

Bra fajtat däremot, vi hade behövt ett oförtjänt 2-0 i början av matchen, då hade kunnat gå
Ja lite så vi ska nog se på det! Vi är med men räcker än sålänge inte riktigt till. Vi får hoppas vi kan få nåt billigt i början på tredje!
kaminor

Inlägg av kaminor »

De får ju ändra sig på icing, felaktig avblåsning. Helt horribelt att de inte tar teken i mittzon istället.
Donkels-2.0
Säsongskort: Ja

Inlägg av Donkels-2.0 »

En match till med Olsson sen är mardrömmen över(hoppas jag...)
Ceterum censeo Solna esse delendam
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Vikas skrev: 2021-04-05 15:31:32 Svårt att bli upprörd dock efter den här säsongen.

Vi är inte bättre.
Vi spelar tunnt och utan tyngd - det funkar inte mot Frölunda, tänker jag, men blir mycket gärna motbevisad. Kan vi resa oss och knäppa sillstryparna på snoken så blir jag mkt glad.

Men...

Så är det. En spelad grundserie visar lagets nivå. Vi kan ju såklart resa oss och "hitta formen" men sett över tid så tycker jag att jag känner igen oss. Det är så här det ser ut. 11a i budgetligan och 10a efter 52 omgångar känns som förväntat resultat då? Fast +1 då. Vi tog en placering.

Vi har svårt att etablera tryck offensivt. Det har vi haft under 52 grundserieomgångar. Vi tar in pucken snabbt, snurrar lite och blir snabbt av med pucken. Sen vänder spelet. Däremot har vi släppt till tid i egen zon alldeles för ofta. Så, vänd på det scenariot så är vi väl topp 6. Vi har lätt för att bli stillastående i defensiven. Särskilt några av killarna har svårt att "räkna in" det som händer när farten går upp. Då överbalanserar vi och glömmer bort att motståndarna har spelare på fler ställen än det vi just nu stirrar på. Men men, det är ok. Vi har kontraktet.

Det enda jag inte gillar är domarnas vilja att delta i spelet på ett lite för "invasivt" sätt. De får vara vakna åt båda hållen eller sömniga åt båda. När de missar att ta 2or på FHC medan de hittar 2or på oss blir jag tjurig.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Exile

Inlägg av Exile »

Vet inte vad som är sämst, Robbans beslut att spela fjärde-linan mot FHC's topplina eller domarna?
mb81

Inlägg av mb81 »

Exile skrev: 2021-04-05 15:41:45 Vet inte vad som är sämst, Robbans beslut att spela fjärde-linan mot FHC's topplina eller domarna?
Sämst är att helt lägga om taktiken och spela sarg ut istället för att faktiskt försöka spela ett spelförande spel som vi gjort i fem år. Frölunda hade nog vunnit ändå men vi ger ju bort allt vad iniativ heter.

Sen ska man inte glömma att Frölunda är ett väldigt bra lag. De är mycket bättre än deras tabellplacering.
Användarvisningsbild
sauron

Inlägg av sauron »

Exile skrev: 2021-04-05 15:41:45 Vet inte vad som är sämst, Robbans beslut att spela fjärde-linan mot FHC's topplina eller domarna?
Domarna, helt klart domarna.
It's the hope that kills you.
Manijock

Inlägg av Manijock »

Visst icingen suger. Inget nytt under solen att våra linjemän är smått efterblivna. Men övriga domare är väl inga större problem. Problemet vi har är att vi saknar enorm mängd skills för att mäta oss med slutspelslag. Spelare som Nardella, Högström, Strandberg, Stoa, Ågren osv är alldeles för dåliga och veka gentemot motståndet.

Mantas är dock guld värd.
Wishes

Inlägg av Wishes »

Magnutz skrev: 2021-04-05 15:40:46
Vikas skrev: 2021-04-05 15:31:32 Svårt att bli upprörd dock efter den här säsongen.

Vi är inte bättre.
Vi spelar tunnt och utan tyngd - det funkar inte mot Frölunda, tänker jag, men blir mycket gärna motbevisad. Kan vi resa oss och knäppa sillstryparna på snoken så blir jag mkt glad.

Men...

Så är det. En spelad grundserie visar lagets nivå. Vi kan ju såklart resa oss och "hitta formen" men sett över tid så tycker jag att jag känner igen oss. Det är så här det ser ut. 11a i budgetligan och 10a efter 52 omgångar känns som förväntat resultat då? Fast +1 då. Vi tog en placering.

Vi har svårt att etablera tryck offensivt. Det har vi haft under 52 grundserieomgångar. Vi tar in pucken snabbt, snurrar lite och blir snabbt av med pucken. Sen vänder spelet. Däremot har vi släppt till tid i egen zon alldeles för ofta. Så, vänd på det scenariot så är vi väl topp 6. Vi har lätt för att bli stillastående i defensiven. Särskilt några av killarna har svårt att "räkna in" det som händer när farten går upp. Då överbalanserar vi och glömmer bort att motståndarna har spelare på fler ställen än det vi just nu stirrar på. Men men, det är ok. Vi har kontraktet.

Det enda jag inte gillar är domarnas vilja att delta i spelet på ett lite för "invasivt" sätt. De får vara vakna åt båda hållen eller sömniga åt båda. När de missar att ta 2or på FHC medan de hittar 2or på oss blir jag tjurig.
Så sant! Dessutom är domarnivån ett av SHL’s största problem. Men de är ju oantastliga, så ingen kommer någonsin lyfta upp det på bordet.
Stolt, men aldrig nöjd
AlltidoavsettDIF

Inlägg av AlltidoavsettDIF »

Nästa kasse är iaf minst sagt matchavgörande.
Praetori

Inlägg av Praetori »

Är det ingen som tycker att vi faktiskt spelar rätt bra men att Frölunda offensivt sett ser ut som senast vi möttes i slutspel (minus Joel och Lasch)?

Underhållande hockey från båda lagen. Kamp, intensitet och tävling även om kvalitén kanske inte håller Växjö/Skellefteå-klass.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
mb81

Inlägg av mb81 »

Praetori skrev: 2021-04-05 15:48:45 Är det ingen som tycker att vi faktiskt spelar rätt bra men att Frölunda offensivt sett ser ut som senast vi möttes i slutspel (minus Joel och Lasch)?

Underhållande hockey från båda lagen. Kamp, intensitet och tävling även om kvalitén kanske inte håller Växjö/Skellefteå-klass.
Vi har bra perioder. Första 7-8 i första och en del bra innan Frölundas ledningsmål.
Skriv svar