SHL 20/21: Djurgårdens IF - Frölunda 28/11 - 2020

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL 20/21: Djurgårdens IF - Frölunda 28/11 - 2020

Inlägg av Mattias_87 »

Otroligt viktiga kommande fyra matcher nu. Lag som ligger omkring där vi ligger.

DIF-Leksand (Tisdag)
HV71-DIF (Torsdag)
Malmö-DIF (Lördag)
Brynäs-DIF (Tisdag)
Avskaffa tre mot tre.
Praetori
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Praetori »

mb81 skrev:
Praetori skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:
Praetori skrev:Haha 60min bra hockey. Med de bästa pjäserna borta. På bortaplan!
Yepp, det här var mäktigt, jag blev lite rörd faktisk, vilken jävla laginsats!

Det är så här jag minns mitt fina DIF, där man sliter hund för varandra, fullföljer i närkamper och har cynisk smartness i slutet.

Knepigt för Svedberg att försöka ta förstaspaden igen, trevliga problem förvisso :D
Jag har ju sagt tidigare att underdog-stämpeln passar oss (and I dig).

Men Fenwick/Corsi brukar störtdyka i december så jag misstänker att det kommer en lashback i vanlig ordning innan det lyfter framåt våren.

MEN skillnaden i år är att vi faktiskt är underdogs och att spelarna verkar begripa det.
Sen verkar Rhett ha näsa för att välja lag på väg uppåt. Så jag är fortsatt hoppfull även om jag tror det kommer se värre ut innan det blir bättre.
Men jag vidhåller mitt topp7 tips.

Svedberg har fått konkurrens ja. Mikko är en jävla bra tränare för övrigt så det är ingen slump. Älskar att det är två Stockholmsfostrade keepers från två gräsrotsföreningar (Sollentuna och Trånkan) som verkligen fått utväxling också.
Brukar den verkligen det? Corsi under december så har vi dessa placeringar de tre senaste säsongerna:
2019: 1:a
2018: 6:a
2017: 2:a
Hmm. Jag ska kolla vid tillfälle men jag har för mig att fenwick brukar störtdyka för att sedan få en megauppsving till JK-dagen.
Möjligen är corsi mer stabilt efter mörka November?
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Manijock

Inlägg av Manijock »

Kan titta på Holtz andra mål hur många gånger som helst. Utan tvekan, det vackraste hockeymålet den här säsongen. Fimpens passning är helt och hållet vansinnig...
mb81

Inlägg av mb81 »

Praetori skrev:
mb81 skrev:
Praetori skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:
Praetori skrev:Haha 60min bra hockey. Med de bästa pjäserna borta. På bortaplan!
Yepp, det här var mäktigt, jag blev lite rörd faktisk, vilken jävla laginsats!

Det är så här jag minns mitt fina DIF, där man sliter hund för varandra, fullföljer i närkamper och har cynisk smartness i slutet.

Knepigt för Svedberg att försöka ta förstaspaden igen, trevliga problem förvisso :D
Jag har ju sagt tidigare att underdog-stämpeln passar oss (and I dig).

Men Fenwick/Corsi brukar störtdyka i december så jag misstänker att det kommer en lashback i vanlig ordning innan det lyfter framåt våren.

MEN skillnaden i år är att vi faktiskt är underdogs och att spelarna verkar begripa det.
Sen verkar Rhett ha näsa för att välja lag på väg uppåt. Så jag är fortsatt hoppfull även om jag tror det kommer se värre ut innan det blir bättre.
Men jag vidhåller mitt topp7 tips.

Svedberg har fått konkurrens ja. Mikko är en jävla bra tränare för övrigt så det är ingen slump. Älskar att det är två Stockholmsfostrade keepers från två gräsrotsföreningar (Sollentuna och Trånkan) som verkligen fått utväxling också.
Brukar den verkligen det? Corsi under december så har vi dessa placeringar de tre senaste säsongerna:
2019: 1:a
2018: 6:a
2017: 2:a
Hmm. Jag ska kolla vid tillfälle men jag har för mig att fenwick brukar störtdyka för att sedan få en megauppsving till JK-dagen.
Möjligen är corsi mer stabilt efter mörka November?
Måste vara november du tänker på. Corsi och fenwick går ofta hand i hand.

Corsi för november senaste tre säsongerna var ingen munter läsning.
Nov 2019: 9:a
Nov 2018 8:a
Nov 2017 8:a
mb81

Inlägg av mb81 »

Manijock skrev:Kan titta på Holtz andra mål hur många gånger som helst. Utan tvekan, det vackraste hockeymålet den här säsongen. Fimpens passning är helt och hållet vansinnig...
Wille lurar 4 spelare och målvakt. Också skönt att det var Holtz som fick läget. Fan vad de kompletterar varandra perfekt.
daaviid

Inlägg av daaviid »

mb81 skrev:
Manijock skrev:Kan titta på Holtz andra mål hur många gånger som helst. Utan tvekan, det vackraste hockeymålet den här säsongen. Fimpens passning är helt och hållet vansinnig...
Wille lurar 4 spelare och målvakt. Också skönt att det var Holtz som fick läget. Fan vad de kompletterar varandra perfekt.
New Jersey kanske borde sikta på Eklund i nästa draft.
förevigtdjurgården

Inlägg av förevigtdjurgården »

mb81 skrev:
Lill-Fimpen är vidrigt bra när det stämmer. Något osynlig mot Brynäs men det kan vara okej att få vara osynlig här och var i egenskap av junior - vid bra dagar är han å andra sidan nästan redan för bra för den här ligan... som du säger, Holtz andra kasse är ren och skär porr i mina ögon, allt signerat William Eklund.
25/4-2025
EspenK

Inlägg av EspenK »

Man får inte glömma att skicka tackkort till Lucas ”alla älskar raymond” raymond. Genom två klantiga utvisningar i helt fel läge hjälpte han oss ordentligt! Highsticking i 5 vs 3 och goalie interference där pp ledde till 3-2. Tack!
Donkels-2.0

Inlägg av Donkels-2.0 »

EspenK skrev:Man får inte glömma att skicka tackkort till Lucas ”alla älskar raymond” raymond. Genom två klantiga utvisningar i helt fel läge hjälpte han oss ordentligt! Highsticking i 5 vs 3 och goalie interference där pp ledde till 3-2. Tack!
Å andra sidan bjöd vi tillbaka genom Hanks och Kalles utvisningar som ledde till Frölundas kvittering
Ceterum censeo Solna esse delendam
Manijock

Inlägg av Manijock »

Björnfots cross-checking med motståndarens klubba(som helt rätt blev holding the stick) var också något i hästväg av klantighet. Kändes som SM i dumma utvisningar igår från bägge lagen. Utöver puck outen där domarna helt vidrigt ändrade sig efter upprepade repriser, så tycker jag återigen att de randiga var felfria. Kul att de börjar släppa på den skrattretande nivån som hölls under de första omgångarna. Det gick ju för fan inte att titta på skiten ens en gång.
Praetori

Inlägg av Praetori »

Manijock skrev:Björnfots cross-checking med motståndarens klubba(som helt rätt blev holding the stick) var också något i hästväg av klantighet. Kändes som SM i dumma utvisningar igår från bägge lagen. Utöver puck outen där domarna helt vidrigt ändrade sig efter upprepade repriser, så tycker jag återigen att de randiga var felfria. Kul att de börjar släppa på den skrattretande nivån som hölls under de första omgångarna. Det gick ju för fan inte att titta på skiten ens en gång.
Stör mig lite på att Nord släppte ett helt gäng interference från frölunda. Spelförstörande. Men i övrigt håller jag med. Nivån har varit betydligt bättre på sistone.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Skriv svar