SHL 19/20: Djurgårdens IF - Frölunda 24/10 - 2019

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Praetori
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL 19/20: Djurgårdens IF - Frölunda 24/10 - 2019

Inlägg av Praetori »

#10 skrev:
Praetori skrev:1 pinne är ju ett rån med tanke på kvalitetsskillnaden ikväll.
Nu har du varit i flaskan, dom har skickliga spelare ja, men ärligt räddade deras keeper dom
Nä vi snurrar i sarghörnen och grötar bra men det är två forwards mot ett helt lag. Backarna får allt som oftast stå och titta på eller möjligen mata ner en puck längs sargen.
Ibland ibland blir det lagspel men jämfört med hur fisk flyttar pucken inom LAGET är vi 20-30 matcher efter.

Vi håller mycket puck men skapar inte ytor för varandra (mer än nere i rundeln meter för meter).

Frölunda har vad, två tre stolpträffar? Deras mål är flyt men inte oförtjänta.

Nä inget högvattenmärke direkt utom en del i första perioden när vi sköljer över dem. I övrigt knappast förtroendeingivande.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av #10 »

Praetori skrev:
#10 skrev:
Praetori skrev:1 pinne är ju ett rån med tanke på kvalitetsskillnaden ikväll.
Nu har du varit i flaskan, dom har skickliga spelare ja, men ärligt räddade deras keeper dom
Nä vi snurrar i sarghörnen och grötar bra men det är två forwards mot ett helt lag. Backarna får allt som oftast stå och titta på eller möjligen mata ner en puck längs sargen.
Ibland ibland blir det lagspel men jämfört med hur fisk flyttar pucken inom LAGET är vi 20-30 matcher efter.

Vi håller mycket puck men skapar inte ytor för varandra (mer än nere i rundeln meter för meter).

Frölunda har vad, två tre stolpträffar? Deras mål är flyt men inte oförtjänta.

Nä inget högvattenmärke direkt utom en del i första perioden när vi sköljer över dem. I övrigt knappast förtroendeingivande.
Håller med om att dom är skickligare, men i den här matchen har vi mer heta målchanser, och vad gäller stolp/ribbträffar hede vi oxå två eller tre st
Manijock

Inlägg av Manijock »

Starkt med en pinne mot laget som troligen kommer slå rekord i antalet SHL-poäng. Inte en särskilt intressant säsong om inte Frölunda skulle bryta sin trend att vara skadefria hela säsongen.

Bra match av alla förutom Högström, JP och Berglund som är underkända. Hank, Walli och Wandell sticker ut positivt.
Praetori

Inlägg av Praetori »

Manijock skrev:Starkt med en pinne mot laget som troligen kommer slå rekord i antalet SHL-poäng. Inte en särskilt intressant säsong om inte Frölunda skulle bryta sin trend att vara skadefria hela säsongen.

Bra match av alla förutom Högström, JP och Berglund som är underkända. Hank, Walli och Wandell sticker ut positivt.
Det kan vända för fler lag. Frölunda ser bitvis slöa ut. Inte bara i denna match utan flera och de lär dippa lite om de får skador eller skavanker och tvingas ändra i formationerna. Färjestad har precis som vi inte fått skiten att stämma än.

Men vi gör ingen supermatch (och inte Frölunda heller).
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Manijock

Inlägg av Manijock »

Frölunda kommer naturligtvis bara bli bättre och bättre. Som jag skrev tidigare, vilken kedja som helst i deras lag, går in som förstalina i ALLA SHL-lag.

Det är bred spets. Vi som inte ens har råd med två riktigt vassa leadinglines...
Praetori

Inlägg av Praetori »

Manijock skrev:Frölunda kommer naturligtvis bara bli bättre och bättre. Som jag skrev tidigare, vilken kedja som helst i deras lag, går in som förstalina i ALLA SHL-lag.

Det är bred spets. Vi som inte ens har råd med två riktigt vassa leadinglines...
Sett till dagens match. Får vi ihop lagspelet och tajmingen så är vi ett likvärdigt eller bättre lag än Frölunda. Ikväll är de bättre men vi har bitar som gör att vi dominerar i spelet trots att de ligger före oss i utvecklingskurvan.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

#10 skrev:
diftobbe89 skrev:
SirDIFalot skrev:Alltså varför har ni bestämt er unisont för att Guter är årets hackkyckling oavsett prestation? Tittar ni ens på matcherna? Ni måste väl i alla fall kunna säga att han gör bra matcher när han är bra?
Det är ju precis tvärtom. Du kommer berömma honom oavsett. Jag kommer också börja berömma honom om han börjar levererar någon gång och bidra med det han är här för.

Det är inte alltid hat/hackkyckling för att man kritiserar samma spelare. Vissa levererar för dåligt punkt slut.

Guter klarar sig hos vissa för att han åker runt med elegant skridskoåkning och levererade i KHK en säsong.
Sådär
Idag var han vår bästa forward. Gjort helt klart mest av alla med den istiden han gavs.

Jag förstår inte hur du kan komma till den slutsatsen när jag höll med om att han hade inlett säsongen svagt.

Att du påstår att han levererade "en säsong" är ju tyvärr ett facit på att det är meningslöst att diskutera.
Expert.
williams

Inlägg av williams »

Fortfarande för mkt slarv och puck tapp i egen zon. Dom verkar inte veta vad dom ska göra. Det passas bakåt en extra gång och så väntas det för länge, så tappar vi puck. Uppspelen är inte heller bra. Det som är ok, är när vi är i anfallszon lite då och då.

Hultström har steppat upp, och snart är Högström på den nivån hultström var på försett tag sedan. Han håller i puck, istället för att ta skott eller så passar han alldeles för sent. Sen att han knappt tar emot tacklingar i egen zon och letar utvisning gör det hela ännu värre.

Nä nu vill Jag se en uppryckning!
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

SirDIFalot skrev:
#10 skrev:
diftobbe89 skrev:
SirDIFalot skrev:Alltså varför har ni bestämt er unisont för att Guter är årets hackkyckling oavsett prestation? Tittar ni ens på matcherna? Ni måste väl i alla fall kunna säga att han gör bra matcher när han är bra?
Det är ju precis tvärtom. Du kommer berömma honom oavsett. Jag kommer också börja berömma honom om han börjar levererar någon gång och bidra med det han är här för.

Det är inte alltid hat/hackkyckling för att man kritiserar samma spelare. Vissa levererar för dåligt punkt slut.

Guter klarar sig hos vissa för att han åker runt med elegant skridskoåkning och levererade i KHK en säsong.
Sådär
Idag var han vår bästa forward. Gjort helt klart mest av alla med den istiden han gavs.

Jag förstår inte hur du kan komma till den slutsatsen när jag höll med om att han hade inlett säsongen svagt.

Att du påstår att han levererade "en säsong" är ju tyvärr ett facit på att det är meningslöst att diskutera.
Tycker man han var/varit vår bästa forward på senare tid så stannar vi där.. Vi tycker olika.. Kan vända på det och undra vad just han fyller för roll och bidrar med som inte vilken annan spelare som helst skulle klara av, det är ju inte direkt så att Guter är viktig, i någon spelform alls, eller en giftig poängspelare som ryktet säger.. Vad han gjorde i KHK för några säsonger sedan är ju totalt ointressant idag.

Skit samma, älskar alla som spelar för våra färger innan någon börjar skrika om hat och mobbare och blir kränkt för att jag kritiserar #44.. Han är en härlig prick vid sidan av och jag hoppas såklart det vänder för honom. Jag tycker bara inte han har något som helst att göra i ett tilltänkt topplag med guldambitioner.
Spela fult
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Tycker vi gör en bra match. Men hockey är märkligt. Vi var bleka mot Leksand, de var värda segern. Då vann vi med 4-0.
Igår var vi det något bättre laget, då förlorade vi.

Är inte orolig. Vi har liksom inte kommit igång än, ändå är vi på alla sätt med i tabellen.
Våra tre superstjärnor kommer lyfta laget tids nog. Josefsson skadad medan firma Berglund/Högström knappt lirade förra säsongen, sådant spelar roll.
Sedan säger jag inte att vi ska vinna serien, det tror jag inte vi mäktar med, men vi har alla möjligheter till top 6. När vi väl värvat in Dick blir vi att räkna med i vår, förutsatt att vi slipper fler onödiga kukskador.

- Min favorit Högström gjorde sin sämsta SHL-match igår.
- Manne börjar fan växa in i Schampo´s frisyr.
- Gillar Rämö/Svedberg, ger mig ökat hopp.
- Börjar se fram emot mötena med Fisk mer och mer, blir alltid bra hockey och Roger är fan rätt skön snubbe ändå. :)
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Czerkawski

Inlägg av Czerkawski »

Det blev stolpe ut i går. I morgon pulveriserar vi Oskarshamn och då är allt glömt igen.
Donkels-2.0

Inlägg av Donkels-2.0 »

Roger är inte ”skön” han är en fucking jävla cunt
Ceterum censeo Solna esse delendam
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

diftobbe89 skrev:
SirDIFalot skrev:
#10 skrev:
diftobbe89 skrev:

Sådär

Tycker man han var/varit vår bästa forward på senare tid så stannar vi där.. Vi tycker olika.. Kan vända på det och undra vad just han fyller för roll och bidrar med som inte vilken annan spelare som helst skulle klara av, det är ju inte direkt så att Guter är viktig, i någon spelform alls, eller en giftig poängspelare som ryktet säger.. Vad han gjorde i KHK för några säsonger sedan är ju totalt ointressant idag.

Skit samma, älskar alla som spelar för våra färger innan någon börjar skrika om hat och mobbare och blir kränkt för att jag kritiserar #44.. Han är en härlig prick vid sidan av och jag hoppas såklart det vänder för honom. Jag tycker bara inte han har något som helst att göra i ett tilltänkt topplag med guldambitioner.
Jag skrev inte att han varit vår bästa forward den senaste tiden.

Det är ointressant vad som hände i KHK men det var du som tog upp det med felaktiga påståenden.
Expert.
Praetori

Inlägg av Praetori »

Donkels-2.0 skrev:Roger är inte ”skön” han är en fucking jävla cunt
Roger är en skön snubbe. Känslorna utanpå och nästan alltid problem med domarna. Sånt behövs i Svensk hockey. Tänk om alla var menlösa?
Donkels-2.0

Inlägg av Donkels-2.0 »

Praetori skrev:
Donkels-2.0 skrev:Roger är inte ”skön” han är en fucking jävla cunt
Roger är en skön snubbe. Känslorna utanpå och nästan alltid problem med domarna. Sånt behövs i Svensk hockey. Tänk om alla var menlösa?
Men han är likförbannat en cunt precis som galningen i Lule, buhuuu Penneborn mm.
Ceterum censeo Solna esse delendam
Skriv svar