Silly season
- Men benskyddet är löst
- Diffe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
- Kontakt:
Kopitar sticker till NHL, Umicevic och Boumedienne vill ha alldeles för mycket betalt.isolerad skrev:Finns flera stycken i SSK som jag tycker skulle platsa i Djurgården.
J. Boumedienne
D. Umicevic
Anže Kopitar
Bland annat.
Kall-El: När ska du (och andra) inse att så länge Pelle gör mål är han en tillgång. Det är det som räknas i slutändan. Sen kan det låta "det är bara för att han spelar med Linkan" men låt honom fortsätta med det då, bara de producerar som de gjort i år. Sen kan vi koncentrera oss på att förstärka någon annan kedja.
Kollar är en riktigt bra energispelare och han räds inte för att ta stryk och gå in i eventuella gruff. Det är bara att ta en titt på hur vårat power play har sett ut i år. Det finns ingen som vågar åka in framför kassen och ta lite stryk. Enligt mig är det uppoffrandespelare som Tomas Kollar som vi främst ska söka, samt backar som går direkt in i laget naturligtvis.Diffe89 skrev:Är du allvarlig?! Vad är det han är så jävla bra på då? Att INTE åka skridskor eller?Elias skrev:Det ska bli intressant att följa utgången av kvalet till elitserien. Skulle t.ex. inte ha något emot att värva tillbaka Kollar från SSK.
*hmpf* BAMBI *hmpf*
Jag vill ha spelare som visar vilja, det gör Kollar!
-
- Diffe89
- Kontakt:
Kan bara hålla med. Sen kan jag även hålla med om att vi behöver en hårt kämpande spelare, och Kollar kämpar visst, men han kan ju inte hålla i pucken 3 sek. Det finns betydligt bättre (och billigare) alternativ, det måste det finnas.jensa öhling skrev:jag tycker Kollar är en oerhört begränsad och inte särskilt bra spelare. En sämre variant av Kristoffersson som i alla fall kan göra något med pucken.
Jocke Eriksson är en drömvärvning, men svår att ro i hamn känns det som. Håller sig SSK kvar är den nog omöjlig.
Ang. Jocke Eriksson är det nog mer troligt att han går till SSK om de klarar sig kvar. Blir svårt att tillgodose hans ekonomiska "behov" efter proffstiden.
- Sir Martin
- Diffe89
- Kontakt:
'Sir Martin skrev:Det känns i alla fall som att vi har kommit in i ett litet trendbrott. Bremberg skrev på för tre år och Danielsson för två - tidigare har vi bara skrivit ettårskontrakt...
Glöm inte Jimmies tvåårskontrakt heller. Jag tycker det känns skönt att styrelsen (numera) tänker mer på framtiden än bara på nästa säsong, även om det nog är ekonomin som fått dom att göra detta

Gråhns
Jag skulle gärna se Stefan Gråhns, som spelar i AIK i DIF-tröjan, han vann ju AIKs poängliga överlägset & om jag inte minns helt fel så har Hans S tränat honom i Södertälje.
Har sett ett par matcher på tv som AIK spelat & han är som en terrier på banan. Ger sig aldrig, han har ett jävla temprament.
Nån som vet något mer om honom?
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=552
Har sett ett par matcher på tv som AIK spelat & han är som en terrier på banan. Ger sig aldrig, han har ett jävla temprament.
Nån som vet något mer om honom?
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=552