Silly season

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Grizzman

Inlägg av Grizzman »

Tycker det skulle vara roligt och bra att ta in nån kanadick i laget, en stor spelskickig kille som kör raka väg mot mål som Ölvestad ungfär.
Användarvisningsbild
Men benskyddet är löst

det händer grejer

Inlägg av Men benskyddet är löst »

Användarvisningsbild
Elias

Inlägg av Elias »

Det ska bli intressant att följa utgången av kvalet till elitserien. Skulle t.ex. inte ha något emot att värva tillbaka Kollar från SSK.
Användarvisningsbild
Diffe89
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

Elias skrev:Det ska bli intressant att följa utgången av kvalet till elitserien. Skulle t.ex. inte ha något emot att värva tillbaka Kollar från SSK.
Är du allvarlig?! Vad är det han är så jävla bra på då? Att INTE åka skridskor eller?

*hmpf* BAMBI *hmpf*
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Kollar kunde åka grillor inget snack om det.

Han skulle göra mer nytta i DIF än vad Eklund gjort i år i alla fall...

En spelare jag gärna skulle se i DIF är docke Jocke Eriksson som lirade med oss förut. Stabil center och bra tekare. Tror nog man skulle kunna bygga en rätt schysst kedja runt honom.
isolerad

Inlägg av isolerad »

Finns flera stycken i SSK som jag tycker skulle platsa i Djurgården.

J. Boumedienne
D. Umicevic
Anže Kopitar

Bland annat.
Användarvisningsbild
Diffe89
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

isolerad skrev:Finns flera stycken i SSK som jag tycker skulle platsa i Djurgården.

J. Boumedienne
D. Umicevic
Anže Kopitar

Bland annat.
Kopitar sticker till NHL, Umicevic och Boumedienne vill ha alldeles för mycket betalt.

Kall-El: När ska du (och andra) inse att så länge Pelle gör mål är han en tillgång. Det är det som räknas i slutändan. Sen kan det låta "det är bara för att han spelar med Linkan" men låt honom fortsätta med det då, bara de producerar som de gjort i år. Sen kan vi koncentrera oss på att förstärka någon annan kedja.
Användarvisningsbild
Elias

Inlägg av Elias »

Diffe89 skrev:
Elias skrev:Det ska bli intressant att följa utgången av kvalet till elitserien. Skulle t.ex. inte ha något emot att värva tillbaka Kollar från SSK.
Är du allvarlig?! Vad är det han är så jävla bra på då? Att INTE åka skridskor eller?

*hmpf* BAMBI *hmpf*
Kollar är en riktigt bra energispelare och han räds inte för att ta stryk och gå in i eventuella gruff. Det är bara att ta en titt på hur vårat power play har sett ut i år. Det finns ingen som vågar åka in framför kassen och ta lite stryk. Enligt mig är det uppoffrandespelare som Tomas Kollar som vi främst ska söka, samt backar som går direkt in i laget naturligtvis.

Jag vill ha spelare som visar vilja, det gör Kollar!
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

jag tycker Kollar är en oerhört begränsad och inte särskilt bra spelare. En sämre variant av Kristoffersson som i alla fall kan göra något med pucken.

Jocke Eriksson är en drömvärvning, men svår att ro i hamn känns det som. Håller sig SSK kvar är den nog omöjlig.
Användarvisningsbild
Diffe89
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

jensa öhling skrev:jag tycker Kollar är en oerhört begränsad och inte särskilt bra spelare. En sämre variant av Kristoffersson som i alla fall kan göra något med pucken.
Jocke Eriksson är en drömvärvning, men svår att ro i hamn känns det som. Håller sig SSK kvar är den nog omöjlig.
Kan bara hålla med. Sen kan jag även hålla med om att vi behöver en hårt kämpande spelare, och Kollar kämpar visst, men han kan ju inte hålla i pucken 3 sek. Det finns betydligt bättre (och billigare) alternativ, det måste det finnas.

Ang. Jocke Eriksson är det nog mer troligt att han går till SSK om de klarar sig kvar. Blir svårt att tillgodose hans ekonomiska "behov" efter proffstiden.
Iron Mike

Inlägg av Iron Mike »

Såg Micke Magnusson på stan idag. Någon som har på koll på om han lirar fortfarande? Sist jag hörde något så lira han i Tyskland. Borde inte vara sämre än någon av våra nuvarande backar.
Användarvisningsbild
Diffe89
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

Iron Mike skrev:Såg Micke Magnusson på stan idag. Någon som har på koll på om han lirar fortfarande? Sist jag hörde något så lira han i Tyskland. Borde inte vara sämre än någon av våra nuvarande backar.
Har för mig att någon skrev här att han slutat, så antagligen har han det.
Användarvisningsbild
Sir Martin

Inlägg av Sir Martin »

Det känns i alla fall som att vi har kommit in i ett litet trendbrott. Bremberg skrev på för tre år och Danielsson för två - tidigare har vi bara skrivit ettårskontrakt...
Användarvisningsbild
Diffe89
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

Sir Martin skrev:Det känns i alla fall som att vi har kommit in i ett litet trendbrott. Bremberg skrev på för tre år och Danielsson för två - tidigare har vi bara skrivit ettårskontrakt...
'

Glöm inte Jimmies tvåårskontrakt heller. Jag tycker det känns skönt att styrelsen (numera) tänker mer på framtiden än bara på nästa säsong, även om det nog är ekonomin som fått dom att göra detta :wink:
Ozzmosis

Gråhns

Inlägg av Ozzmosis »

Jag skulle gärna se Stefan Gråhns, som spelar i AIK i DIF-tröjan, han vann ju AIKs poängliga överlägset & om jag inte minns helt fel så har Hans S tränat honom i Södertälje.
Har sett ett par matcher på tv som AIK spelat & han är som en terrier på banan. Ger sig aldrig, han har ett jävla temprament.

Nån som vet något mer om honom?

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=552
Skriv svar