SHL 18/19 : Luleå - Djurgårdens IF 8/12-2018

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Praetori
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL 18/19 : Luleå - Djurgårdens IF 8/12-2018

Inlägg av Praetori »

Lee Harvey Oswald skrev:Otroligt skön känsla att inte ha sett en sekund av detta.
Jag valde att ha en trevlig lördag som omväxling, då får man välja bort DIF.

Raset i tabellen har inte slutat än, så en 11-12 plats helt plötsligt en "möjlighet", känns otroligt snopet

Skador på nyckelspelare, jo visst, men det hjälper ju inte att resten av truppen kollektivt viker ner sig samtidigt under denna period.
Dick har inte gjort en enda "riktigt" period än i DIF", så honom räknar jag bort.
Så, tanken på att JJ och Antes frånvaro skulle göra skillnaden mellan plats 2 och 12 blir ju helt absurd, tror vi överpresterade första 10 omgångarna.

Sedan skickar ju Förbundskapten Rickard Grönkål tröstande och helt underbara signaler till precis alla Svenskfödda i SHL.
-Spela med huvudet under armen, begå misstag match efter match på div.4 nivå, var inte speciellt bra på någonting, lugn.....du kommer iaf få chansen att dra på den Blå/gula tröjan

Det är ett jävla skämt det också
Vi ligger 3p efter Linköping på fjärdeplatsen med två mindre spelade matcher och vi har haft svåra motståndare i Växjö, Färjestad och Luleå och dessutom med en massa skador i truppen. Det är 7p upp till serieledarna Luleå/Färjestad med en match mindre spelad. Vi har spelat riktigt dassig hockey och ändå varit med och tävlat i samtliga matcher.
Upp med hakan.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
-daniel-
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

Praetori skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:Otroligt skön känsla att inte ha sett en sekund av detta.
Jag valde att ha en trevlig lördag som omväxling, då får man välja bort DIF.

Raset i tabellen har inte slutat än, så en 11-12 plats helt plötsligt en "möjlighet", känns otroligt snopet

Skador på nyckelspelare, jo visst, men det hjälper ju inte att resten av truppen kollektivt viker ner sig samtidigt under denna period.
Dick har inte gjort en enda "riktigt" period än i DIF", så honom räknar jag bort.
Så, tanken på att JJ och Antes frånvaro skulle göra skillnaden mellan plats 2 och 12 blir ju helt absurd, tror vi överpresterade första 10 omgångarna.

Sedan skickar ju Förbundskapten Rickard Grönkål tröstande och helt underbara signaler till precis alla Svenskfödda i SHL.
-Spela med huvudet under armen, begå misstag match efter match på div.4 nivå, var inte speciellt bra på någonting, lugn.....du kommer iaf få chansen att dra på den Blå/gula tröjan

Det är ett jävla skämt det också
Vi ligger 3p efter Linköping på fjärdeplatsen med två mindre spelade matcher och vi har haft svåra motståndare i Växjö, Färjestad och Luleå och dessutom med en massa skador i truppen. Det är 7p upp till serieledarna Luleå/Färjestad med en match mindre spelad. Vi har spelat riktigt dassig hockey och ändå varit med och tävlat i samtliga matcher.
Upp med hakan.
Fast med samma logik har vi 6 pinnar ner till 11:e platsen. ;)

Din förmåga att i alla lägen se positivt är helt makalös. Hatten av! Fast delvis håller jag ändå med dig, vi har ju jättepotential i den här truppen - om det lättar på skadefronten så kommer trenden att vändas någon gång i en hyfsat nära framtid.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Mattias_87 »

Med våra bärande spelare exkl Ante så är vi ett lag som ska kunna bli seriesegrare helt klart. Jag tittar uppåt.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Så, efter att ha backat lite och läst igenom matchtrådarna från KS 2012 så känns nuvarande problem som rena lyxen
:lol:
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Manijock

Inlägg av Manijock »

Lee Harvey Oswald skrev:Så, efter att ha backat lite och läst igenom matchtrådarna från KS 2012 så känns nuvarande problem som rena lyxen
:lol:

Kan man klippa ihop en best of där vore det suuuuper :lol:
Skriv svar