Säsongen 18/19

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Benjamin L. Willard

Re: Säsongen 18/19

Inlägg av Benjamin L. Willard »

Allsing har inte varit inne på ett enda baklängesmål hittills. Jag var grymt skeptisk till den här värvningen innan säsongen, och har uttryckt det flera gånger här på forumet, men han har verkligen bevisat mig motsatsen. Varit grymt stabil av de jag har sett och hoppas utveckling fortsätter gå åt rätt håll. Nyman måste vara den bästa backtränaren i SHL.
Praetori
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Praetori »

Benjamin L. Willard skrev:Allsing har inte varit inne på ett enda baklängesmål hittills. Jag var grymt skeptisk till den här värvningen innan säsongen, och har uttryckt det flera gånger här på forumet, men han har verkligen bevisat mig motsatsen. Varit grymt stabil av de jag har sett och hoppas utveckling fortsätter gå åt rätt håll. Nyman måste vara den bästa backtränaren i SHL.
Du slog mig med typ 5sek, satt och tänkte samma sak men hann inte kolla statistiken om huruvida mina misstankar stämde.

Man kan ju tillägga att Alsing, Hulta, Norell och Tom toppar +/- statistiken tillsammans med SAIKs Djuse.
Till skillnad från förra säsongen så har backarna inte producerat i poängprotokollet framåt på något uppseendeväckande sätt men däremot defensivt med råge. Men forwards klarar att bära sig själva.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Puckey

Inlägg av Puckey »

Det skulle inte förvåna mig om Lilja - JJ - Brodin får chansen tillsamnans i landslaget om de fortsätter så här.
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

Man kan nog redan säga att vi har ett problem trots tabelläget. Vi har bara en fungerande kedja och ifall det skulle hända något med den har vi i stort sett ingenting kvar.

Sen så ser Adam hittills ut som han gjorde för 2 år sen, och då kan han förlora matcher helt på egen hand. Vi får se om förra säsongen kan återupprepa sig eller om det var en engångsföreteelse.
Puckey

Inlägg av Puckey »

Vikas skrev:Man kan nog redan säga att vi har ett problem trots tabelläget. Vi har bara en fungerande kedja och ifall det skulle hända något med den har vi i stort sett ingenting kvar.

Sen så ser Adam hittills ut som han gjorde för 2 år sen, och då kan han förlora matcher helt på egen hand. Vi får se om förra säsongen kan återupprepa sig eller om det var en engångsföreteelse.
För idag och kanske mot Luleå är det ett problem, men Dick ska snart vara tillbaka, förmodligen ansluter Jonte inom ett par matcher och kanske t.o.m. Fjällby. Jocke har dessutom öppnat för att värva om det behövs - så länge vi håller oss ok i tabellen är det redan bättring på gång.

Adams form oroar, men Jensen såg bra ut mot Örebro frånsett första minuterna.
mb81
Säsongskort: Ja

Inlägg av mb81 »

Surt med torsken idag. Våra två bästa matcher denna säsong är nog förlustmatcherna. Fortsätter vi göra matcherna som vi gjort i början av serien kommer vi bli svårstoppade.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

mb81 skrev:Surt med torsken idag. Våra två bästa matcher denna säsong är nog förlustmatcherna. Fortsätter vi göra matcherna som vi gjort i början av serien kommer vi bli svårstoppade.
Njaa, vi skapar förvisso mycket idag (också), tillräckligt för 3p, men jag tycker det är alldeles för mycket slarv för att räknas som en bra genomförd bortamatch.
Vi bjuder Malmö på samtliga mål (+ nåt stolpskott)
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
mb81
Säsongskort: Ja

Inlägg av mb81 »

Lee Harvey Oswald skrev:
mb81 skrev:Surt med torsken idag. Våra två bästa matcher denna säsong är nog förlustmatcherna. Fortsätter vi göra matcherna som vi gjort i början av serien kommer vi bli svårstoppade.
Njaa, vi skapar förvisso mycket idag (också), tillräckligt för 3p, men jag tycker det är alldeles för mycket slarv för att räknas som en bra genomförd bortamatch.
Vi bjuder Malmö på samtliga mål (+ nåt stolpskott)
Absolut mycket slarv som kostar oss två poäng idag men över hela matchen så gör vi det bra. Mot Örebro,Mora och Rögle har vi haft så otroligt bra utdelning utan att göra tre bra perioder egentligen.

Men känns såklart ändå riktigt surt.
Användarvisningsbild
DRC

Inlägg av DRC »

Väldigt många possitiva prestationer i säsongsinledningen både på individuell nivå och från laget. Vad jag jag dock absolut inte uppskattar är hur man tillåtit motståndare ta sig friheter mot tre av lagets bästa spelare med två skador som resultat utan att det har gett några som helst konsekvenser.
Praetori

Inlägg av Praetori »

Det känns lite som att den grundmurade arbetsmoralen från förra säsongen att alla jobbar 100% i 60min har gått förlorad och måste bankas in igen.
Så fort motståndet gör det jobbigt, som Malmö igår, så fuskas det och det kostar.

Jag tror det löser sig men 1p från Malmö är för dåligt med tanke på matchbilden.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
ciirree

Inlägg av ciirree »

DRC skrev:Väldigt många possitiva prestationer i säsongsinledningen både på individuell nivå och från laget. Vad jag jag dock absolut inte uppskattar är hur man tillåtit motståndare ta sig friheter mot tre av lagets bästa spelare med två skador som resultat utan att det har gett några som helst konsekvenser.
Vi har ju egentligen bara en spelare som är/var tuff nog att agera och det är Urbom. Känns dock som att hela "den sidan" av honom försvunnit när han har börjat spela bättre hockey. Gör båda säger jag!

Adam har ju stundtals varit helt under isen. Svårt att dra slutsatser ännu, men han måste bli bättre helt klart.

Som någon var inne på ovan så har vi dessutom bara en kedja som levererar nu och det kommer bli problem om något händer eller om det kommer en svacka (vilket det alltid gör oavsett hur bra kedjan är).
Men det lät ju tryggt i senaste intervjun med Jocke. Han håller kontakten med både Fjällby och Jonte. Samtidigt öppen för förstärkningar. Vi får bara hålla tummarna nu att åtminstone en av de skadade spelarna är tillbaka på torsdag.
Erik af Sibirien

Inlägg av Erik af Sibirien »

DRC skrev:Väldigt många possitiva prestationer i säsongsinledningen både på individuell nivå och från laget. Vad jag jag dock absolut inte uppskattar är hur man tillåtit motståndare ta sig friheter mot tre av lagets bästa spelare med två skador som resultat utan att det har gett några som helst konsekvenser.
Ahlén. Saknad. Nu fick Josefsson vara polis åt Uhrbom som liggande blev crosscheckad av den där snubben med luciahår. Konsekvensen var att varenda buse i räddhågs var och hackade på vår kapten resten av matchen. Inte OK.
Användarvisningsbild
DRC

Inlägg av DRC »

Erik af Sibirien skrev:
Ahlén. Saknad. Nu fick Josefsson vara polis åt Uhrbom som liggande blev crosscheckad av den där snubben med luciahår. Konsekvensen var att varenda buse i räddhågs var och hackade på vår kapten resten av matchen. Inte OK.
Och Dick var den enda som ens reagerade på Bertovs tjyvsmäll på Ante. Robban är aningen för mycket pacifist för min smak. Tänk er en slutspelsserie mot Malmö med 2x Sylvegård. Beef up Jocke och låt Urbom gå medieval Robban...
Praetori

Inlägg av Praetori »

Erik af Sibirien skrev:
Tycker de var rätt hårt på Adam också. Inte för att man kan skylla på det men jag tror inte det underlättade heller.
Där skall ju offendern bara få stryk på riktigt så att ALLA vet vart gränsen går.
Detblir3poäng

Inlägg av Detblir3poäng »

Ja, ojojoj vad jag saknar det elaka i djurgården nuförtiden..... det MÅSTE bli bättre på markeringar, kolla bara malmö matchen, malmö kunde knuffas hur mycket dom ville nere vid våran målvakt, medans hela malmö kom farandes när vi var en meter från alsenfelt. Bra gjort av kapten Josefsson att hoppa in där, men som ni andra skriver så ska det ju inte behövas då urbom mycket väl skulle kunna vara elakast i hela serien om han la dem sidan till.
Skriv svar