SHL : Omgång 8 : Djurgårdens IF - Växjö 8/10-2017
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: SHL : Omgång 8 : Djurgårdens IF - Växjö 8/10-2017
Vårat 5 mot 5 spel är verkligen bra. Vi försvarar oss bra och Adam har ryckt upp sig rejält och kanske gör en Wesslau säsong i år, jag skulle inte bli förvånad faktiskt.
Sedan har Växjö ett otroligt bra försvar med backar och målvakt. Stabilt att kunna vinna mot dessa stjärnor med bra självförtroende.
Sedan har Växjö ett otroligt bra försvar med backar och målvakt. Stabilt att kunna vinna mot dessa stjärnor med bra självförtroende.
Avskaffa tre mot tre.
Jag tycker att den stora skillnaden från föregående år är att vi nu knäpper puckar mot mål. Förra året så hamnade vi i sarghörnet vid nästan varje byte. Detta året knäpper spelarna iväg pucken mot mål. Det behöver inte vara någon speciell målchans, men mot mål ska pucken gå. Då händer det saker. Fortsätt så här.
Skönt vinst och ett jäkla fint slit matchen igenom. Viktigt att andra kedjor får bidra med poäng och mål också.
Reideborn ser riktigt stabil ut i år, han har fått det där självförtroendet som han behöver efter några fina avslutande insatser förra året. Den enda lilla plumpen idag var väl att han inte vände på blicken för att se ifall pucken gick förbi när Växjö väl gjorde mål. Men det var typ det enda. Nu får Jocke steppa upp om han vill vara förstemålis.
Bra tugg utav hela laget. Alla förtjänar hyll.
Skönt vinst och ett jäkla fint slit matchen igenom. Viktigt att andra kedjor får bidra med poäng och mål också.
Reideborn ser riktigt stabil ut i år, han har fått det där självförtroendet som han behöver efter några fina avslutande insatser förra året. Den enda lilla plumpen idag var väl att han inte vände på blicken för att se ifall pucken gick förbi när Växjö väl gjorde mål. Men det var typ det enda. Nu får Jocke steppa upp om han vill vara förstemålis.
Bra tugg utav hela laget. Alla förtjänar hyll.
Herregud, vi är 3a, även när folk lirar sina hängmatcher.. när fan hände de senast?
Snart börjar man ju tom tro att November kan bli en kul hockeymånad!
Burken är dessutom galet bra för laget, folk kan ju inte ta pucken från honom, han och Högga är exceptionella i detta avseende!
Bra köttat idag, elogé till alla men Knatte, Fnatte och Tjatte får lite extra plus för de är så sjukt kul o se när de snurrar upp försvaren!
Snart börjar man ju tom tro att November kan bli en kul hockeymånad!
Burken är dessutom galet bra för laget, folk kan ju inte ta pucken från honom, han och Högga är exceptionella i detta avseende!
Bra köttat idag, elogé till alla men Knatte, Fnatte och Tjatte får lite extra plus för de är så sjukt kul o se när de snurrar upp försvaren!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
- Doyle
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Grymt imponerad av dagens insats. Jag känner mig toklurad. Trodde inte vi hade den här nivån i laget. Vi har nu en härlig kaxighet o en energi i hela teamet som jag inte upplevt sedan säsongen 09-10. Hoppas vi kan hålla energin uppe bara. Är jäkligt rädd för soppatorsk med dessa istider av våra bärande spelare. Högström har ju faan status som Ragnarsson snart med sin istid och härförare i försvaret. Känns sen som ”Burkens” intåg i laget har skapat en helt ny vinnarnentalitet. Han har verkligen ett stoneface, rör knappt en min och är så där härligt småful i täta situationer. Till sist det här laget förtjänar nu ”FULLSATT” nästa match!!!!
Tror nog det är stor chans för fullsatt på torsdag.
Hyllning av Falk + FBK i toppform som motstånd.

- Doyle
Och knäcka ”Dicken’ 

Högström måste få chansen i OS.
Intressant analys... hoppas Robban & gänget kan analysera detta och jobba stenhårt. Får vi ett fungerande PP så kan detta bli en sjudundrande säsong!Benjamin L. Willard skrev:Någon som har djupdykt i vårat pp http://hockeynews.se/articles/464/
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Skandal om det inte är fullt. Lyckats byta till mig plats till lillgrabben också men han har inte greppat vem "Falken" är än.mutation skrev:Tror nog det är stor chans för fullsatt på torsdag.Hyllning av Falk + FBK i toppform som motstånd.
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
-
Jag kommer uppriktigt sagt tycka det är pinsamt om vi inte fyller på torsdag, laget spelar grymt och vinner mycket matcher. Match mot Karlstad. Dessutom en riktigt jäkla stor anledning, FALKEN ska ju få sin tröja hissad. Inga jävla ursäkter, påstår man sig vara Sveriges bästa supportrar så ska det fan upp till bevis också.mutation skrev:Tror nog det är stor chans för fullsatt på torsdag.Hyllning av Falk + FBK i toppform som motstånd.
-
Jag kommer uppriktigt sagt tycka det är pinsamt om vi inte fyller på torsdag, laget spelar grymt och vinner mycket matcher. Match mot Karlstad. Dessutom en riktigt jäkla stor anledning, FALKEN ska ju få sin tröja hissad. Inga jävla ursäkter, påstår man sig vara Sveriges bästa supportrar så ska det fan upp till bevis också.mutation skrev:Tror nog det är stor chans för fullsatt på torsdag.Hyllning av Falk + FBK i toppform som motstånd.
Kasta inte ut den lille stackaren genom fönstret när han säger "Pappa, jag vet, det är ju nummer 41Praetori skrev:Skandal om det inte är fullt. Lyckats byta till mig plats till lillgrabben också men han har inte greppat vem "Falken" är än.mutation skrev:Tror nog det är stor chans för fullsatt på torsdag.Hyllning av Falk + FBK i toppform som motstånd.

"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Nä han undrade om de var släkt på något vänster och frågade varför nr16 inte spelar mer. Sen beklagade han sig över att "alla de bästa slutar spela". Som sagt den yngsta som inte ens var född när Falken lade grillorna på hyllan och nu lirar han hockey själv i Kronwallarnas gamla hall och tycker det är dåligt att han inte får lira i djurgårdens tröja.captcash skrev:Kasta inte ut den lille stackaren genom fönstret när han säger "Pappa, jag vet, det är ju nummer 41Praetori skrev:Skandal om det inte är fullt. Lyckats byta till mig plats till lillgrabben också men han har inte greppat vem "Falken" är än.mutation skrev:Tror nog det är stor chans för fullsatt på torsdag.Hyllning av Falk + FBK i toppform som motstånd.
Sent from my SM-G930F using Tapatalk"
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Intressant.
"Och enligt fantastiska domare.se (ni hittar honom på twitter) så är det ett bra tag sedan DIF senaste hade fyra fullpoängaren på raken, närmare bestämt säsongen 2010/2011."
"Och enligt fantastiska domare.se (ni hittar honom på twitter) så är det ett bra tag sedan DIF senaste hade fyra fullpoängaren på raken, närmare bestämt säsongen 2010/2011."
Avskaffa tre mot tre.
Bra match, helt klart. Vi har startat riktigt bra och spelar en hockey jag inte sett på länge. Vi ber inte om ursäkt, vi tar för oss. Vi gör det vi ska göra och står upp för varandra.
Det där sista är så sjukt vackert att se. När Adam eller nån annan får lite hetta står resten av grabbarna upp för dem. Riktigt bra!
Framåt? Tja, jag anser att vi kan lika gärna fortsätta så här.
Det där sista är så sjukt vackert att se. När Adam eller nån annan får lite hetta står resten av grabbarna upp för dem. Riktigt bra!
Framåt? Tja, jag anser att vi kan lika gärna fortsätta så här.

Nu tar vi mazarin så ses vi sen.