EspenK skrev:Kan någon upplysa mig om hur det här laget ska kunna göra mål ikväll?
Både jag och motståndarna vet exakt hur vi spelar i anfallszon. Sarghörn till andra sarghörnet kör fast, fastkört,fastkört i hörnet, sparka loss till andra sarghörn upp på back, skott i block eller två meter utanför. OM vi får tillbaka pucken skjuter vi ett skott ur vansinnig vinkel eller i plattan på målvakten för att få till en tekning så att Hanks kedja kan komma in och tappa ut pucken efter nästa tek.
Rakt in på kassen med folk. Skjut, repetera.
Inget fel på att vi krigar tillbaka pucken men kan alla motståndarna gå ut och täcka av utan några Djurgårdare i slottet blir det enkelt för dem.
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Tjaa.
Man måste ju ge Örebro cred iaf för sin goda självbild, dom vet om sina brister och spelar därefter.
DIF är hopplöst tandlösa, vi klarar inte av att spela ett spelförande äga-puck-spel.
Ska det verkligen behöva ta en hel säsong innan ansvariga ser det alla andra sett sedan omgång två?
Får jag höra nån tjockis återigen säga Över tid, då stämplar jag ut för denna säsong
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Praetori skrev:
Adam ALLA dagar i veckan. Chet hade ju noll förutsättningar för stor rink och släppte returer i tid och otid.
Till skillnad från Adam som aldrig släppt en okontrollerad retur?
Vill helst inte ha någon av dem. Vi spelar inte i Allsvenskan... Än.
Chet gick konsekvent ner för tidigt och upp för sent och eftersom han inte är nån bjässe så blev det enorma ytor under ribban medan alla isare blev till returer.
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Chet var rätt dålig i början men jag gillade honom som fan. Tyckte han kunde göra de där sjuka idioträddningarna som kunde vinna matcherna åt oss som Adam i princip aldrig gjort, plus att han inte lät en enda jävel puffa på honom. Klubbstölderna var ju legendariska. Rätt märkligt att inget annat lag i HA gav honom en chans och att nu håller till i sunkligor, så jävla dålig var han ändå inte.
mb81 skrev:Vi gör en riktigt bra match. Så jävla surt bara att vi ska ha så svårt att göra mål.
Nej tyvärr gör vi inte det. Örebro väljer att backa hem och släpper in oss in zon. Då kan man luras att tro att vi gör saker rätt, men det gör vi inte.
Nog för att Ahlén har sina begränsningar, men Hank, allvarligt, han kan ju varken åka skrdiskor eller stå på benen trots sina 96 kilo, maken till överskattad ''hårding''.