SHL: HV71 - Djurgårdens IF 8/10-2016

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Moderator 1
Moderator

Re: SHL: HV71 - Djurgårdens IF 8/10-2016

Inlägg av Moderator 1 »

Förtydligande:

Det som måste upphöra är detta ständiga nedvärderande av enstaka spelare och föreningen.

Vi kan inte ha ett officiellt forum där användarna smutskastar sin egen förening och dess representanter.

Spelarnas familjer/vänner/bekanta är inne och läser här. Media är här och läser. Att hålla på som vissa av er gör är inte ok. Slutar ni inte upp med smutskastningen kommer ni att plockas bort.

Var konstruktiv och bidra till ett juste diskussions-klimat så löser sig allt per automatik.

/Mod
Användarvisningsbild
pulverapa
Säsongskort: Ja

Inlägg av pulverapa »

Moderator 1 skrev:Förtydligande:

Det som måste upphöra är detta ständiga nedvärderande av enstaka spelare och föreningen.

Vi kan inte ha ett officiellt forum där användarna smutskastar sin egen förening och dess representanter.

Spelarnas familjer/vänner/bekanta är inne och läser här. Media är här och läser. Att hålla på som vissa av er gör är inte ok. Slutar ni inte upp med smutskastningen kommer ni att plockas bort.

Var konstruktiv och bidra till ett juste diskussions-klimat så löser sig allt per automatik.

/Mod
Bra. Det måste upphöra.
Användarvisningsbild
minalman
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av minalman »

Jag skrev att "Press avgjorde matchen på egen hand" när han som sista back försökte dribbla och förlorade pucken till en av deras hetaste målgörare, efter det att vi kämpat stor del av tredje perioden för att utjämna. Efter det sjönk moralen till absoluta nollpunkten.
Tellan drämde klubban i målramen.
CMores kommentator plus Wikegård i studion kritiserade honom tydligt; "Ingen lyckad insats" m.m.
Robban bänkade honom.
Att plocka bort mitt inlägg visar på väldig okunskap/okänslighet hos den som modererar.
Vi som skriver här är Djurgårdens mest engagerade supporters. Många hängivna supporters har skrivit här längre än vad Press släktingar har känt till att Djurgården över huvud taget finns.
Forumet är till för oss som älskar Djurgården. Inte för dem som råkar bli upprörd över att en spelare de känner blir rättvist kritiserad.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Moderator 1
Moderator

Inlägg av Moderator 1 »

minalman skrev:Jag skrev att "Press avgjorde matchen på egen hand" när han som sista back försökte dribbla och förlorade pucken till en av deras hetaste målgörare, efter det att vi kämpat stor del av tredje perioden för att utjämna. Efter det sjönk moralen till absoluta nollpunkten.
Tellan drämde klubban i målramen.
CMores kommentator plus Wikegård i studion kritiserade honom tydligt; "Ingen lyckad insats" m.m.
Robban bänkade honom.
Att plocka bort mitt inlägg visar på väldig okunskap/okänslighet hos den som modererar.
Vi som skriver här är Djurgårdens mest engagerade supporters. Många hängivna supporters har skrivit här längre än vad Press släktingar har känt till att Djurgården över huvud taget finns.
Forumet är till för oss som älskar Djurgården. Inte för dem som råkar bli upprörd över att en spelare de känner blir rättvist kritiserad.
Forumet är till för fansen men här finns regler och det är INTE upp till dig eller andra att köra efter egna eller att hålla på som "man själv vill." Om moderatorer anser att en spelare/annan får utstå för mycket smutskastning så ageras det på detta. Enkelt. Sluta hacka på enskilda spelare om och om igen.

Nu är det nog. Fortsätter dumheterna låses tråden.
Mindrocker

Inlägg av Mindrocker »

Tack #42 för ännu en stark insats i Djurgårdens tjänst och att du satte guldkant på lördagskvällen! Utan dig hade det här forumet varit stendött.
Avgå DJ Yes!
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

DIF blir våldtagna på isen med ett sånt skadeskjutet lag att jag sällan under alla år jag följt sporten sett på maken, samtidigt som det tydligen blivit Nordkorea på forumet.

Mysig lördag.
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

Ska kanske tilläggas att många här är betalande medlemmar som följt klubben under väldigt många år. Vi är också en del av klubben och borde ha all rätt att vädra våra åsikter. Hot och dylikt är aldrig ok, men man måste kunna säga att spelare eller ledare gör ett dåligt jobb utan att bli avstängd.
Avgå Jocke.
Moderator 1
Moderator

Inlägg av Moderator 1 »

B.I.B.A skrev:Ska kanske tilläggas att många här är betalande medlemmar som följt klubben under väldigt många år. Vi är också en del av klubben och borde ha all rätt att vädra våra åsikter. Hot och dylikt är aldrig ok, men man måste kunna säga att spelare eller ledare gör ett dåligt jobb utan att bli avstängd.
Det krävs mer än så för avstängning. Allt som händer för det mesta är att vissa inlägg tas bort. Hot etc är en annan sak.
Användarvisningsbild
Lidingö DIF

Inlägg av Lidingö DIF »

+1 på alla här.

Självklart ska hot och uppenbara personangrepp beivras, men den nivå som enligt moderator tydligen ska gälla är rena urtrista tramset. Trist att detta fantastiska forum nu uppenbarligen ska avlivas till förmån för en nivå där den oändligt mest lättkränkte ska kunna läsa. Kommer aldrig fungera. Har aldrig gjort. Fast å andra sidan så är ju forumet privat så era regler gäller.

Lås tråden eller ännu bättre lägg ned hela forumet så slipper ingen känna sig kränkt.
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16
Nilsrock

Inlägg av Nilsrock »

nu tycker jag att du får du sluta moderera bort inlägg med saklig framförd kritik. Jag tror inte att någon har problem med att du plockar bort personangrepp å dylikt men jag har sett många vettiga inlägg som tagits bort som hållit god ton samt varit motiverande och sakligt framfört.
Alla här inne är Djurgårdare vill endast föreningens bästa.
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

Moderator 1 skrev:
B.I.B.A skrev:Ska kanske tilläggas att många här är betalande medlemmar som följt klubben under väldigt många år. Vi är också en del av klubben och borde ha all rätt att vädra våra åsikter. Hot och dylikt är aldrig ok, men man måste kunna säga att spelare eller ledare gör ett dåligt jobb utan att bli avstängd.
Det krävs mer än så för avstängning. Allt som händer för det mesta är att vissa inlägg tas bort. Hot etc är en annan sak.
Fast så lät det inte nyss:
"Du skall följa de uppmaningar som moderatorer ger dig att följa. Skriver du nedsättande om Djurgården Hockey blir dina inlägg raderade. Fortsätter du blir du avstängd."
Efter det skrev jag ett inlägg där jag påstod att det är viktigt att få framföra kritik, eftersom klubben aldrig kommer utvecklas om man är tyst och låtsas att allt är bra när det inte är det. Det inlägget blev bortplockat.
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

Wishes

Inlägg av Wishes »

Om moderatorns inställning avspeglar inställningen hos ledarstab och i omklädningsrummet förstår jag, och har all förklaring till att det ser ut som det gör på planen. Ingen kritik, vi ryggdunkar varandra och har det mysigt oavsett.
Stolt, men aldrig nöjd
Användarvisningsbild
Frasse
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Frasse »

Nilsrock skrev:nu tycker jag att du får du sluta moderera bort inlägg med saklig framförd kritik. Jag tror inte att någon har problem med att du plockar bort personangrepp å dylikt men jag har sett många vettiga inlägg som tagits bort som hållit god ton samt varit motiverande och sakligt framfört.
Alla här inne är Djurgårdare vill endast föreningens bästa.
Att håna enskilda spelare och föreningen i synnerhet är inte ok och det är inte att vilja föreningens bästa.

Med det sagt kan man lugnt påstå att inledningen av denna säsong är en av de absolut blekaste och sämsta jag bevittnat sedan jag började följa hockeyn aktivt för 35 år sedan.
Skador i alla ära men vi begår rena junior misstag gång på gång och tilltänkt tongivande spalre har inte direkt levt upp till vad den sportsliga ledningen nog tänkte sig när de värvades till klubben.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Användarvisningsbild
Rojk

Inlägg av Rojk »

Jag undrar mest varför spelarnas släktingar är inne på forumet och läser? Vad har de tänkt att få ut av det?
It's easier to be an asshole to words than to people
Låst