Om det vore så väl. Även om vi hade slängt ut en gris, instängd i en säck liggandes på mittpunkten, så hade den släppt in färre mål än vad dagens lag klarar av. Så j-vla illa är det idag.BOMBOM BOUCHARD skrev:Det knakar i fogarna......
Har vi köpt grisen i Säcken?
SHL: Djurgårdens IF - Karlskrona HK 28/9-2016
Re: SHL: Djurgårdens IF - Karlskrona HK 28/9-2016
Vi hade en gris i säcken men säcken fick gå i förtid och grisen smet.BOMBOM BOUCHARD skrev:Har vi köpt grisen i Säcken?
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
- MarcusDaze
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Jag hade snusen på vänster sida under period 2. Fel?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Är det något av våra nyförvärv som ligger på + statistik efter tre matcher.
Vet inte hur vi ska vända den här säsongen. Ser inte riktigt vem som skall agera playmaker och sätta upp pp när Ikonen är borta.
Om vi ska spela kvar måste vi ha kvalitet in i laget. Tänk er det här laget mot topplagen i SHL. Slakt.
Vet inte hur vi ska vända den här säsongen. Ser inte riktigt vem som skall agera playmaker och sätta upp pp när Ikonen är borta.
Om vi ska spela kvar måste vi ha kvalitet in i laget. Tänk er det här laget mot topplagen i SHL. Slakt.
Derbyförlusterna har såklart smärtat mer men inte de värsta derbyn det året vi rök är i närheten av detta i uselt.Praetori skrev:Jag vågar påstå att jag minns ett par insatser som varit ännu sämre. Det finns till och med en del halva försök till bortkrökade derbyförluster som varit snäppet sämre än denna match.daaviid skrev:Anfallsspelet fungerar inte, försvarsspelet fungerar inte, ingenting fungerar. Vet i f-n när jag började följa hockey, nån gång mitten på 80-talet, jag har nog aldrig sett en sämre period någonsin. Detta tar alla pris. Inte ens Leksand spelar så här kass.
Ja det är inte omöjligt. Nu får du dock ha den på vänster igen så vänder vi det här i tredje.MarcusDaze skrev:Jag hade snusen på vänster sida under period 2. Fel?
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
- MarcusDaze
Jag provar! Kan ju inte gå sämre, right?Praetori skrev:Ja det är inte omöjligt. Nu får du dock ha den på vänster igen så vänder vi det här i tredje.MarcusDaze skrev:Jag hade snusen på vänster sida under period 2. Fel?
left.MarcusDaze skrev:Jag provar! Kan ju inte gå sämre, right?Praetori skrev:Ja det är inte omöjligt. Nu får du dock ha den på vänster igen så vänder vi det här i tredje.MarcusDaze skrev:Jag hade snusen på vänster sida under period 2. Fel?
Tycker ändå Robert har rätt. Steg ett är att börja jobba hårt och vinna närkamper. Gör vi inte det så kan vi aldrig spela konstruktivt.
Avgå Jocke.
SHL: Djurgårdens IF - Karlskrona HK 28/9-2016
Får Magnus "vi ska bli Barcelona" Pehrsson-vibbar just nu. Allt snack om att vi ska leda hockeySverige, Ohlsson som ska frälsa oss osv osv. Ruskigt läskigt.
Äh, oroa er inte. Nuvarande trupp kommer vända det här skeppet...
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Du är med oss överallt, Stefan.
Håller med Ohlsson.
Alltså på den gamla goda tiden så kostade det att komma till hovet och ta poäng. Så här får det inte se ut, aldrig.
Alltså på den gamla goda tiden så kostade det att komma till hovet och ta poäng. Så här får det inte se ut, aldrig.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Praetori skrev:Vi hade en gris i säcken men säcken fick gå i förtid och grisen smet.BOMBOM BOUCHARD skrev:Har vi köpt grisen i Säcken?

– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Med tanke på hur motståndet är förhandsvärderat så är kvällens insats usel ja men man skall inte måla fan på väggen.mb81 skrev:Praetori skrev: Derbyförlusterna har såklart smärtat mer men inte de värsta derbyn det året vi rök är i närheten av detta i uselt.
Jag vidhåller dock att vi i lägstanivån inte enbart kan ha den spelidé som man försöker köra på. Det måste finnas alternativ i spel att falla tillbaka på när allt skiter sig. Många tränare är hellbent på att genomdriva ett enda system men Hockey är som precis all annan sport, man måste kunna anpassa sig till dagsform och tillgängliga spelare. Hederlig kanadensisk dumpa puck och gå rakt på mål hockey är ett exempel på enklare växlingar man kan göra på order om tränaren känner att det behövs. Det skulle dessutom fungera synnerligen bra mot "sämre" motstånd som lever på att deras ledning läst sönder vårat egentliga spel och kan dra ner tempot så pass att de kan neutralisera det. Går man då ut och gör något lite annorlunda så kommer det hända grejer.
Senast redigerad av Praetori den 2016-09-28 19:51:18, redigerad totalt 1 gånger.
Sånt där vill jag se mer från Ahlén. In och kötta, bråka och skrik. Tänd laget.
Avgå Jocke.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Likheter finns. Har varit mycket snack och liten verkstad i fotbollen länge nu.dutti skrev:Får Magnus "vi ska bli Barcelona" Pehrsson-vibbar just nu. Allt snack om att vi ska leda hockeySverige, Ohlsson som ska frälsa oss osv osv. Ruskigt läskigt.
Vill inte ha samma i hockeyn. Visa resultat först, snacka sedan.
Blir vi mer framåtlutade nu i tredje?
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm