SHL Omgång 44: Djurgårdens IF - Linköpings HC 18/2 2016

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: SHL Omgång 44: Djurgårdens IF - Linköpings HC 18/2 2016

Inlägg av #10 »

Praetori skrev:
#10 skrev:Äntligen en som fattar, LHC får momentum pga alla felaktiga beslut på kort tid
Jag lovar dig att det inte finns ett SM vinnande eller Stanley Cup vinnande lag som haft den attityden när det kommer till domare.

Fan när vi körde Boorks sk "våldtäcktshockey" var vi det mest utvisade laget i hela Elitserien och domarna gick hårt åt oss och gav oss knappt ett lillfinger åt andra hållet. Ändå plockade vi SM-guld just på grund av att vi sket i alla andra.
Men jag snackar fakta, kom inte och säg att inte LHC får momentum ist för att vi skulle haft pp, skrev jag att spelare, ledare skulle ha den attityden,...nä det gjorde jag inte, jag skrev fakta av vad som skedde på planen
Användarvisningsbild
MarcusDaze
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av MarcusDaze »

bastis7 skrev:Varför tog Hultström tek för? :lol:
Linjedomarna brukar ju våldta Matt så fort han ska teka och Hultström var väll bästa valet för att ge LHC fördel?

Sent from my iPhone using Tapatalk
Manijock

Inlägg av Manijock »

Tycker Djurgården gör en riktigt bra match hittils mot ett bra LHC. Underhållande match där vi förmodligen ska ha tredubbla mängden PP:n hittils. Men att vi inte kan få med oss någonting på Hovet är ingen hemlighet.

Lite typiskt att det är vår fjärdekedja som kvitterar. En riktigt kass match från deras sida i övrigt. Henrik Eriksson är verkligen vilsen som center. Blir farligt bakåt varje gång Norell är på isen förövrigt. Vet inte vad han sysslat med sista tiden, tränar han överhuvudtaget?

Thore-kedjan, Ljungh-kedjan och FRAMFÖRALLT Hultström däremot. Wow! Även Mantas är bra hittils.
daaviid

Inlägg av daaviid »

Malmö gör jobbet ikväll, dax för Rögle att steppa upp i sista perioden.
Praetori

Inlägg av Praetori »

#10 skrev:Men jag snackar fakta, kom inte och säg att inte LHC får momentum ist för att vi skulle haft pp, skrev jag att spelare, ledare skulle ha den attityden,...nä det gjorde jag inte, jag skrev fakta av vad som skedde på planen
Och jag menar att den typen av tänk är något man skall akta sig för eftersom det är risk att det sätter sig i bakhuvudet. Börjar klacken och supporters nära den attityden när det gäller domarna så kommer det förr eller senare börja påverka spelarna. De lever inte i en bubbla.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Statistik-geeks kommer alltid att hålla att det jämnar ut sig. I den verkliga världen blir effekten annorlunda än den verkar i ett diagram.

Grymt bra att Ahlen gjorde mål.!

Skickat från min E6853 via Tapatalk
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Henke_F

Inlägg av Henke_F »

daaviid skrev:Malmö gör jobbet ikväll, dax för Rögle att steppa upp i sista perioden.
Modo har 1-1 mot fbk med, bäst för oss om fbk får så lite poäng som möjligt.
Användarvisningsbild
captcash

Inlägg av captcash »

Magnutz skrev:Statistik-geeks kommer alltid att hålla att det jämnar ut sig. I den verkliga världen blir effekten annorlunda än den verkar i ett diagram.

Jo men så är det ju och det kan ingen säga emot, det är GRYMT skillnad på utvisning och utvisning. Möjligt att det siffermässigt jämnar ut sig men om man ofta (som vi känns det som) åker på en 2:a och motståndaren hänger in ett viktigt ledningsmål när det inte var en utvisning, så jämnar det fasen inte ut sig. Att vi sen får en 2:a med oss när vi ligger under med 4-1 och ev. reducerar betyder ju noll...

Egentligen borde vi räkna på detta, se om vi får utvisningar mot oss i typ 1-1 lägen osv som ger motståndarna viktiga ledningsmål eller inte. Man borde def. vikta utvisningarnas timing när funderar på om vi har tur eller otur med dem.

Orkar nån researcha på detta så awesome! ;)
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

Magnutz skrev:Statistik-geeks kommer alltid att hålla att det jämnar ut sig. I den verkliga världen blir effekten annorlunda än den verkar i ett diagram.

Ja, och inställningen att det är helt ok att domarna suger eftersom det är åt båda hållen är helt orimlig i min bok. Vill vi locka publik till den här sporten så borde SHL jobba för att ständigt utveckla produkten, istället för att försvara allt man gör och hitta på ursäkter när man får kritik.
Avgå Jocke.
Henke_F

Inlägg av Henke_F »

B.I.B.A skrev:

Ja, och inställningen att det är helt ok att domarna suger eftersom det är åt båda hållen är helt orimlig i min bok. Vill vi locka publik till den här sporten så borde SHL jobba för att ständigt utveckla produkten, istället för att försvara allt man gör och hitta på ursäkter när man får kritik.
+1 på den.
AlexanderDIF

Inlägg av AlexanderDIF »

Är tagnes alltid ödmjuk/kiss ass i intervjuer?

Vi förlorar för andra matchen i rad skott på mål, ingen bra trend

Skickat från min iPhone med Tapatalk
1891
Praetori

Inlägg av Praetori »

B.I.B.A skrev: Ja, och inställningen att det är helt ok att domarna suger eftersom det är åt båda hållen är helt orimlig i min bok. Vill vi locka publik till den här sporten så borde SHL jobba för att ständigt utveckla produkten, istället för att försvara allt man gör och hitta på ursäkter när man får kritik.
Många elitdomare med hög lön och mycket utbildning, träning och selektivt urval för vilka som "platsar" är enda sättet, och ett superkompetent war-room.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

Åh herregud hur slarvade Matt bort det?
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Oh, alldeles Matt...igen
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
bastis7

Inlägg av bastis7 »

Vikas skrev:Åh herregud hur slarvade Matt bort det?
Han skrev på ett 5-års kontrakt i periodpausen
Skriv svar