SHL Omgång 41: Djurgårdens IF - Rögle BK 4/2 2016
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: SHL Omgång 41: Djurgårdens IF - Rögle BK 4/2 2016
En riktigt bra match faktiskt. Såhär vill jag att vi fortsätter och verkligen kör över HV på lördag.
Synd att resultaten i andra matcherna inte gick med oss.
Synd att resultaten i andra matcherna inte gick med oss.
Avskaffa tre mot tre.
-
Praetori skrev:Jo det vet jag. Det var mest den taktiska biten vid 2v1 situationer jag menade och denna då som typexempel.#10 skrev:Det var hulta som stötte på blå som orsakade 2 mot 1 i skedet förePraetori skrev:Förutom de missade chanserna så stör jag mig lite på Högströms agerande vid två mot ettan.
Det är inte specifikt Högström utan det är fler spelare som gjort likadant och går mot puckföraren. Jag har väldigt svårt att tro att det är så Mantas och Tellan vill ha det. Bättre att helt täcka passningen och bara stänga så mycket yta som möjligt och låta keepern koncentrera sig på puckföraren. Annars gjorde Högström en riktig kanonmatch.
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
Instämmer helt med detta. Det är inte specifikt Högström som sagt utan de flesta backar spelar mit puckföraren i 2-1 lägen. Skillnaden är att Högström och även Norell mellanmjölksspelar i de lägena.
Om man nu (vilket jag inte instämmer med) bestämt sig för att spela mot puckföraren måste man gå hela vägen ut och attackera hårt hela vägen inte stanna på halvdistans.
Förövrigt borde man gå igenom samtliga 2-1 emot och analysera om man verkligen valt rätt strategi. Tveksamt enligt mig.
- SkönaDjurgårn
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Älskar Rögles slutforcering, de tog in pucken och verkligen sågade sig djupt ner i zonen. Sin egen zon.
Skickat från min D6603 via Tapatalk
Ja precis. Agerandet måste vara kvickt och tydligt. Man skall i så fall (om man väljer att stöta) försöka tvinga fram passet som då förhoppningsvis blir sämre och ger målvakterna mer tid (inte gå ner och täcka som Högström gör i det fallet).South_Exil skrev:Praetori skrev:Jo det vet jag. Det var mest den taktiska biten vid 2v1 situationer jag menade och denna då som typexempel.#10 skrev:Det var hulta som stötte på blå som orsakade 2 mot 1 i skedet förePraetori skrev:Förutom de missade chanserna så stör jag mig lite på Högströms agerande vid två mot ettan.
Det är inte specifikt Högström utan det är fler spelare som gjort likadant och går mot puckföraren. Jag har väldigt svårt att tro att det är så Mantas och Tellan vill ha det. Bättre att helt täcka passningen och bara stänga så mycket yta som möjligt och låta keepern koncentrera sig på puckföraren. Annars gjorde Högström en riktig kanonmatch.
Instämmer helt med detta. Det är inte specifikt Högström som sagt utan de flesta backar spelar mit puckföraren i 2-1 lägen. Skillnaden är att Högström och även Norell mellanmjölksspelar i de lägena.
Om man nu (vilket jag inte instämmer med) bestämt sig för att spela mot puckföraren måste man gå hela vägen ut och attackera hårt hela vägen inte stanna på halvdistans.
Förövrigt borde man gå igenom samtliga 2-1 emot och analysera om man verkligen valt rätt strategi. Tveksamt enligt mig.
Det stora bekymret med 2v1 är att du som målvakt inte kan gå ut och möta skytten utan stanna mellan stolparna, om nu inte backen agerar distinkt redan från början.
Senast redigerad av Praetori den 2016-02-04 22:01:03, redigerad totalt 1 gånger.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Trist att inte Rögle tar sig till play-in - garantipoäng om vi får möta dom
Tycker både Press och Lundberg gjorde det bra idag, bägge gjorde några riktigt bra individuella prestationer i första perioden. Särskilt Press brukar ju få mycket kritik så det är på sin plats att påpeka även när det är bra.
Tellan, en annan som tidigare fått mycket kritik, mycket stabil idag igen och är bara 0,03% från förstaplatsen bland målvakterna.
Tellan, en annan som tidigare fått mycket kritik, mycket stabil idag igen och är bara 0,03% från förstaplatsen bland målvakterna.
Satan vad bra han är, Thoresen. Hela den kedjan är riktigt snuskig när dom börjar snurra i anfallszon.
Stämmer in i domarhyllet, dom gör det lätt för sig, släpp det mesta och ta för det uppenbara. Behöver inte vara svårare än så.

Stämmer in i domarhyllet, dom gör det lätt för sig, släpp det mesta och ta för det uppenbara. Behöver inte vara svårare än så.
Ja, förutom en kille som låg på lur nere vid Tellans förlängd mållinje.SkönaDjurgårn skrev:Älskar Rögles slutforcering, de tog in pucken och verkligen sågade sig djupt ner i zonen. Sin egen zon.

För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
- minalman
Man får rysningar när man fantiserar om att den här förstafemman kanske bara är i början av sin utveckling.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
- SirDIFalot
Flera gånger Press gick "coast to coast" och förflyttade pucken från egen zon in i anfallszon med kontroll, utan att dumpa iväg den, och gav oss längre anfall. Precis så han ska spela.BigJ skrev:Tycker både Press och Lundberg gjorde det bra idag, bägge gjorde några riktigt bra individuella prestationer i första perioden. Särskilt Press brukar ju få mycket kritik så det är på sin plats att påpeka även när det är bra.
Expert.
Tydligen var det en materialförvaltare i vårt bås som drog på sig två-minutaren vid deras reducering. Vad han skrek åt domaren kan mna bara gissa om.
Japp, plus att han hade en riktigt snygg inbrytning på mål direkt efter tekning men tyvärr lite tamt avslut. Jag tror han kan bli riktigt bra efter ett första "läroår" i SHL.SirDIFalot skrev:Flera gånger Press gick "coast to coast" och förflyttade pucken från egen zon in i anfallszon med kontroll, utan att dumpa iväg den, och gav oss längre anfall. Precis så han ska spela.BigJ skrev:Tycker både Press och Lundberg gjorde det bra idag, bägge gjorde några riktigt bra individuella prestationer i första perioden. Särskilt Press brukar ju få mycket kritik så det är på sin plats att påpeka även när det är bra.
Man får rysningar av andrafemman och ståpäls när man inser att det är en andrafemma.minalman skrev:Man får rysningar när man fantiserar om att den här förstafemman kanske bara är i början av sin utveckling.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Blir nog till att bära trunkar både till och från bussen nån matchVikas skrev:Tydligen var det en materialförvaltare i vårt bås som drog på sig två-minutaren vid deras reducering. Vad han skrek åt domaren kan mna bara gissa om.

Det var med största sannolikhet en säkring som gick i samband med holding situationerna på våra gubbar i Rögles zon som totaldödade alla försök till backchecking och därmed möjliggjorde deras reducering.ken1968 skrev:Blir nog till att bära trunkar både till och från bussen nån matchVikas skrev:Tydligen var det en materialförvaltare i vårt bås som drog på sig två-minutaren vid deras reducering. Vad han skrek åt domaren kan mna bara gissa om.nu är det tur att det inte kostade oss en eller två poäng. Har själv vart matrialare på allsvensk nivå så jag vet att det är lätt att leva sig med i matcherna.
Dock onödigt att verbalt misshandla domarna för det hela.
- minalman
SHL Omgång 41: Djurgårdens IF - Rögle BK 4/2 2016
Han borde straffas med att få tvätta hela lagets underställ...Vikas skrev:Tydligen var det en materialförvaltare i vårt bås som drog på sig två-minutaren vid deras reducering. Vad han skrek åt domaren kan mna bara gissa om.
Edit: Har man valt den karriären så gillar man säkert att tvätta underställ. Straffet borde vara att han blir avstängd från tvättstugan i tre matcher.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)